Dansk

Analyse af en Björn Borg reklame

08. april 2021 af Josephineeeeeee - Niveau: 9. klasse

HJÆLP!!! 

Er der nogen der kan finde budskabet og betydningen af denne reklame? 

Og baggrundens betydning?

På forhånd tak!

Link til reklamen: 

https://www.google.com/search?q=bj%C3%B8rn+borg+reklame&sxsrf=ALeKk03FdIhshCg7LF550lCgYB28MJNMLA:1617866149632&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjA7ZGJje7vAhXyAxAIHYPnBYUQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1536&bih=754#imgrc=9KDfQYCLasLAqM


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. april 2021 af Moderatoren

Hvilke problemer har du? Hvad er du nået frem til? Beskriv det, så er det lettere for hjælperne at hjælpe dig :)


Svar #2
08. april 2021 af Josephineeeeeee

Jeg kan komme frem til at reklame har noget at gøre med surrealismen, men jeg forstår ikke betydningen af baggrunden, og budskabet i reklamen.

Mange af tingene i reklamen symbolisere døden. Dødningehovederne, slangerne og aberne med vinger, men jeg kan ikke se hvordan det hele hænger sammen.


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. april 2021 af Stygotius

Der er tale om et såkaldt "ekspertargument"  -på  samme måde om man i gamle dage  viste et billede af en mand i hvid kittel med en regnestok i brystlommen for at man skulle tro at videnskaben havde sagt god for det reklamerede produkt. Her skal Björn Borgs navn, fordi han er god til at slå til en  bold, være en "garanti"  for  at han også er ekspert i undertøj og dermed for dettes kvalitet.


Svar #4
09. april 2021 af Josephineeeeeee

Tusind tak! 


Svar #5
09. april 2021 af Josephineeeeeee

Tusind tak! 


Skriv et svar til: Analyse af en Björn Borg reklame

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.