Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)
SRP om terrorangrebet 9/11 - hjælp og tips til gode kilder
Jeg skriver i øvrigt i fagene Engelsk A og Historie A
Problemformulering:
Du bedes give en kort historisk analyse for Bush-doktrinen, herunder krig mod terror.
Der ønskes endvidere en engelskfaglig analyse af Bush' tale til nationen den 20. september 2001 og af et andet selvvalgt materiale med særligt fokus på legitimering af krigen mod terror.
Ud fra en historiefaglig analyse af selvvalgte tekster, bedes du diskutere forskellige synspunkter vedrørende det politiske efterspil efter 9/11-2001 og giv en vurdering af situationen globalt i dag.
Jeg håber der er nogle, der kan hjælpe!
Vh Michael
Svar #1
05. december 2014 af Akademisk (Slettet)
Jeg ved ikke om du kan bruge det her til dit første spørgsmål men det er fra min SRP sidste år i Samfundsfag A og Historie A om USA's udenrigspolitik efter 11. september 2001
Nedenstående (se vedhæftede fil) giver et godt indblik i hvad der sker fra 11. september 2001 og det der fører til Bush-doktrinen.
Svar #2
05. december 2014 af SRPMic (Slettet)
Hej Akademisk. Tusind tak for dit indlæg, er glad for nogen gider tage sig tid til at hjælpe andre!
Vh Michael
Svar #3
05. december 2014 af Akademisk (Slettet)
Det var så lidt håber det kan bruges.
Har også noget om det politiske efterspil men ift. problemformuleringen:
"Diskuter Irak-krigens betydning for USA's position i det internationale politiske system"
Svar #4
Du må meget gerne sende det, hvis du gider?
Det lyder i hvert fald som om, at det kunne være brugbart
Svar #6
05. december 2014 af OnceUponATime (Slettet)
Hvis jeg kan finde min analyse af Bushs tale, sender jeg gerne :)
Jeg analyserede dog blot ca. 5 eller 10 minutter af talen - det var i anledning af AT sidste år :)
Jeg er ikke sikker, men er det talen "krig mod terror" eller hvad den nu hed?
Svar #8
Det er lige præcis den! Jeg ville absolut intet have imod, at se den analyse. :)
Svar #9
05. december 2014 af OnceUponATime (Slettet)
Her følger min analyse. Se venligst bort fra stavefejl. Analysen er ikke detaljeret, grundet at fokus lå på en anden tekst, hvis analyse havde større betydning for mit valgte emne.
Held og lykke med SRP!
Skriv et svar til: SRP om terrorangrebet 9/11 - hjælp og tips til gode kilder
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.