Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9581 til 9600 af 14099
-
AB0-systemet og rhesussystemet
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? (: Opgave 1 En kvinde med blodtype A rhesus positiv får et barn med blodtype 0 rhesus positiv 4 mænd "ønsker" at få faderværdigheden. De har følgende blodtyper: · B rhesus negativ, · AB rhesus p... -
Celler
ForumindlægHvad er Cellens Funktioner ??? Hvad er cellekerne??? -
Til alle STX'ere
ForumindlægHej! Jeg går i niende klasse, og overvejer derefter stærk at tage direkte på STX. Men folk i min omgangskreds fraråder mig det stærk, da de har hørt at det nærmest er umuligt at score gode karakter og få sig et højt gennemsnit efter 3g. Så ville bare spørge jer der går (eller har gået) på STX, om... -
Spørgsmål omkring HF enkeltfagseksamen
ForumindlægHej alle... Jeg har et ret vigtigt spørgsmål omkring HF enkeltfags eksamenerne... Jeg har været oppe til alle eksamener indtil videre... Dog har jeg skrevet frem og tilbage med min matematik lærer da han første gang skrev en seddel ud med eksamensdatoer og tid var jeg ikke skrevet på til ek... -
Brystkræft
ForumindlægHar lavet selv en besvarelse, dog er den ikke helt korrekt Hvorledes kan fejl i Cyclin D1`ets regulation påvirke celle cyklus og udikling af tumorer? På forhånd taK! :) -
Hjælp til kemieksamen! NaHCO3
ForumindlægHej Jeg skal til min eksamen (kemi C, stx) kommentere på denne reaktion: HCO3^- + H3O^+ (aq) ->CO2 + 2H2O Spørgsmålet høre ind under hovedspørgsmålet som omhandler stoffet NaHCO3 - hovedspørgsmåls formuleringen er vedhæftet. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal sige - skal jeg kommentere... -
Menneskets energibehov - HJÆLP
ForumindlægJeg sidder lige nu og er igang med en 24 timers eksamen og har trukket emnet energi, herunder emnet Energi og Mennesker. Et af punkterne jeg skal have besvaret er menneskets energibehov. Hvad er smartest helt præcist at komme ind på? Skal jeg forklare om hvordan ved at man spiser, omdanner en t... -
Kulturfagpakken - eksamen
ForumindlægHej Hvordan foregår eksamen i kultorfagpakken på HF? Er det en 24-timers eksamen eller? -
Naturfag
ForumindlægHej SP Jeg skal i gang med naturfag og har trukket emne "Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan". Ved ikke rigtigt hvordan jeg kommer i gang. Håber i kunne hjælpe -
Medicin med 8.7 i gennemsnit
ForumindlægHej. Tror i at jeg kan komme ind på studiet med en gennemsnit på 8,7? Hvis ikke hvad kan jeg så gør. Kan jeg tage en lignende uddannelse som jeg kan bruge til at læse medicin. -
Kromosomer?? forstår virkelig ikke!
ForumindlægHvad består kromosomer af? jeg har laest nogle steder at de består af kromatider mens der andre steder står at de består af DNA. -
Osmose
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde eksempler på osmotiske forandringer i naturen såvel som i kroppen ? Og evt. komme med en forklaring til, jeg er ikke helt med på det. -
- Hvordan kan et stof påvirke vores virkelighedsopfattelse?
ForumindlægHej! mit spørgsmål er : - Hvordan kan et stof påvirke vores virkelighedsopfattelse? Disse stoffer er f.eks. : alkohol og kaffe. -
Enzymer
Forumindlæghej derude. nogle der kan hjælpe mig, skal tilmundtlig biologieksamen i morgen, og sidder og grubler over dette spørgsmål: giv eksempler på enzymers biologisk betydning og praktiske anvendelsesmuligheder. og så moderne genetikker håber der er nogle der kan hjælpe. -
ANTISTOFFER
ForumindlægHvordan dannes antistoffer? -
Uddannelse...
ForumindlægHej alle, håber i kan hjælpe mig.. Jeg har netop afsluttet 1.g med studieretningen Engelsk A, Samfundsfag B og Psykologi B. Jeg har opgraderet matematik til A og fysik til B, da jeg har en drøm om at blive læge. Men jeg er bange for at jeg ikke får gennemsnittet til at kunne komme ind. Indtil vid... -
Undervisning på STX
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om hvordan undervisningen foregå på jeres stx? meget skrive skrive i hånd (noter), lave opgaver hele tiden og så videre... på forhånd tak -
Game designer, Hvor?
ForumindlægHej allesammen. Jeg står med det problem, at jeg ikke kan finde nogle steder hvor der står noget om uddannelsen. Jeg er lige startet på Htx men føgler bare at jeg spilder min tid. Jeg vil igang med at designe spil. Ikke lære om ubrugelige biologiske og fysiske ting. Jeg er blevet fortalt at kræve... -
Mitose og Meiose
ForumindlægJeg har svært ved at forstå celledelingerne: mitose og meiose.. Er der nogle der vil hjælpe mig med at forstå deres cyklus ? -
Humanbiologi
ForumindlægHej Jeg er uddannet sygeplejerske.. Har kigget på kandidatuddannelsen humanbiologi.. Er der nogen der ved om jeg kan komme ind på denne uddannelse..? Og hvad for nogle suppleringsdag skal jeg have...? Mvh Stine
