Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9181 til 9200 af 26633
-
AT - Hvilken metode?
ForumindlægHej Hvis jeg har læst i bøger og på nettet for at besvare en problemstilling hvilken metode har jeg så brugt? Hvis der er en metode for dette? :S På forhånd tak! -
Lyrisk, episk eller dramatisk?
ForumindlægHej :) Jeg skal analysere "Det kommende" skrevet af Michael Strunge. Jeg kan bare ikke finde ud af, om det er et lyrisk, episk eller dramatisk digt. Desuden kan jeg heller ikke finde ud af, hvilken fortæller det er. kan nogen hjælpe? Tak på forhånd! Her er digtet: Det kommende Er b... -
Dansk mundtlig eksamen... Hjælp
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk her på torsdag. Min klasse er oppe i B-prøven, som vil sige, at du har trukket på forhånd og har de 3 uger op til at forberede dig. A-prøven, hvor du trækker, når du kommer op og har 40 minutter forberedelse. Jeg har trukket ''Kærlighed og den svære kærli... -
Gode fif. Dansk eksamen :-)
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk her på torsdag. Min klasse er oppe i B-prøven, som vil sige, at du har trukket på forhånd og har de 3 uger op til at forberede dig. A-prøven, hvor du trækker, når du kommer op og har 40 minutter forberedelse. Jeg har trukket ''Kærlighed og den svære kærli... -
mangler hjælp til komma rettelse!
ForumindlægVille være rigtig glad hvis der var 1 der ville tage sig tid til at læse min stil igennem og fortælle mig om der er mange komma fejl. Har personligt selv lavet kryds og bolle stort set hele stilen igennem, men komma er ikke min stræke side. - nogle der har tid? Tak på forhånd. -
Kvinderettigheder i afghanistan
ForumindlægHej! Jeg har så småt påbegyndt arbejdet på SRP'en. Jeg skriver som kvindernes rettigheder og deres kamp for friheden i Afghanistan, da det falder mig ubegribeligt, at der på trods af krige osv ikke sker noget fremadrettet for disse kvinder. min formulering hedder; Der ønskes en k... -
Til jer der skal op i Oldtidskundskab
ForumindlægJa goddag til alle jer der skal op til oldtidskundskab. Jeg vil gerne berolige jer, og oplyse jer om noget som virkeligt gjorde mig glad - Når i først får udleveret jeres tekststykke, vil i have EN MASSE at gå i dybden med og analyse og udbrede jeres viden om. Jeg spekulerede ENORMT meget over... -
Sådan finder du tekstanalyser
ForumindlægJeg har bemærket, at rigtig mange indlæg i Studieportalens forum handler om hjælp til analyser af tekster. Omtale af tekster kan man finde flere steder: Danske anmeldelser 1987 ff af danske bøger, film og tidsskrifter, koncerter, videoer, CD'er, DVD'er, samt udenlandske film, der ha... -
Personkarakteristik - Hvad er vigtigt?!
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder nu dybt inde i min analyse af Jekyll & Hyde, hvor jeg er nået til noget personkarateristik af Mr.Utterson. Hvad er vigtigt ved en personkarakteristik? man skal jeg gerne kunne danne sig nogle del konklusioner, eller ihvertfald vise opgaven skrider lidt fremaf?... -
Eksamen ?
ForumindlægHej SP Jeg skal til old. eksamen men er lidt usikker på hvordan jeg skal gribe det an. Jeg gennemgår hele pensum og noter men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal analyser et uddrag fra iliaden f.eks. Hvad skal man komme ind på ? -
Syntaks - sætningsanalyse
ForumindlægJeg skal analysere denne sætning: Es importante que el niño aprenda de sus experiencias Har indtil videre skrevet: es = V importante = SP men er resten af sætningen SP? altså fra "...importante que.......experiencias?" -
HJÆLP!!!! eksamen spørgsmål
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere et reklamebillede. (camapri 2008 juni M. askepot) Hvad betyder det når solen er i den forkerte position? (det er solnedgang, så solen burde være i vest men den er i øst) Kan i evt. se flere gode symboler, fx. hvorfor de er på en strand eller andet... -
Hvad er Dansk A?
ForumindlægSkal start på dansk A niveau om ikke så længe, og ville gerne forberede mig godt. Nogender kan sige mig evt. hvad for nogle emner der bliver taget op, og hvordan det adskiller sig fra folkeskolen? Jeg ved det er meget analyse, men hvad ellers? Det er jo ikke kryds og bolle, og er der overhoved... -
Ein Haus mit dach..
ForumindlægEr der nogen der har haft noget om Ein Haus mit dach, skrevet af Irina KOrschunow? Jeg vil meget gerne hvis nogen havde en måde at gribe analysen an på. Mvh Jacob. -
SRP - vurderingsspørgsmål
ForumindlægJeg er ved at lave vurderingen i min SRP-opgave, men er kommet i tvivl om jeg må skrive noget i vurderingen, som ikke er nævnt i analysen? kan nemlig ikke huske om min lærer har sagt om det var i vurderingen eller konklusionen vi ikke måtte det. På forhånd tak. -
Nogen der har været op i Eng A skriftlig eks
ForumindlægNogen der har været op i Engelsk A skriftlig eksamen Hvis ja, hvordan gik det? -
SRP om terrorangrebet 9/11 - hjælp og tips til gode kilder
ForumindlægHej! Jeg har lige i dag fået min problemformulering til SRP udleveret! I den forbindelse ville jeg gerne høre, om der var nogen, som har nogle gode råd eller ligger inde med nogle gode kilder. Jeg skriver i øvrigt i fagene Engelsk A og Historie A Problemformulering: Du bedes give en kort hi... -
Knuthenborg Safaripark regnskab
Forumindlæger der nogen der har lavet regnskab analyse til Knuthenborg Safaripark -
Omsorgssvigt og mønsterbrud
ForumindlægHej derude. Jeg skal hermed skrive en rapport i psykologi, hvorpå jeg skal referer to udvalgte case historier som hedder Anny Durmoster og Kenny vindsejl, de begge omhandler om en svært barndom med forskellige instition skift, men som har brudt den negative sociale arv gennem årene. Jeg skal dere... -
Klassisk musikanalyse til eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart til afsluttende eksamen i mundtlig musik A. Jeg er lidt meget i tvivl om, hvordan jeg skal gribe et stykke religiøst musik an. Under pensum er det de to emner protestantisk og katolsk kirke musik hvorfra der kan trækkes et religiøst stykke. Er der nogen der evt. ha...
