Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 9181 til 9200 af 25374
-
Genetik. Kønsbunden Nedarvning.
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive en rapport omkring genetik i biologi. I teoridelen er jeg blevet bedt om at forklare begrebet kønsbunden nedarvning.. Det er ikke i sig selv SUPER svært, og jeg har da kunnet finde information om dette både i min bog og på internettet.. Nu er det bare sådan,... -
Magt
ForumindlægHar utrolig meget brug for hjælp. Har fået til opgave at løse følgende: - Find i medierne en sag, som indeholder magt i flere forskellige former (primært i forhold til politik). Fokuser om muligt på diskurssiden af magtbegrebet. Du kan som inspiration starte ugen med at se nyheder i tv. Håb... -
Indien
ForumindlægHej, jeg skal skrive en synopsis om Indien, jeg ved ikke helt, hvad jeg skrive om Indien og hvad der er mest vigtig! er der nogle der har nogle ideer?? -
Et dukkehjem
ForumindlægHej skal bruge dette til en fremlæggelse i morgen, men kan ikke finde det. Hvordan får maskeraden symbolværdi i et dukkehjem, og hvad er Henrik Ibsens kvindesyn?? -
Hvilken formulering er korrekt?
ForumindlægDet her lidt pinligt... men jeg har opdaget, at jeg har svært ved at forstå betydningen af indholdet i nogle typer sætninger. Fx. denne her jeg selv skal formulere: "... var en bonde som fæstede på jord givet af en herremand, (som / bonden) skulle til gengæld betale afgifter. " Kan m... -
Hjælp til perspektivering
ForumindlægHej Jeg har ret usikker på hvad perspektivering præcis er, hvad er det præcis man skal perspektever til i en anden tekst?? Nogle som kan hjælpe mig, det ville hvertfald være rigtig dejligt :-) Tak på forhånd :-) -
Henførende stedord
ForumindlægJeg er meget fortvivlet mht. til at indsætte relative pronominer i sætninger. Det, jeg ikke forstår, er den generelle fremgangsmåde.Med det mener jeg, at finde det forudgående ords køn, dernæst kasus og hvad så? Og hvad er det helt præcis forskellen på akkusativ og nominativ er? Er der en, d... -
Etos
Forumindlæghej jeg skal skrive en tale om klima hvor jeg blandt andet skal komme ind på etos, hvordan kunne jeg gøre det, er lidt i tvivl? -
Hvordan ser en rigtig tysker ud ifølge Hitlers mening?
ForumindlægJeg er igang med en historiefremlæggelse, hvor jeg fortæller om folkemord og jødeforfølgelser, men er faldet over et problem. Hitler mener nemlig at den ariske race er den rene tyske race. Hvordan ser den ariske tyske race så ud, ifølge Hitler?? Håber I kan svare hurtigt, hvis I kender svaret... -
Et dukkehjem
ForumindlægHej... Jeg skal skrive en fortsættelse af drameet --> Et dukkehjem. (cirka en halv til en hel side) hvor man skal skrie hvad der sker med Nora efter drønet fra porten? kan I hjælpe mig, for kan slet ikke finde på noget? -
Rygning
ForumindlægHej derude, så er tiden ved at nærme sig SRP. Jeg har valgt at skrive om rygning i biologi og dansk, begge er A niveau. Jeg har valgt at skrive om rygning, er der nogle som har nogle idéer? Evt. nogle gode rygekampagner(film??) eller nogle gode reklamer? -
Kromosom
ForumindlægHvad er et kromosom? Hvorfor sidder kromosomer i par? Nogle der kan svare på spørgsmålene, tak. -
Hjælp tak!
ForumindlægHej sp Jeg er igang med DHO nu Og jeg har brug for hjælp fra min vejleder... Han sidder på facebook nu og skriver inde på vores klasses facebook side. Jeg spurgte om ikke han kunne give mig en smule vejledning over Lectio (som er den hjemmeside gymnasier anvender) Så siger han nej, han sidde... -
Analyse af en Björn Borg reklame
ForumindlægHJÆLP!!! Er der nogen der kan finde budskabet og betydningen af denne reklame? Og baggrundens betydning? På forhånd tak! Link til reklamen: https://www.google.com/search?q=bj%C3%B8rn+borg+reklame&sxsrf=ALeKk03FdIhshCg7LF550lCgYB28MJNMLA:1617866149632&source=lnms&tbm=isch&s... -
pligtetik
ForumindlægHej, Jeg sidder lige pt. og skriver en synopsis ift. en case vi har fået udleveret Selve dilemmaet går ud på, at et schweiziske firma, ved navn Roche, producere et produkt, som modvirker afstødning af organer, ved organtranplantationer. Problemet ligger i at Roche er startet med at sælge dere... -
Grænsehandel
Forumindlæghvordan kan jeg løse opg 2 når jeg ved at transportudgifterne er 942kr -
Hvad er impressionisme?
ForumindlægHejsa Er der nogen der kan forklare, hvad impressionisme er? Synes det er lidt svært at finde hoved og hale i det. Er der derudover nogen der kan vurdere om der er impressionisme i dette billede: http://4.bp.blogspot.com/_DW_dyBBaOTQ/TcvzKfbd0yI/AAAAAAAAIeA/2XnQ9f684sY/s1600/h-a-brendekilde-uds... -
Brug af apostrof i ord
ForumindlægKære brugere af Studieportalen! Jeg har længe studset over, hvornår man benytter apostrof i ord, som eksempelvis: Pigen har kun et kæledyr. Pigen har kun ét kæledyr. Jeg vil have den is! Jeg vil have dén is! Jeg har ikke kunnet finde noget på www.sproget.dk eller forskellige retskr... -
symboler
Forumindlæghej jeg ville høre om nogle kunne hjælpe mig med hvad de forskellige ting symbolisere. kan simpelthen ikke finde noget om det på nettet - Barnevogn - Lave hatte - En der har en hvid trøje på som det eneste (gammel) hentyder lidt til maleriet "en hjemkomst" også kaldet "Amer... -
"Se dagens lys" af Svend Åge Madsen
ForumindlægEr der nogle, der ved, hvor man kan få fat i noget godt materiale om denne bog. Jeg vil blive meget glad, hvis der er nogle, der ved, hvor der findes anmeldelser af denne bog. Jeg har nemlig store problemer med at finde noget overhovedet....
