Andre fag

HJÆLP!!!! eksamen spørgsmål

19. juni 2019 af karolineyvonne - Niveau: 9. klasse

Hej

Jeg er igang med at analysere et reklamebillede. (camapri 2008 juni M. askepot)

Hvad betyder det når solen er i den forkerte position? (det er solnedgang, så solen burde være i vest men den er i øst)

Kan i evt. se flere gode symboler, fx. hvorfor de er på en strand eller andet...


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2019 af Jeghjælperdig123

Hej

Det er da godt nok et svært spørgsmål

Mhhh.

Jeg tænker det er noget rod og symboliserer kaos?


Svar #2
19. juni 2019 af karolineyvonne

Nogen der har analyseret dette billede før, som måske kan hjælpe? Skal være færdig med min analyse idad.


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. juni 2019 af Soeffi

#0 Se evt. https://www.google.com/search?q=askepot+campari+site%3Astudieportalen.dk&oq=askepot+campari+site%3Astudieportalen.dk&aqs=chrome..69i57.10079j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Billedet er forsøgt analyseret flere gange på Studieportalen.dk, men det er vist aldrig rigtig lykkedes.


Svar #4
19. juni 2019 af karolineyvonne

Har været inde på alle forsøgende, men ikke særlig brugbare


Brugbart svar (0)

Svar #5
19. juni 2019 af anonymemm

Hvis den er i den forkerte position, siger det vel sig selv, at det symbolisere kaos og uorden. 

- Du kan understøtte en pointe med farver symbolik.


Brugbart svar (0)

Svar #6
13. august 2019 af Bahiatraveller

Jeg ved godt at det er en gammel tråd men... Mit umiddelbare bud er, at den vare som sælges, campari, er så uovertruffen at den ændrer ved fastlåste mønstre; selv solens gang. De er i selskabstøj, de morer sig, reklamen signalerer at de (og camparien) sætter dagsordenen - ikke faste ting som solnedgange. Det er et rebelsk og frihedsbetonet signal. De bestemmer over deres eget liv, specielt kvinden er i kontrol.

Det at solen står forkert kan også ses som symbol på manden. Kvinden i reklamen styrer solen og derved manden. Hun har fuldstændig kontrol over sit liv (hva camparien). Hun er også iklædt en kjole, der har måneagtige kvaliteter. Da kvinder symbolsk forbindes med månen, underbygger det påstanden om at hun styrer.

Skriv et svar til: HJÆLP!!!! eksamen spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.