Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9181 til 9200 af 11183
-
Hvad er glæden ved at sove ?
ForumindlægJeg hvad synes I , Hvad er glæden ved at sove ? -
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
Hvilken tekst skrev du om?
ForumindlægHejsa kære venner. Jeg håber i alle sammen har det godt. Den her tråd henvender sig mest til de folkens som har været til skriftlig dansk (studentereksamen) d 22/05-06. Jeg er bare vildt nysgerrig efter at vide, hvilken tekst de forskellige personer har valgt at skrive om. Jeg kan starte med at... -
Hjælp til matematik søges.
ForumindlægJeg ved ikke lige, om jeg gør det her rigtigt, googlede lidt frem og tilbage, og fandt så frem til denne side. Men here it goes! Jeg er i gang med HF, hvor jeg har udelukkende kun naturfaglige og matematiske fag det første halve år, og så skal jeg aldrig have det igen! (heldigvis) Dog e... -
Alt der har med kemi at gøre
ForumindlægHej alle :=) Jeg har et problem, med kemi. Jeg kan ikke finde ud af det. Jeg har nogle enkelte spørgsmål som jeg gerne vil have besvaret, så jeg kan komme på den rette vej igen. 1) Hvad er molekyler og hvad er elektroner? 2) Hvad er dobbeltbindinger? Og hvorfor er de der? 3) Mængderegninger ... -
studieliv med 12 taller
ForumindlægHej Hvordan opnår man igennem studiet at få 12 taller. Hårdt arbejde , lektielæsning og ingenfravær, er vigtige,hvad man kan gøre for at øge karakteren især i matematik og fysik. Jeg har brug for konstruktive forslag. Mvh Nalle -
10 potens
Forumindlæghvad er facit af 5,555*10^11 -
AT - Katastrofen, årsager og konsekvenser
ForumindlægSom overskriften siger er det vores næste AT emne, og vi skal vælge mellem fagene dansk, engelsk og spansk. Jeg kan sagtens se mulighederne for at skrive om emnet i fag som samfundsfag, historie, religion osv., men jeg kan virkelig ikke finde nogen problemformulering i dansk, engelsk eller span... -
Køreprøven
ForumindlægHej, er der nogen af jer der har nogen super gode råd til køreprøven? er utrolig nervøs, og jeg skulle enlig havde været oppe i dag men det blev aflyst fordi jeg og min kørelærer ikke synes at jeg var klar.. Jeg skal køre ved valby, toftegårdsplads til min køreprøve, nogen af jer der har taget de... -
lungekræft
ForumindlægJeg skal skrive 3.g's-opgave og vil gerne skrive noget om lungekræft fremkaldt af rygning! Da mit overordnede emne er 'Tobak'. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde noget rigtig godt materiale, der virkelig forklarer lungekræft meget biologisk, da jeg skriver i bio. på A-nivea... -
Hvor langt er i med jeres SRP
ForumindlægHvor lang er du nået med din SRP, hvor mange sider har du skrevet. og hvornår vi fik du din problemformulering Jeg fik min i torsdags og har kun skrevet 2 sider Hvad med jer..? -
Perspektivering eller ej?
ForumindlægSkál man perspektivere i en opgave, er det ligemeget, eller er det bare en god íde at gøre det? -
SRP - fedme
Forumindlægjeg sidder som mange mange andre og knogler med denne SRP opgave, og jeg har om fedme og skal lave et træningsprogram til en overvægtigt pige på 20 år, hvor hun får en så stor fedtforbrænding som muligt, og hvor hun kan bibeholde dette vægttab. Jeg har lavet et program men synes ikke det er helt ... -
SIR-model
ForumindlægHej. I mit studieretningsprojekt skriver jeg om influenza A(H1N1) og epidemimodeller. Inden for matematikken skal jeg bl.a. opstille de relevante differentialligninger og løse dem numerisk. Da man med sådanne differentialligninger ikke kan løse dem analytisk, kan man vha. et computerprogram fx. m... -
Studiretningsprojetk - karaktr?
ForumindlægHvad har i fået for jeres srp projekt? Synes du lærerne/cnsorerne har være søde eller stride? Flere fra min skole er dumpet :S -
Hvad er ''vehicle''?
ForumindlægHej, jeg sidder med en artikel, hvor ''vehicle'' anvendes som kontrol - men jeg ikke helt finde ud af hvad det er. Nogen der ved det? -
3 måneder i udlandet og gennemsnit 1,08
ForumindlægHej Studieportalen. Min ven med 5 i gennemsnit vil gerne være læge. Han har haft 5 i gennemsnit kontinuerligt igennem hele sit gymnasieforløb. Hans andre venner og jeg forsøger til at hjælpe ham med lektier og diverse ting for at hans drøm kan få en smule mere realisme ind over. Men h... -
sso- depression?? hjælp!
Forumindlæghej jeg skal snart skrive sso i psykologi, og jeg har også valgt emnet som er " depression" men nu kan jeg slet ikke komme videre, jeg har brug for en problemformulering. og jeg har virkelig brug for jeres hjælp, håber der er nogen her inde som kan hjælpe mig med det. mange tak. -
ph. D og løn
ForumindlægHej Jeg vil høre, hvad lønnen kommer til at være, når man har studeret ph.D i fx mol. bio? Og om man tjener noget, mens man læser det , fordi man jo skal undervise, samtidig med man læser ph. D? -
HHX eller STX?
ForumindlægHej! Om cirka en måned skal jeg have valgt mine gymnasiumprioriteter på optagelse.dk. Jeg er stadigvæk meget i tvivl om, hvad jeg skal vælge stx eller hhx. Jeg vil derfor høre, om hhx udelukker nogle muligheder af videregående uddanelser? Jeg har nemlig ingen idé om, hvad jeg vi efter g...
