Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 8941 til 8960 af 176851
-
Kemi opgave 6.17
ForumindlægHey...Jeg sidder og bokser med opgave 6.17 i den røde opgave bog i kemi... Jeg kan ikke få den empiriske formel til at gå op...Opgave lyder Bestem stoffets empriske formel78,65 masse%C13.10 masse% O8,25 masse% HNogle der kan hjælpe....?? -
Kemi B - sso
ForumindlægHej alle. Jeg overvejer stærkt at skrive sso i kemi på b-niveau og jeg står og mangler emne at skrive om. Så hvis i kan komme med noget inspiration, ville det være rigtig dejligt. Jeg er specielt interesseret i salte, men har svært ved at finde på noget passende om dette, da det jo skal v... -
kemi spørgsmål syre base
Forumindlæghar lige to kemi spørsmål:hvordan kan man en kendt syrekoncentration bestemme om der er tale om en svag eller stærk syre?kan en syre også være en alkohol? -
Kemi: pH-beregning
ForumindlægHejHvordan beregner man pH i en 0,15 M opløsning af ammoniumchlorid i vand?Jeg er ved at repetere til en prøve, som vi skal have i morgen. Og så regner jeg lige nogle opgaver som vi før har haft i en prøve.Men denne opg. kan jeg ikke finde ud af. Og jeg regnede den forkert til den sidste prøve, d... -
buffer i kemi C (haster)
ForumindlægHej Vi havde et forsøg, hvor der var dette formål: Formålet er at undersøge titrerkurvens udseende og bestemme syreopløsningens koncentration. Under titreringen måler vi pH med et pH-meter. På grundlag af målingerne tegnes titrerkurven, hvor ækvivalenspunktet aflæses. En sådan titrering kald... -
KEMI, ET SVAR HURTIGT ?
Forumindlæg[H3O] = -3,1 · 10-4 mol = -0,0062 mol/L 0,050L [OH-] = 1,0 · 10-14M2 = -1,61 · 10-12M -0,0062M pOH = - log[-1,61· 10-12M]( HVORFOR VIRKER DET IKKE AT REGNE DET HER UD PÅ MIN REGNEMASKINE? -
Lineær funktion: Bevis at y vokser med a, når x vokser med 1
ForumindlægLæser til min mat c eksamen, og forstår ikke hvordan jeg kan svare på følgende spørgsmål om lineære funktioner; "Bevis at y vokser med a, når x vokser med 1". Nogen som har tid, overskud og lyst til at hjælpe mig? Tak! -
Populærvidenskabelig litteratur om kemi
ForumindlægNu kom jeg jo til at vælge kemi B, så jeg tænkte på, om der fandtes noget populærvidenskabeligt skønlitteratur om kemi? \nJeg synes kun, at jeg kan finde bøger i den genre om fysik og en smule astronomi. Men især fysik. -
sso i kemi og biologi
ForumindlægHej - Jeg skal skrive sso, næste skole år og vil gerne finde ud af hvilket emne jeg skal skrive om i fagene Kemi B og Biologi C. jeg kunne godt tænke mig om blodkræft eller kræft.. men hvordan kan jeg inddrage mere kemi ind i det, synes det er alt for mgt biologi. -
Ny-gammel ordning
Forumindlægefter at have gået 3. år om er jeg blevet lidt forvirret. På min gamle ordning var det sådan at hvis du havde taget f.eks. på A-niveau, så tæller på B og A karakteren med i dit endelige gennemsnit, men har fået at vide at det ikke længere gør det. Nogen mener dog at det stadig gør. Nogen der kan ... -
Kemi ved SDU
ForumindlægFindes der nogle flotte mennesker derude, som ligger inde med de tre rapporter fra lab. øvelserne fra Organisk Kemi fra kurset Almen Kemi (1. år på naturvidenskab)? Kan se at her er del spørgsmål om emnet herinde allerede -
kemi_ rigtigt afstemt?
ForumindlægHey, har jeg afstemt den her rigtigt:ikke afstemt: C9 H20 + 02 --> CO2 + H2OAfstemt: 2C9 H20 + 28O2 --> 18CO2 + 20H20 -
Eksempel på bøger i kemi?
ForumindlægHejsa, Er der nogen, der kan give mig nogle eksempler på kemibøger, der bliver brugt/er blevet brugt på kemistudiet på Aalborg Universitet? Jeg ville nemlig gerne se, om jeg kunne smuglæse lidt af det inden 2008... ;) -
AT - Kemi Metoder
ForumindlægHej, Jeg skal snart op i AT, men er i tvivl om jeg kan benytter mig af andre end den naturvidenskabelige metoder? -
Fysik eksamen, HURTIG HJÆLP!! Elektrisk energi og effekt
ForumindlægHejsa, vi er 3 gutter der lige har trukket et spørgsmål og vi har nu 24 timers forberedelse. Vi har trukket: Energi Fokus på elektrisk energi og effekt Har I ikke nogle forsøg som vi kan lave til det her emne? Vi har fra kl 12, seks timer til at lave forsøg i fysiklokalet. Evt andre gode tip... -
SRP Kemi/Biologi
ForumindlægSom overskriften lyder skal jeg skrive SRP i kemi og biologi. Har dog det samme problem, som mange andre også har, jeg kan ikke finde på et emne. Derfor ville jeg høre her, om folk ikke lige har et forslag. På forhånd tak. -
fysik kemi prøve til onsdag hjælp
Forumindlæghej jeg går i 7 klasse og vi er lige begyndt at have fysik kemi i skole og vi skal allerede have en prøve er der så er der noget jeg skulle over eller kunne nogen forslag det ville være dejligt :) -
kemi aflevering til imorgen, hjælp!
ForumindlægHej derude jeg har en kemi aflevering til imorgen. jeg har lavet den undtagen konklusionen, vil spørge om nogen vil rette den for mig? Håber virkelig nogen der vil hjælpe mig :) tak på forhånd. -
SRP!! hvilket fag kan jeg kombinere med biologi A????
ForumindlægHej. der er sådan at jeg skal til at vælge srp fag d. 15 december, og jeg ved ikke hvad jeg vil komnbinere a ffag med biologi. Hvilket fag er godt at kombinere biologi A med? (ihvertfald ikke med Kemi!!! det er svært synes jeg) og hvilke emner kan der være? jeg har set en masse eksempler på BIo... -
IØ Mundtlig eksamen - Relaterede Kapitler til Rente og konjunkturudvikling
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op i mundtlig International Økonomi imorgen, og jeg trak emnet "rente og konjunkturudvikling" som eventuelt handler om rentestigninger, boligfinansiering, lån,vækstrater, offentlige finanser osv. Mit spørgsmål er bare om hvilke kapitler fra bogen IØ A (bind 1...
