Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9761 til 9780 af 23765
-
Hjælp til biologirapport om karsespiring
ForumindlægHej Jeg er i gang med en biologi rapport om karsespiring, men jeg er stødt på to spørgsmål i min diskussion, som lyder sådan: 1. Skriv respirationsreaktionen, hvor du forklarer hvordan energien overføres fra et organisk molekyle til et energimolekyle. Hvorfor er denne omdannelse nødvendig... -
AT REJSER - PSYKOLOGI OG ?
ForumindlægHejsa . Jeg sidder også og er i tvivl om hvad jeg kan skrive. Jeg har matematik(A), fransk(A) fysik(B), Kemi(B), Psykologi(c), Engelsk(b), Religion(c), old (c), biologi(c) osv. Jeg vil helst undlade at skrive i fysik eller engelsk . Jeg vil gerne skrive i psykologi, men jeg ved ikke hvad fag ... -
A og B niveau samtidig?
ForumindlægJeg går på stx og har valgt studieretningen Mat A, Fys B, og Kemi B. Jeg har lige fundet ud af, at jeg får både Fysik og Kemi på B niveau i 3.g. Jeg fik af vide ved et intromøde, at jeg i 3.g havde mulighedden for at læse fysik eller kemi på A niveau. Jeg kan ikke rigtig forstå, hvordan man både ... -
Dumpet på betinget optagelse - muligheder?
ForumindlægJeg er desværre dumpet i fysik B, som ellers er et krav for min foretrukne uddannelse med start i september. Der er ikke mulighed for re-eksamen på det sommerkursus jeg har fulgt. Jeg søger derfor svar på hvilke muligheder jeg nu har. Kan det mon lade sig gøre at få dispensation til at starte... -
24 minutters forberelse om hvad?! :(/:/::
Forumindlæghej alle jeg skal op til fysik eksamen denne uge, og har utroligt svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre i de 24 minutter jeg skal op. jeg har ingen anelser hvad jeg gør jeg har forstået det med at jeg trækker et emne op, og skal snakke om emnet. men altså.. hvad kan jeg sige om det emne... -
Programmering?
ForumindlægHej med jer, Jeg læser fysik, og vil nu vælge et programmeringssprog, men jeg ved ikke hvad der er mest hensigtsmæssigt at lære når man læser fysik. Mit valg står mellem Fortran, Python og MatLab, så er der nogle der har nogle gode indput til hvad de mener jeg burde vælge? Jeg har kigget lidt på ... -
Titanic - Engelsk (HASTER!)
ForumindlægHej, jeg har i AT valgt Titanic da vores overemne er katastrofer. Jeg har Engelsk og Fysik, og har valgt i fysik at skrive om Archimede lov og om hvordan et skib af Stål kan flyde ovenpå mens en enkelt metalplade vil synke til bunds. Er dog helt på bar bund med den engelske del, hvor jeg havde ... -
STÅLS DENSITET ----HJÆLP
ForumindlægJa overskriften er måske lidt misvisende, men jeg skal beregne hvor lang tid det tager en stålkugle at falde/synke til bunden af Marianergraven.Derfor skal jeg bruge ståls densitetpå forhånd tak! -
hvad betyder ordet?
Forumindlægnogen der evt. ved hvad "squatting" betyder? -
Hjæælp.
ForumindlægHejsa! Jeg har virkeliig brug for hjælp, det er så salte. Spørgsmål er: Hvad har man tilbage, når man koger en blanding tør efter en neutralisation af syre og base?, Hvordan fremstilles et salt? , Kan salte lede strøm? Hvordan kan man lave salte? & Hvordan kan man påvise salte? Kan I svar... -
NiCO3 4H20
ForumindlægNiCO3 4H20 = nikkelcarbonat tetrahydrad..? -
Fremstilling af salte??
ForumindlægJeg skal fremstille et salt, og gerne kunne fortælle flere forskellige måder at fremstille et salt på. Men jeg kender kun til at neutralisere en syre og base, og så opvarme det til der kun er saltet tilbage? Hvilke andre måder er der?? På forhånd mange tak! Mvh Elisabeth -
Ioner??
ForumindlægHar lige et par spørgsmål om ioner: Hvilke positive ioner danner letopløselige salte? Hvilke negative ioner danner letopløselige salte? På forhånd tak for hjælpen! -
Asteroide
ForumindlægJeg har i en opgave regnet med en asteroide (på 10 km i diameteren) hvad der ville ske hvis den ramte jorden. Den har en hastighed på 20 km/s altså 20000 m/s og dens masse er 2g/cm^3 eller 2000 kg/m^3. Den er kugleformet og på den måde kan jeg bruge rumfanget for kuglen for at finde massen (1,04*... -
HJÆLP !
ForumindlægTil fabrikation af en cylindrisk dåse med højden h (målt i dm) og radius r (målt i dm) skal der til den krumme overflade benyttes et rektangel med sidelængderne h og , medens top og bund udskæres af to kvadrater med siderne 2r. Gør rede for, at materialeforbruget til fabrikation af en dåse med ru... -
Hall-Sonde
ForumindlægHejsa. Er der mon nogen her der har lyst til at forklare hvordan en Hall-Sonde fungerer? Altså sådan en man bruger til at måle den magnetiske fluxtæthed, B, i et magnetfelt. -
Dansk, gloser
ForumindlægEr i gang med at skrive note til "Et udvalg omkring en generation" af Dan Turéll (1981).Nogen der har noget om det, eller kender nogle link?Anyway det væsentlige, der er nogle ord jeg ikke forstår og min ordbog har jeg glemt i skolen.1. konstitutionelle2. eminent (vigtigt?)3. codylt4. m... -
Reaktion mellem magnesium og oxygen
ForumindlægHej, vi har lavet et eksperiment med magnesium som blev varmet op indtil det reagerer med oxygen.Jeg bliver bedt om at argumentere for hvorfor en reaktion tog sted. Kan man sige at det er en eksotermisk reaktion? -
Calcium og vand
ForumindlægHey Jeg er igang med noget kemi hvor jeg skal skrive reaktion mellem Ca og H2O som er Ca + 2H2O --> Ca(OH)2 + H2 men jeg forstår enlig ikke hvorfor reaktionen ser sådan ud? Nogle der kan forklare mig det eller sende et link til en video der forklarer det? Tak på forhånd :-) tl;dr forklar... -
Sikkert nemt!!!
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig...ved ikke hvordan man opskriver af stemmer følgende reaktioner:1) reaktion mellem dichlor og jern2) reaktion mellemn difluor og kobber3) reaktion mellem diiod og zinkMit bud er:1) Cl2(aq) + Fe2 (aq) --> ??((ClFe2 (aq)?))2) F2(aq) + Cu (aq) --> ...
