Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9161 til 9180 af 11183
-
Hvor mange sider skal en opgave være, før man laver en forside?
ForumindlægHvor mange sider skal en opgave fylde, før man laver en forside? -
Naturlig udvikling..
ForumindlægJeg er så heldig at have en 2 siders stil for til på torsdag om 'Naturlig udvikling i Danmark', nu er det bare sådan at jeg virkelig ikke ved hvad det er.. Jeg har skam søgt, men jeg kan ikke finde noget .. Jeg håber i kan hjælpe. -
Vedrørende AP og NV
ForumindlægJeg er godt klar over at AP- og NV-karakteren kommer på ens endelige afgangsbevis, dog uden at være medtællende. Kommer disse karakterer aldrig til at være medtællende når gennemsnittet skal beregnes. Næste gang jeg får standpunktskarakterer tæller AP- og NV-karaktereren så med i mit gennemsnit? ... -
Nazist/racist?
ForumindlægHej Studi.Jeg sidder lige og er ved at læse op til tysk eksamen og faldt over dette spørgsmål, mens jeg læste et referat af filmen "American History X":Hvad er forskellen på en nazist og en racist? ER der overhovedet nogen forskel?Jeg har prøvet at søge lidt hist og her, men fandt egent... -
Hvad er konsekvenserne af at blive væk fra en eksamen?
ForumindlægTil min store overraskelse blev jeg instillet til 2"g" HTX eksamen. Det er selvom jeg mangler nogle matematik projeker.Jeg vil derfor høre hvad der sker hvis man bliver væk fra mundtlig matematik eksamen(b niveau på 2 år og derfor afsluttende, skal ikke have det på 3året)Sådan som jeg h... -
Hvad gør I med alle jeres parpirer?
ForumindlægHejsaEr 3.g'er og jeg har efterhånden samlet en kæmpe stak af gamle papirer - noter, stile, rapporter mm, og det er jeg sikker på at også mange andre har. Så jeg vil bare vide om I smider dem allesammen ud eller gemmer dem? Er det for langt ude at gemme sine gamle stile og matematikaflevering... -
figurer
Forumindlæghejer der en der har noter til figurerne i bøgerne "Genetik og gen-etik" og "Fysiologi - kroppens funktioner"? -
"sommerskole"
ForumindlæghejJeg så i tv-avisen at der på Århus universitet havde været sådan noget i sommers for kommende medicin studerende, hvor de i en uge havde skåret i grise, lært latinske betegnelser osv... Nogen der deltog? Hvordan var det? Er det et tilbagevendende arrangement? -
AT-eksamen - Hvordan?
ForumindlægHalløj. Sad lige og blev lidt i tvivl og noget ang. AT-eksamenen. Man skal snakke 10 min, og derefter have en dialog de efterfølgende 10-12 min - sålangt er jeg med. MEN - dialogen, er det her man snakker metoder, eller er det i de første 10 min?, eller hvad bruger man dialogtiden på? jeg føler ... -
Problem :(
ForumindlægJeg har et stort problem. Jeg vil gerne søge HF, jeg spurgte min klasselærer om jeg kunne klare HF han sagde det kan du sagtens. Derefter gik jeg til min studievejleder og han sagde at jeg skulle have 0 i fravær for at komme ind på HF. Derefter gik jeg tilbage til min klasselærer han fortalte at ... -
beregn karaktergennemsnit
ForumindlægHeysad og prøvede at beregne mit gennemsnit, men blev i tvivl om hvordan man skal gøre det, - og skal man tage årskarakteren med?er der evt. nogen der kender et sted på nettet hvor man kan beregne det?greatz til alle -
Virkning af α7-NACh-receptorer - mht. slangegift
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en opgave om slangegift, og der står på nettet, at giftens virkning er stærkest mod α7-nikotin-acetylcholin-receptorer. Det jeg kunne tænke mig at vide var bare, om der er nogle af jer, der for det første kan forklare hvorfor dette er en nikotin-acetylchol... -
Psykologi
ForumindlægHejsa! Hvorfor opretter i ikke faget: psykologi? -
Hvordan opstår solenergi og atomkraft?
ForumindlægJeg har en femlæggelse på Tirsdag og ja, jeg høre ikke særlig meget med i naturfagstimerne. Hvordan opstår solenergi? Hvordan opstår atomkraft? -
Postmodernisme: Ligegyldighed?
ForumindlægHej, jeg sidder og læser nogle gamle ark igennem, og jeg kan simpelthen ikke forstå, når min lærer skriver at "de store fortæller er værdiløse i postmodernismen. Det giver ingen mening at skelne i mellem ideologier, underholdning eller andre informationer. Alt er ligegyldigt". Nog... -
vandets funktion.
ForumindlægHej allesammen, Er der en der kan forklare mig kort om Vandets funktion for planter og Vandets funktion for jorden? -
Gymnasium og Universitet
Forumindlæghej jeg vil lige bare vide hvad for nogle gymnasier og universiter man skal gå(de bedste) på hvis man skal være kirurg når man bliver stor -
blodets kemi vigtigt
Forumindlæghej allesammen :) er der nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål? jeg forstår simplthen ikke hvordan jeg skal gribe det her an :( håber i kan hjælpe:) Giv eksempler på ligevægte, der er væsentlige i reguleringen af blodets pH og forklar hvordan disse forskydes under forskellige betingelse... -
Etisk spørgsmål
ForumindlægHejza. Jeg er i nød. Hazzelnød. Ejj, det bare pjatfnis. Er det etisk korrekt at fake at have læst "de nøgne træer" når man i ztedet har brugt tiden på at pwne n00bs i WoW? Jeg fortryder nu at jeg ikke tog det zeriøst nok, altså WoW, men jeg zkulle nok alligevel zige zandheden til min l... -
HHX??
ForumindlægHej Jeg ved ikke helt om jeg skal vælge HHX. Altså tænker det fordi jeg ikke er så god til de naturfaglige fag og dem skal man ha på alle andre uddanelser. Hvaad kan jeg med en HHX?
