Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9881 til 9900 af 14099
-
LA vælgere
ForumindlægHej, Jeg er ved at lave en opgave om Liberal Alliance, hvor jeg skal skrive hvilke typer som kan finde på at stemme på dem. Jeg har ledt lidt på nettet men jeg har ikke fundet niget information om det. På forhånd tak -
SRP - HJÆLP SØGES.
ForumindlægHejsa. Jeg er en 3.ger, som lige er blevet færdig med min SRP og kunne rigtig godt tænke mig at få en som har kendskab til psykologi og omsorgssvigt til at kigge på min opgave og evt. tjekke om jeg har besvaret min problemformulering. Min opgave handler som sagt omsorgssvigt, og tager udgangspun... -
Hjælpemidler til dansk eksamen skriftlig
ForumindlægHej Jeg skal op til dansk skriftlig eksamen i morgen 3g A niveau, og ville lige høre om der var nogle foreslag til, hvilke nødvendige / brugbare hjælpemidler man kan hente / anvende til selve eksamen ? -
religion skabelsesberetningen
Forumindlæghej lektiefolk .. nu er der jo to skabelsesberetninger.. kap 1 og 2 i mosesbog.. I hver nævner de noget om mennesket.. er der nogle der evt kan hjælp med at finde ud af , hvilke forskellige ting de siger om mennesket?? takker -
Er det svært at få 12
ForumindlægJeg spørger bare af nysgerrighed. -
adgang til gymnasiet
Forumindlæghej jeg ville bare lige høre om de kigger meget på karakterene hvis man ansøger på et gym, og i så fald er det så godt nok at have et snit på 5,5 eller 6,2 ? eller er det bare hvis man bliver egnet til gym at man bare kan komme ind? -
Perspektivering
ForumindlægHejsa :-) Hvad er vigtigt når man perspektiverer? er mega lost på det..... -
Dumpet familie- og arveret!
ForumindlægFedt! Så har jeg hermed dumpet familie- og arveret! Nu skal i høre hvordan jeg gjorde: Læste hele pensum og lavede opgaver. Så nu vil jeg gerne høre jeres, jurastuderendes, bud på hvordan man kan forberede sig til reeksamen i familie og arveret. Er ærlig talt skide depri lige pr. Havde lige fået ... -
Analyse af Eng novelle?
ForumindlægHej. Jeg har trykket en novelle af Julian Symsons: The murder På opgaven står der at jeg skal: fortage en præsentation, en analyse og perpektiverer til det overordnet tema: Er der nogle bestemte analyse modeller jeg bør følge, eller er det frit valg hvad jeg vil vælge at gør? og når j... -
Det bedste valg?
ForumindlægHvad har i andre gjort, da i søgte ind? Skal man vælge det, som man synes lyder spændende og meget populært, men som man frygter måske ikke er på det høje niveau man gerne vil. Eller skal man vælge det, som er lidt sværere, lidt mindre spændende, men som man ved der bliver brug for, og som ... -
Cand. merc. og cand. oecon. opstart af firma
ForumindlægHej Alle Der er lang tid til min videregående uddannelse, - jeg går i syvende klasse - men jeg leger lidt med tanken om at tage cand. merc. eller cand. oecon. på universitetet. Hvis man er interesseret i at opstarte og lede en virksomhed, hvilken af disse retninger er da bedst? Jeg ved, at man k... -
Sammenligning og engelsk novelle
ForumindlægEr der nogle, der har nogle facts om alkohol blandt unge, fx. hvornår de starter, gennemsnitalderen osv. Som jeg kan bruge til at sammenligne med facts fra USA. Jeg leder også efter en novelle på engelsk, der handler om alkohol blandt unge. På forhånd tak. -
Engelsk grammatik
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i skriftlig engelsk B, hvor delprøve 1 er det jeg har sværest ved. Jeg er generelt ikke specielt god til engelsk, og der er endnu nogen ting jeg ikke helt har fået fat i inde for engelsk grammatik, som: Hvordan man kender forskel på udvidet tid og simpel tid? Har det n... -
nok med kildekritik og hermeneutiske cirkel?
ForumindlægEr det nok at bruge kildekritik og den hermeneutiske spiral i faget historie? eller er der andre metoder? -
Et hurtigt spørgsmål til et argument?
ForumindlægHej derude Jeg sidder lige med et argument, som jeg skal have fundet påstand, belæg og hjemmel for. Det ville være dejligt med lidt hjælp/bekræftigelse i det jeg har fundet frem til? :) Sætning: "Internetværktøjer som søgemaksiner er i sidste ende med til at gøre verden til et bedre sted, ... -
Den grimme ælling- romantikken?
ForumindlægHej.. Jeg skal op i Dansk A-niveau imorgen og sidder og repetere. Vi har blandt andet H.C Andersens "Den grimme ælling" placeret i romantikken, jeg kan simpelthen ikke rigtig se nogle tegn på det. Der er jo ikke noget guddommeligt i den som sådan. Er der en derude der kan svare på hv... -
Mundtlig Matematik
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at udlede nedenstående udled differentialkvotienten for x^2, -
Medicin ansøgningsfrist for kvote 2 SDU?
ForumindlægHvad er ansøgningsfristen for medicin via kvote 2 på SDU? -
SRP - emne (2*A fag)
ForumindlægHej Havde overvejet at skrive om google i matematik/erhversøkonomi, men den plan gik i vasken, da jeg fandt ud af, at man ikke kunne kombinere et c-fag og et a-fag alene.. Derfor er jeg begyndt at spekulere over hvad jeg ellers kan skrive om. Overvejer kraftigt at skrive i mine 2linje fag, neml... -
haster meget !!!
Forumindlæghej folkens :) Lige nu går jeg i 3.g, jeg har valgt matematik på A, men jeg har fortrudt det. Tror I godt jeg kan vælge et andet fag i stedet for matematik, og kan jeg så godt komme op i matematik eksamen sammen med 2.g'erne på b til sommer ??
