Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9821 til 9840 af 14099
-
Dansk mundtlig HF
ForumindlægHej! Jeg er 100% fjernstuderende, men hvordan forbereder jeg mig bedst på min mundtlige eksamen i dansk A? Sådan praktisk set? Jeg har nogle super analyseværktøjer på min PC, men hvad skal jeg ellers sætte mig ind i? Og så to spørgsmål omkring selve eksamen: Hvad menes der med en ken... -
Eksamen
ForumindlægEr det lovligt at gå ind til andres eksamener, som tilskuerer, uden at de kan sige noget til det? -
Las balseras de Cupido
ForumindlægHej, er det nogle der ligger inde med nogle gode notater til denne tekst -skal eksamineres i den imorgen - og kunne da være lækkert hvis folk havde lidt guldkorn ud over det jeg har skrevet :-) -
Overvejer at søge på SDU
ForumindlægHej mennesker, Jeg overvejer at søge ind på SDU (erhvervsøkonomi og erhvervsjura), men som sagt tror jeg at jeg kun får et snit på ca. 4,6 eller 5. Jeg kan se at der ikke er adgangskvotient dér, men at specifikke fag skal være bestået. Er der egentlig en rig mulighed for at bli... -
En bog? Imorgen!
ForumindlægEn - to - tre NU! Af Jesper Wung-Sung Har nogen af jer læst den? Hvis ja kan nogen så give mig et referat idnen i morgen tirsdag? -
Filosofiske film?
ForumindlægEr der nogen, der kender nogle film, der behandler nogle filosofiske emner? Der er selvfølgelig The Matrix, men ellers kan jeg ikke lige komme på andre. Kan I? -
Ideologier
ForumindlægHej, det er min første aflevering i samfundsfag, og jeg har fået tildelt dette nedenstående spørgsmål som jeg skal gå ud fra: Er variationerne hos partiernes politik så begrænset, at der nærmest er tale om én samlet partimasse hvor partierne ikke adskiller sig fra hinanden. Hvordan skal jeg sta... -
11-tal i dansk stil, hvordan?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der har et par tips til hvordan man opnår 11-tallet i en dansk stil? Jeg får altid 10, og har kun fået 11 de gange jeg har haft meget baggrundsviden. Min lærer kan aldrig rigtig sætte fingeren på hvad der mangler :-( -
Tøj til eksamen
ForumindlægHey Hvad er jeres erfaringer med tøj til eksamen? Noget tøj der giver højere karakter end andet? (spørgsmålet er mest henvendt til piger) Hvad med kropssprog... og "måden" at sidde ved det grønne bord. Hvad virker for jer? -
(DP) Tal
ForumindlægHvilket tal hører ikke hjemme her? 98 076 79 299 15 906 89 127 God fornøjelse! -
Cystisk fibrose
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090817_opgave_bioA_stx.ashx Opgave 1. Cystisk fibrose På kromosom nr. 7 sidder et gen, der koder for Cl–-kanalen i slimhindeceller. Mutationer i dette gen forhindrer ... -
Læreruddannelsen - hvilket linjefag?
ForumindlægHej alle. Jeg står lidt i et problem, da jeg på tirsdag skal påbegynde min videreuddannelse - læreruddannelsen i Silkeborg. Jeg har indtil nu været sikker på, at jeg skulle have engelsk som mit første linjefag, men de seneste par dage er jeg kommet rigtig meget i tvivl. Mit ønske har været, at ... -
sommereksam
Forumindlæghej vil lige spørge hvis jeg nu ikke består i en fag kan man godt tag om igen her til sommer så jeg efter sommerferie kan tag på b niveau -
Tysk mdt. prøve
Forumindlægjeg ska op i mdt. tysk næste uge ! Og vi skulle øve på to emner til imorgen. Det ene var > Was hast du in Sommerferien gemacht ? (det helt okay, for det emne har jeg helt styr på (: Det jo også ret bredt, at det glider+ vi har læst nogle tekster om det !) Men så har jeg fået et til emne, neml... -
Engelsk udsagnsled og grundled
ForumindlægHej Er i gang med at rette grammatik i min engelsk aflevering. Jeg er i den forbindelse komme i tvivl om reglen omkring udsagnsled og grundled. Jeg ved godt at X skal stå før O. Men kan ikke huske om de skal stå ved siden af hinanden eller om der godt må være et ord imellem dem. Så ... -
ret sætning
ForumindlægTherefore did he use of a lot of clever and useful rhetorical tricks in his speech the American Promise. Er der fejl i denne sætning? -
herodots holdninger
Forumindlæghar lige læst kong kroisos og lidt om de krige som har været i gang i den tid. men hvad er herodots egentlige holdninger, synspunkter på historien og den politik som foregik på det tidspunkt..? pliiiiiiiz hjælp -
salg og service hg
Forumindlæghejsa alle sammen min opgave går ud på at jeg vælger en rolle butik fx Matas og igennem matas skal jeg forklare alt mulig begreber fx latente og effektive behov medfødte og kulturbestemte købemotiv rationelt købemotiv rådighedsbeløb forbrugsvaner Det eneste jeg kan det er fx und... -
Ku Klux Klan
ForumindlægArbejder på min SRP, og skal besvare dette i min problemformulering "Dette indgår sammen med selvvalgt relevant materiale i en kildekritisk analyse af organisationens mål og midler." Har ledt og ledt og har ikke kunne finde nogen artikeler med deres mål og midler. Hvis nogen kan hjælpe... -
Den nye realisme
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive Dansk/Historie opgave, hvor jeg har valgt at analysere på Naja Marie Aidts novellesamling Bavian, jeg har valgt ''Buldbjerg'' og ''Slik'' evt. ''bryllupsrejse''.. men jeg skal skrive noget om ''den nye realisme'...
