Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9541 til 9560 af 14099
-
forbrænding af sukker uden ilt
ForumindlægHvad reaktion får man ved afbrænding af sukker uden ilt. Vil tro der kommer noget C i form af sod og måske noget CO. Og hvad betyder det for carbons redoxtal? C6H12O6=CO2+H2O+? -
Karakterberegning
ForumindlægJeg har spurgt flere gange, men kan virkelig ikke forstå det. Altså det er sådan, at jeg er på særlig vilkår i 3.g, men det har jeg ikke være hverken i 1. eller 2.g. Hvad sker der, med mine årskarakter fra de to tidligere år. Her er mine karakterer fra de to sidste år. Årskarakter: 7(musik), 11... -
Fri adgang
ForumindlægHej drenge og piger herinde, Er der nogen som ved noget om dette "fri adgang"? Altså vil gerne se hvilke uddannelser man kan tage ved blot at have bestået gymnasiet? For det er det eneste jeg har! -
Før reformen
ForumindlægFør reformen, fik man så to karakterer (mdt og skr) i et fag på B? -
Skal topskatten fjernes?
ForumindlægJeg skal skrive om de ulemper og fordele der er, hvis man fjerner topskatten. Kan I hjælpe mig med det? Min lærer siger, at topskatten allerede er reduceret fra 68 % til 59 % de sidste år. -
Karakterkrav???
ForumindlægHej derude:) Ville gerne spørge om der nogen der kender karakterkravet til stx og HTX i 2017. Jeg er nemlig svag til læseprøven, retskrivningsprøven og skriftlig fremstillingen man ville komme op i, i 9. Klasse. Jeg ville også spørge om hvilke fag man ville komme op i, hvordan de foregår og k... -
Forsøg med kulhydratee, det haster! :I
ForumindlægHej! Jeg går på teknisk gymnasium, og har lavet et forsøg med kulhydrater, fehlings reagens, saccharose, glucose og iod -iodkalium. Skal så nu til at besvare nogle spøgsmål, men kan ikke rigtig finde ud af dem, og mangler VIRKELIG hjælp. Her er spørgsmålene: 1. hvilke af stofferne: glucose, sacch... -
Bestikkelse, at snakke sig til en karakter
ForumindlægHej. Jeg går i en klasse i 3.g, hvor en elev brokkede sig over en årskarakter på 6 og fik så 9. Denne er altså i 3.g og tæller. Synes I det er i orden at man kan få den ændret ved bare at tale med læreren om det ? Jo og så er der også en klassekammerat, som taler om at bestikke en af kontorpers... -
Haster 24 eksamen, hjælp
ForumindlægNogen kan hjælpes på vej. Redgøre for hvordan man kan undersøge DNA`s opbygning. Inddrag hvordan man laver en sekvensanalyse. Tak -
Mavesyre
ForumindlægHer i sommervarmen skal man sørge for at drikke en masse vand, men jeg undrede mig lige over: Hvad sker der, hvis man drikker for meget vand? Kan man godt risikere, at mavesyren bliver fortyndet? Hvordan kan det være, at mavesyren ikke ryger ned i tarmene? Og hvor lang tid tager det, fra når ma... -
Aerobe og anaerob?!!!
ForumindlægHej Hvad betyder aerobe, anaerobe, eukaryote og prokaryote?? -
HJÆLP!!! Spansk oversættelse!
ForumindlægHej alle derude. Jeg går i 1.g og er i krise, da jeg skal aflevere en spansk-opgave til i morgen, hvor jeg skal oversætte følgende tekst til dansk: Hola, Me llamo Margerita Fraga. Soy de Santiago de Compostela. Soy gallega. Soy morena y tengo los ojos verdes y el pelo largo y liso.Vivo en un piso... -
Gym Karaktersystem
ForumindlægHej.. jeg har været inde og kigge på mine indtil videre givne karakterer for afsluttede fag. Det som undrer mig er, at der f.eks. står billedetkunst..jeg fik 7(den nye) og den vægter 1,00, mens en 7 i skriftlig fysik b-niveau vægter 0,75? burde det ikke være omvendt. Desuden så ser det ud som om... -
hf enkelt fag?
ForumindlægHej. Jeg har et par spørgsmål. Er HF-enkelt fag og HF 2 år det samme, hvis man har et minimum antal HF-enkelt fag? Kan man overføre fag man har fået gode karakter i fra STX eller 1.HF til HF enkeltfag? Er der forskel på HF og STX, udover at der er flere A-fag på stx, men de kan dog suppleres ... -
''SKIFTE GYMNASIUM''
ForumindlægHej. Ja, som i kan læse så er det det jeg har overvejet i næsten 2 mdr. hver dag. Jeg ligger på et gennemsnit mellem 6 & 7. Jeg er ret aktiv i timerne og laver altid lektiernæsten). Problemet er at jeg går i en dårlig klasse/ skole. Det er nemlig det sociale netværk som jeg er træt af. Da det er... -
Nerveceller
Forumindlæger ikke sikker omkring emnet så derfor spørge rjeg. nogle der hurtigt kan ridse op: hvilke nerveceller der fungere i hjernen og hvordan de virker? Og hvilke nerveceller der fungere resten af kroppen og hvordan de virker? tak. -
Tysk resume af teksten studenter - gramma hjælp!
ForumindlægHej alle sammen. Skal aflevere tysk stil imorgen og kan virkelig godt bruge hjælp til at få den rettet og nogen kommentar til dens indhold. Teksten jeg har læst på dansk handler om studenters dag, hvor de kører i lastbil o.s.v. Hvad der er vigtigt er at en tysker skal kunne forstå det - de kende... -
HIV
Forumindlæget hurtigt spørgsmål om HIV er man HIV-smittet hvis der kommer en farvereaktion ved feltet HIV-antigen? for er ved at lave en opg om det og der er to tegninger, hvor begge tegninger med uspecifikt IgG-antistof har givet en farvereaktion men på det ene er der en farvereaktion på både uspecefikt... -
Hjælp - det haster.
ForumindlægHey alle:) Jeg går i niende klasse. For nogle dage siden, snakkede jeg med min Uu-vejleder og hun sagde at jeg er gymnasie klar. Men alligevel går jeg tit og er bekymret, over om det bliver for svært. Eller kan jeg klare det eller dropper jeg ud efter en måned? Jeg ville virkelig gerne t... -
SØGES: Undervisning i statistik
ForumindlægHej alle Jeg søger en dygtig statistiker som kan undervise mig i statistik. Jeg håber der findes en der kan/har lyst til at undervise i faget ELLER, at der er nogen der kender nogen. De bedste hilsner
