Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 9581 til 9600 af 176852
-
Bestemmelse af a
ForumindlægHej! Jeg sidder med nogle gamle eksamensopgaver, og stødte så på en opgave, jeg ikke kunne finde ud af. Den lyder: En fuktion f er givet ved forskriften f(x)=x+sin(x) Gør rede for, at ligningen f(x) = c har netop én løsning for alle c. Jeg ved det godt - men hvordan forklares det? ..og så... -
Eksamens kortfilm
ForumindlægHej, Jeg er en 15-årig dreng som snart skal til mundtlig eksammen Jeg har trukket opvækstsvilkår og kortfilm. Er der nogen der har ideer til kortfilm som jeg kan bruge -
Redoxreaktioner i organisk kemi
ForumindlægHej alle, Når man snakker om begreberne oxidation, reduktion og redoxreaktion inden for emnet organisk kemi, er det så kun i forbindelse med oxidation af alkoholer og forbrænding? Jeg forstår ikke helt, hvordan man fx. forklarer ovenstående begreber med udgangspunkt i en forbrændingsreaktio... -
Liste over væsker i kemi -
ForumindlægHej alle. Jeg er rimelig dårlig til kemi, om i kendte nogle sider, over væsker f.eks kan være: Saltsyre (Hcl) Og den kemiske betegnelse :) Tak på forhånd! -
{JF} - a^b = b^a
ForumindlægKategori: NEM Lad a,b > 0. Find alle løsninger til a^b = b^a. -
kompleks kemi, chelate komplekser
ForumindlægHej SP!Jeg håber at nogle kan hjælpe mig med at forstå de komplekse bindinger i chlorofyl. En formel for chlorofyl kan findes her:http://en.wikipedia.org/wiki/ChlorophyllJeg mener at have læst at det skulle være et chelat kompleks, men hvis det er tilfældet så må man vel skulle betragte hele porf... -
Kemi...PLEASE; PLEASe
ForumindlægHey...Jeg har et kæmpe problem, skal aflevere kemi i morgen, men der er noget jeg slet ikke kan finde ud af,så jeg håber virkelig at en vil hjælpe, så jeg kan komme videre.Spørgsmålet lyder sådan her:Lav en beregning over hvor mange g salt der skal afvejes for at lave 100 ml af henholdsvis en 0,0... -
Kemi - Koncentration og pH.
ForumindlægHey, jeg sidder her og skal til at lave Kemi og jeg er simpelthen bare kørt fast i en opgave. Opgaven lyder følgende: Klassisk ”Hardol” var ca. 9 % HCl i vand. Det er alt for koncentreret til en pålidelig måling af pH. Lidt ”Hardol” fortyndes 100 gange (til 1/100) med vand... -
Spørgsmål til fysik kemi
ForumindlægHey alle Jeg skriver FFFO (fælles fagligt fokusområde)-halløj. Mit overemne er drikkevand til fremtidige generationer, og mit fokusomkråde er pesticers forurening af vandet/grundvandet... Jeg har spørgsmål til geografi og biologi, men kan virkelig ikke finde på et spørgsmål som retter sig mod... -
Hvad betyder a?
ForumindlægHej :D I ligningen for den rette linje er er det: y=ax+b Det er her jeg har problemet når jeg skal tolke. Hvad betyder a sådan generelt? Jeg mener det er forholdet mellem y og x, men er ikke sikker. -
Engelsk på A, haster
ForumindlægHej jeg overvejer at opgradere engelsk til A niveau, men ved ikke om jeg kan klare det. Jeg vil derfor høre om nogle kunne skrive forskelle og ligheder mellem B og a niveau og om man kendte en tekst som er noget man kunne læse på a, så jeg kan se om det er noget jeg kan forstå. Jeg skal bestemme ... -
Matematik A
Forumindlæghejjeg skal til at have mat A efter sommerferien og ville gerne vide hvilke emner man skal komme igennem-pensum...er der ikke nogen der kan skrive dem ind her, da det formodentlig vil være det samme på alle mat A hold...MVH osterejen:) -
Mat A
ForumindlægHej Alle :) Sidder med den her opgave, og kan simpelthen ikke finde ud af det.. Den lyder: Der er givet to punkter A(-1,-3) og B(4,-2). Bestem en parameterfremstilling for den linje, der går gennem A og er vinkeltret på linjen gennem A og B. På forhånd tak for hjælpen :) -
Bestem a ??
Forumindlægs= 1/2 •a • t2 s=500 t= 17 a skal bestemmes. Jeg skal vel isolere a, men syntes at få forskellige resultater, hjælp ?? :) -
Historie eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i historie, men jeg er ikke helt klar over, hvor lang forberedelsestid jeg har til rådighed? Eksaminationen skulle tage ca. 30 min.. Håber der er nogen som kan hjælpe mig :) Forresten, jeg er på gammelordning.. - hvis der nu er forskel.. Tak på forhånd! -
Eksamen i morgen!
ForumindlægJeg har lige trukket mit emne for eksamen i morgen. Emnet er Bølger, og jeg skal komme ind på: Bølgers egenskaber, lasere, optisk gitter, gitterformlem og farver. Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg skal komme ind på alt dette? -
Engelsk A
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med at gi et resume / analyse af det her digt, skrevet af william Dunbar. To the City of London London, thou art of town{.e}s A per se. Soveraign of cities, semeliest in sight, Of high renoun, riches, and royaltie; Of lordis, barons, and many goodly knyght; Of most delecta... -
Vigtigt Fysik/kemi noter 9.klasse
ForumindlægHej Allesammen. Er der ikke nogle som har nogle gode fysik/kemi noter. Det er ret vigtigt skal op i det på Onsdag -
hvad læse til eksamen
Forumindlæghej skal til eksamen på mandag, hvad er det man generelt er godt at læse til, dansk. for jeg kan jo ik nå det hele, der er masser. og er det vigtig læse til alle sine pensumer. tak -
eksamen synopse
Forumindlæghejjeg trak fordybelsesområdet SAGPROSA og skulle vælge en primær tekst og en sekundær tekst..det har jeg nu gjort jeg har valgt "Børn syge af natlige sms'er" som den artikel jeg vil arbejde i dybden med..så ville jeg høre nu når jeg skal til at skrive synopsen skal jeg skrive hvad ...
