Søgning på: fysik projekt. Resultater: 9301 til 9320 af 20688
-
Hjælp med hensyn til emne til SRP 2014/15 søges!
ForumindlægJeg skal skrive SRP nu her til december, men er helt på bar bund med hensyn til emne. Jeg tænker at fagene enten skal være Engelsk A, Historie A eller Engelsk A, Psykologi B. Hvis der er nogle andre der har gode kombinationer af fag må de meget gerne komme med et bud. Jeg tænker det skal være n... -
Bøger til finansøkonom uddannelsen
ForumindlægJeg søger følgende bøger til finansøkonomuddannelsen, håber nogen kan være behjælpelig. Forfatter Titel Info Isbn nr. Grell Makroøkonomi 9788791367199 Grell Mikroøkonomi 9788791367205 Fôh,Mandøe Erhvervsjura - videregående udd 2014 9788741259963 Mogensen Lovsamling 2014- Dansk erh... -
Portrætskrivning af en veninde, hjælp tak!
ForumindlægJeg skal skrive et portræt af en veninde, men jeg har aldrig skrevet et portræt før og ved ikke hvordan det skal stilles op eller hvordan jeg kan skrive det. Jeg har interviewet hende. Nogle der vil hjælpe? :( -
Har brug for en der er god til dansk
ForumindlægHej Jeg har står og har brug for en der er god til dansk, da jeg gerne vil have rettet min danskaflevering igennem for fejl? -
Blodtyper: nedarvningsmønster
ForumindlægHej. :) I biologi skal jeg skrive om blodtypernes nedarvningsmønstre. Jeg har læst i min biologi bog og på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde noget som jeg synes forklarer det, i hvert fald ikke noget jeg lige forstår. Så hvis der er nogen der kan forklare det, så det er nogenlunde nemt ... -
Snit i amerikanske karakter
ForumindlægHej allesammen Jeg har svært ved at finde en oversættelse af karakterskalaen til den amerikanske skala på denne hjemmeside: https://www.scholaro.com/gpa-calculator/Denmark Jeg kan ikke finde andre Der står, at et 10-tal er lig et A og et 12 tal lig A+ Men hvis jeg oversætter fra dansk til ECTS... -
Geometri.
ForumindlægEr der en herinde er stærk i geometri ? -
Mine karakterer - BLÆR DIG!
ForumindlægHej folkens, da jeg har lagt mærke til, at mange 1.g'ere og fremtidige ikke har en idé om, hvordan et eksamensbevis kommer til at se ud, så vil jeg lige liste mine karakterer indtil videre (7 mangler - det er de 3 skriftlige og 4 mundtlige) - når jeg skriver -> så er det, fordi karakteren ... -
Forslag til emner og fagkombinationer
ForumindlægHej jeg skal have valgt fag til min SRP inden fredag. Det vil sige, at jeg ikke behøve at have valgt et emne endnu. Dog er det smart at have en idé om, hvilket emne man kan knytte til sin fagkombination. Derfor spørger jeg, om I kender nogle spændende emner til fagene Matematik, kemi, fysik... -
Salte
ForumindlægHej alle sammen!jeg skal op i kemi/fysik mandag, FSA, og har derfor brug for hjælp.1. hvad sker der helt præcis med Mg og SO4>>H2SO4+Mg >> MgSO4+H2+E>>MgSO4altså brintet forsvinder, energi frigøres, men hvordan går magnesium og sulfat sammen, er det på grund af brint??Håber I vi... -
Medicin og teknologi
ForumindlægHej derude, Jeg står og skal vælge uddannelse meget snart, men synes stadig at jeg har alt for mange ting jeg gerne vil! Luksus-problem, jeg ved det ;) Mit spørgsmål drejer sig om medicin og teknologi. Jeg var til DTU åbent hus og hørte en masse om det, men synes ikke rigtig jeg blev så ... -
Kan jeg blive optaget?
ForumindlægHey, jeg er i en situation, hvor jeg tænker over om jeg kan blive optaget på KU eller ej. Jeg ville gerne søge ind på det kemiske fakultet, dog tænker jeg igen over om jeg kan blive optaget eller ej. Som I nok ved at 3.G'erne har fået skriftlig eksamens karakter tilbage og kemi uddannelsen ... -
Antal timer og afleveringer ved højniveaufag
ForumindlægSøger en side, hvor der er beskevet de enkelte valgfag. Herunder er jeg interesseret i kemi, matematik og fysik A-niveau.Vil specielt gerne vide hvor mange afleveringer der er i de enkelte fag, samt antal timer (mener det er 5?...)Har været inde på www.uvm.dk og lede, uden held.På forhånd tak for... -
Differentialligning
ForumindlægHej Jeg skal vise at: v(t) = c_2*e^(-(k/m)*t)-mg/k Er løsningen til følgende differentialligning: dv/dt = -(k/m)*v-g Det er fra fysik, hvor k er en konstant og e er Eulers tal, og c_2 en abitrære konstant. Tak på forhånd. -
Radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg skal afslutte Fysik på B-niveau og jeg vil gerne gøre mit bedste i mine rapporter derfor vil jeg gerne spørge om I herinde kan komme med nogen gode tips om Hvad og Hvilke emner jeg skal skrive om og fokusere på... Det ville være en stoor hjælp, hvis I ville svare mig :-) På forhånd t... -
Radioaktive Stråler? Alfa- Beta og Gammastråler
ForumindlægHej .. Går i 9 klass,e skal op til fysik og kemi imorgen . Jeg ved ikke hvad jegskal sige og gøre hvos jeg trækker Alfa / Beta eller Gammastråler. Er der nogen af jer, som skal op i det, eller har været det, som har en god ide om hva man ka sige og hvilket forsøg man kan fremstille ? .. På F... -
STX eller HTX << Læge >>
ForumindlægHeya jeg har besluttet mig for at være læge ^^ -.- Men er det så HTX jeg skal tage eller STX? Hvad er bedst. Og hvilke fag? Havde tænkt mig A-Mat A-Fysik B-kemi ?? Kunne i komme med nogle gode råd? Skal jeg tage biologi istedet for ... hvad? Tak tak :D OG VIGTIGT: Synes i jeg burde tage 10. k... -
Mundtlig prøve (10. kl.)
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse, og jeg skal så på stx næste år. Nu er det så sådan, at jeg (selvfølgelig) skal op i de mundtlige prøver til sommer. Men jeg overvejer kraftigt at vælge fysikeksamen fra, fordi jeg virkelig ikke har lyst. Fysik (og så matematik) er mine svageste sider i skolen - det ... -
Varmeenergi
ForumindlægHej alle :) jeg har en fysik afl. til i morgen, men manger lige de sidste to opg. jeg bare ikke kan udtænke selv .. ville blive rigtig glad hvis der var en som kunne hjælpe? Opgaven lyder: Skivebremserne i en bil, der vejer 1500 kg, består af 20 kg. jern. Bilen kører 80 km/t, da føreren får øje p... -
Htx eller Stx?? Hjæælp!!
ForumindlægHej. jeg er en pige på 15 år, som snart er færdig med niende klasse, men jeg har bare et lille problem.. jge ved ikke om jeg skal vælge htx eller stx?? Jeg vil gerne få nogle ideer til hvad jeg kunne uddanne mig som i fremtiden, og vælge ud fra det. Jeg er meget glad for de naturvidenskab...
