Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8901 til 8920 af 26633
-
Er niveauet højt nok?
ForumindlægHej. Jeg skriver AT med mediefag B og samfundsfag A som fag. I mediefag snakker vi om en film fra 1915, som var revolutionær for sin tid. Filmen skildre de sorte som de onde og de hvide som de gode. Derfor vil vi i samfundsfag snakke om fordomme og sterotyper. Derudover vil vi forklare de voldsom... -
Gode råd til AT-eksamen
ForumindlægDenne besked er til jer, der har været oppe i AT i torsdags. Har I nogen gode råd og erfaringer om, hvordan man skal udarte sin fremlæggelse?? På forhånd mange tak Peter -
Oversættelse - "A Red, Red Rose"
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte dette digt, til normal dansk? A Red, Red Rose O my Luve 's like a red, red rose That 's newly sprung in June: O my Luve 's like the melodie That's sweetly play'd in tune! 5As fair art thou, my bonnie lass, ... -
Benny Andersen - venskab
ForumindlægHej kloge hoveder Jeg sidder her med digtet "Venskab" af Benny Andersen.. Nogle der kan hjælpe mig i gang med hvad det er, digtet handler om? Han nævner noget med nogle "byrder og sække" "Løft dit hoved, og sig: hold ud!" "Du har stadig armene fri og rækker mi... -
Hmm...
ForumindlægHejsa er der nogle, som har kendskab til digteren Pia Tafdrup, som bl.a. har skrevet digtene "Imput unknown" og "Nature morte"? Jeg har det lidt vanskeligt ved hendes digtene.... handler de ikke om døden og livet..? -
Tove Ditlevsen (hjælp)!!
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal op til eksamen (prøveform B) DANSK Heldigvis har jeg trukket Tove Ditlevsen, og jeg har dermed besluttet at arbejde med digte. Jeg har valgt at snakke om digtet "Ritual". Hvad betyder Dinah i dette digt? Det haster virkelig meget, tak!:) -
Undskyld ventetiden - Essay
ForumindlægHvordan skriver man et essay og reflekterer over teksten? Jeg har læst at jeg skal digte historier, hvor ventetid så skal indgå, er det rigtigt og mit essay skal være på 2 sider har skrevet 1 hvor jeg digter en slags historie, skal jeg bare digte en til oder was? -
Hvad er et prosadigt?
ForumindlægHejsa. Jeg er godt klar over, hvad prosa er, men jeg studsede lidt over, hvad forskellen på et prosadigt og et normal digt er? Hvis nogle kender Tom k.s digt; "Det blomstrende slagsmål", ville i så mene, at det bare er et almindeligt digt? -
HJÆLP LEKTIE TIL IMORGEN!! :((
ForumindlægHJÆLP LEKTIE TIL IMORGEN!! :(( Hej! Har lige et spørgsmål, har du læst Digtet ''Præludium'' :)) Jeg skal skrive digtet om til en lille historie eller en dagbog! Er gået i stå, forstår ikke helt digtet.. :(( Det skal være på en ½ side. ! :) Tak<3! -
Hvad vil det sige? :)
ForumindlægHejsa! Jeg skal omskrive digtet "Moderne skønhed" af Michael Strunge, til en prosaberetning. Men hvad vil det sige? Er der nogen der nogensinde har lavet en anaylyse af dette digt, som evt. kunne hjælpe? Men i alt fald: Hvad menes der med, at jeg skal omskrive digtet til en pr... -
Oversætte 2 danske ligner til engelsk
ForumindlægDigtet er opbygget af 2 strofer samt 19 vers. Digtet er derudover opbygget ved at digteren i første strofe stiller sig selv et spørgsmål og efterfølgende bliver det besvaret af ham selv. -
3. g dansk eksamen stil
ForumindlægHej alle 3. g'ere!Hvordan er jeres dansk stil gået?Jeg synes godt nok det var svære emner!!Skrev opgave 3!Glæder mig til at høre fra jer! -
REKLAMENS FILMSPROG....det haster. Hjælp
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe mig til at forstå hvad denne her opgaveformulering betyder helt præcis? Lav en analyse af videoen, idet du grundigt beskriver videoens filmsprog. ?Videoen er en reklamekampagne fra Greenpeace...og jeg kommer derfor i tvivl om jeg bare kan bruge en analysemodel som an... -
en del af en roman
Forumindlæghey derude... jeg er meget sendt ude, for har lavet nogle afleveringer til i morgen, men er der nogen der har en analyse af lykke per henrik pontoppidan? - det ville være en stor hjælp, hvis I ville give et link eller sende en kort analyse af den.. har nemlig travlt, og derofr kan jeg ikke lige... -
Er det fortolkning eller?
ForumindlægHej hvis jeg skriver noget om at fortælleren fortæller mest fra en ydre synsvinkel men sommetider kommer han ind på det indre og det gør at man får lidt sympati for pigen ( altså det handler om en novelle analyse - fortolkning) kommer jeg så til at fortolke eller er det stadigvæk i analyse afdeli... -
HASTER...Kære Venner... HASTER
ForumindlægHej er der nogle der hurtigt kan fortolke dette digt, jeg syntes at den er noget forvirrende:KÆRE VENNERJeg har to vennersom er uvennerog to uvennersom er venner.Min ene ven er ven med min ene uven.Min anden ven er uven med min anden uvens ven.Det er svært at holde rede på hvem man skal passe på ... -
kunne godt bruge hjælp
Forumindlægjeg sidder med en knap så spændende novelle af Anders bodelsen - SNYDog jeg skal lave en analyse og en tolkning af det og jeg er bare en skovl til det...er der en venlig sjæl der kan hjælpe med det?? -
Litteratur
ForumindlægHej jeg har skreven min 2.g opgave, og jeg har brugt to analyser herfra som inspiration. Skal jeg vedlægge dem i min aflevering, eller skal jeg bare skrive det som et link i sekundær littaratur..? -
tv reaklamer
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til ekamner og skal jo op i dansk. Jeg har trukket tv-reaklamer som mit emne. Kunne i have nogen reklamer som jeg måske kunne bruge og analysere. Måske også lidt hjælp til hvordan jeg skal komme i gang. mange tak -
Postmoderne værk
ForumindlægJeg skal analysere et værk i engelsk, der skal være postmoderne. Nogle forslag?
