Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9821 til 9840 af 23765
-
JERN
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med kemi lige nu jern.. Hvilke kemiske egenskaber har jern`? Hvilke kompleksbindinger kan jern danne og hvordan? -
Hvilket materiale er gryden lavet af?
ForumindlægHej Alle Hvis en gryde har en masse på 2,00 kg. Hvilket materiale er gryden så lavet af? Håber der er nogen, der kan svare mig på dette spørgsmål. -
Hvad ville der ske... - Magnetfelt
ForumindlægHvad ville der ske (teoretisk set) hvis man havde en stangmagnet der havde et magnetfelt på næsten 7000 gange større end jordens magnetfelt? Altså på ca. 340 T? -
kvantiserede ???
ForumindlægHej alle .. jeg er i gang med læsning til kemi eksamen, og undrer mig over en sætning som denne: Fotoner er kvantiserede () energi-pakker af elektromagnetisk stråling ... hvad betyder kvantiserede egentlig ?? -
diiod
ForumindlægHej Jeg har fået nogle diiod krystaller. De farver som bekendt vand til en flot lilla farve. Mit spørgsmål er så om det kan være skadeligt at drikke blandingen? -
HJÆLP !! HASTER
ForumindlægJeg skal lave denne reaktions ligning : Mg + HNO3 --> Men hvordan laver jeg den ?? Er der nogen der kan komme med en god forklaring ? -
Eksamen - B-niveau spørgsmål 02/01/2010
ForumindlægGodt nytår alle sammen. Sidder i skrivende stund og forbereder mig til eksamen i biologi d. 04/01. Er dog stødt mod en mur pga. følgende spørgsmål: "Forklar indvirkningen af DDT/tungmetaller og algetoksiner på nervesystemet". Har styr på at DDT er et østrogenlignende stof, og at tungmet... -
hvad sker der???
ForumindlægJeg skal beskrive hvad der sker når nederstående stoffer opløses i vand? Ammoniumbromid Kaliumcarbonat jern(III)nitrat hvordan finder man ud af det? -
Atombinding
ForumindlægJeg stilese lige spørgsmål om atombindinger og om de kan lede strøm. Jeg fandt noget, kunne det være svaret. En base er et molekyle eller en ion, der kan optage en hydron jf. Brønsteds definition. En basisk vandig opløsning har en pH-værdi på mellem 7 og 14. Når baser kommer i forbinde... -
Oxo-forbindelser
ForumindlægHejsaa! Jeg vil blot gerne vide hvad forskellen er på en carbonylgruppe og en aldehydgruppe? for carbonylgruppen har molekyleformlen CO plus 2 radikaler hvilket forvirrer mig for det ligner lidt en keton som også har en CO og 2 radikaler:S -
uparret elektronpar
ForumindlægHey I dannelse af ionen NaCl, bindes chloratomerne sammen til Cl2 molekyler, altså dichlor, hvormed den afstemte reaktion bliver 2Na + Cl2 --> 2NaCl. Hvorfor bindes chloratomerne sammen til dichlor-molekylet? Altså jeg forstår det som at chlor har en uparret elektronpar og ved Cl2 er elekt... -
Hvilke bindinger er der blevet brugt her?
ForumindlægTil fx de her stoffer: Na3PO4 , LiCl , Mg(OH)2 , H2S , H2CO3 , CH4 , CH3CH2OH , Al? Og hvordan skelner jeg? -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej! :) I et af mine eksamensspørgsmål skal jeg give eksempler på redoxreaktioner, som kan forløbe og redoxreaktioner der ikke kan forløbe. Hvilke redoxreaktioner kan ikke forløbe? -
funktion
Forumindlæghej er der nogen der kan forklare mig hvordan man opstiller en funktion for en trekant i et koordinatsystem, der er 4 mm tyk og ligger med vinkelspidserne i (3,2), (16,4) og (10,9). På forhånd tusind tak for hjælpen!! -
AT - Plastik i havet
ForumindlægHej alle sammen Jeg har valgt kemi c og biologi A i AT i år. Jeg har emnet plastik i havet med innovation. Halvdelen af mit innovationsprojekt er en eletronisk skraldespand i havet med fangerarme som kan fange plastik i havbunden. Hvilken kemisk reaktion vil der ske hvis der befinder sig elektr... -
Hurtig spørgsmål
ForumindlægHvorfor er der noget der hedder Mg^2 altså med hævet skrift og noget der er Sænket f.eks. 02 -
Stoffer dannes ved reaktionen
ForumindlægHej hvilke stoffer dannes der ved reaktionen. Reaktionsskemaet for magnesium og saltsyre er: Mg+ 2 HCI pil MgCl2 + H2 Hvilke stoffer dannes der ved reaktionen? -
HJÆLP
Forumindlægforklar hvordan NaCl og CuSO4 identificeres ved kemisk analyse - på forhånd tak :) -
Lys gennem dobbeltspalte (Lys og Bølger)
ForumindlægNogen der kan forklare når bølger interferer med hinanden, og hvordan det fungere når en laser lyser gennem et gitter og laver "lyspletter" på vægge (et forsøg vi har gennemgået). Og nogen der kan forklare hvad et gitter præcist er? På forhånd tak :-) -
Hvorfor kan beta stråling ikke registreres?
ForumindlægHej, Det er i forhold til absoptionsloven og et forsøg med golgi apparat. Det radioaktiv materiale som udsender både gamma- og betastråling er omgivet af et lag plexiglas der næsten ikke svækker gammestråling. Men hvorfor kan betastråling ikke registreres. Tak
