Afsætning

Case spørgsmål - Hjælp meget gerne

05. februar kl. 14:57 af saraa101010 - Niveau: B-niveau

Hej. Vi har en case, hvor en måltidkasse virksomhed har haft stor omsætning i corona krisen grundet, at mange ikke handlede madvarer i butikkerne men begyndte at købe måltidkasser, som en hurtig og nem løsning. Virksomheden har dog en udfordring, da flere igen begynder flere at handle i butikkerne og ikke har behov for disse måltidkasser mere, efter corona krisen. Vi skal så finde en løsning på, hvordan virksomheden kan markedsføre sig for at bibeholde sine kunder og ikke falde i deres omsætning efter corona. Dette kunne være gennem et nyt program eller noget? Vi har prøvet at undersøge et par ideer, men ingen af dem virker til at kunne være effektive for virksomhedens fremtid?  Er der nogle, der kunne hjælpe med en ide til dette?


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. februar kl. 15:03 af hillstrøm

har i kigget på bæredygtighed? plantebaseret mad?

prøv at se her, hvad skagenfood har gjort - måske kan i finde inspiration her -

https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/maltidskasser-med-voksevaerk-innovation-og-klassiske-dyder-sikrer-skagenfood-staerkt-2019?publisherId=3307957&releaseId=13591587


Svar #2
05. februar kl. 15:12 af saraa101010

#1

har i kigget på bæredygtighed? plantebaseret mad?

prøv at se her, hvad skagenfood har gjort - måske kan i finde inspiration her -

https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/maltidskasser-med-voksevaerk-innovation-og-klassiske-dyder-sikrer-skagenfood-staerkt-2019?publisherId=3307957&releaseId=13591587

hej. Vores virksomhed fokuserer allerede meget på bæredygtighed (retnemt.dk). Vi har kigget på en anden virksomhed der er begyndt at sende mails ud til forbrugeren efter de har modtaget deres kasse, hvorså de skal give feedback og derefter modtager en rabatkode, til deres næste køb. Kunne dette få kunder til at handle igen?


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. februar kl. 22:50 af Christianfslag

#0

Hej. Vi har en case, hvor en måltidkasse virksomhed har haft stor omsætning i corona krisen grundet, at mange ikke handlede madvarer i butikkerne men begyndte at købe måltidkasser, som en hurtig og nem løsning. Virksomheden har dog en udfordring, da flere igen begynder flere at handle i butikkerne og ikke har behov for disse måltidkasser mere, efter corona krisen. Vi skal så finde en løsning på, hvordan virksomheden kan markedsføre sig for at bibeholde sine kunder og ikke falde i deres omsætning efter corona. Dette kunne være gennem et nyt program eller noget? Vi har prøvet at undersøge et par ideer, men ingen af dem virker til at kunne være effektive for virksomhedens fremtid?  Er der nogle, der kunne hjælpe med en ide til dette?

I dét at pandemien aftager og roligt er mindre betydningsfuld for vores hverdag, vil det også betyde at flere skal på arbejde igen. Måske ville strategien være at markedsføre til de der nu får travlt igen med arbejde (med den ekstra transport).


Skriv et svar til: Case spørgsmål - Hjælp meget gerne

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.