Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9921 til 9940 af 33650
-
Profil
ForumindlægJeg har sat årstal, fødselsdag ind, men min rigtige alder står ikke under min profil. Kan det lige fikses? :P -
Ovid
ForumindlægKrise! :) Skal op til old om ikke så længe og forstår ikke helt eller på nogen måder ovids eskapader og elskovskunst. Kan simpelthen ikke huske det fra vi gennemgik det i klassen. Nogen der kan hjælpe mig? -
Saltindhold i smør
ForumindlægOpgaver til blandinger Side 114, opgave 78 På smørmejerier tilsætter man salt NaCl til smør. Opgaven viser hvordan saltindholdet kan bestemmes ved titrering. I et forsøg afvejes 0,257 gram smør i et 10ml bægerglas. Der tilsættes cirka 5 ml demineraliseret vand. Blandingen opvarmes i et... -
Analyse af Peter Goldworthy - One of My Best Friends
ForumindlægHey søger en analyse af teksten og evt refererings elementer :) håber virkelig nogle kan hjælpe mig, har trukket texten idag og skal op imorgen 10:40 Michael -
Geometrisk >< organiske former
ForumindlægHej :) Hvad er forskellen på geometriske og organiske former (fx i en skulptur) - deles det således op, at geometriske former er firkanter osv og organiske former mere snørklede linjer? -
Nogle ideer til projekt
Forumindlæghej sidder lidt fast... har projektuge og mangler ideer til kreativt produkt. mit tema er Uddannelse... pls hjælp -
ENGELSK
ForumindlægHvordan oversættes dette til engelsk: Den unge pige er hellere ikke så moden. Hun er ikke i stand til tage sig af et barn. Dels fordi hun tager på pubben efter arbejde, og fordi hun ryger, selvom hun ved, at det vil skade barnet. -
Absorptions- og emissionsspektre - SRO - HJÆÆLP!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at skrive en SRO i fysik/kemi, jeg har om fluorescens, og skal i min problemformulering, redegøre for absorptions- og emissiosspektre. Jeg har prøvet at søge alle steder, kigget i mine bøger, men har ikke kunne forstå det helt konkret, har brug for nogle de... -
AT-eksamen kvindebevægelse
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at lave synopsis til min AT-eksamen. Overemnet er kampen om det gode liv, og jeg har valgt at skrive i dansk og psykologi omkring 1970'ernes kvindebevægelse. Jeg ville høre om der var nogen, som havde ideer til hvordan jeg skal besvare mine delspørgsmål, eller... -
Det kommer ikke mig ved!!
ForumindlægPå engelsk! Hvordan vil det lyde?? -
Axis mundi
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan forklare mig hvad axis mundi begrebet betyder eller hvad man bruger det til i en analyse ? :) Tak på forhånd -
navngivning
Forumindlæghttp://peecee.dk/upload/view/133130 Vil de navngive de her forbindelser, så jeg kan komme videre med min rapport? :) Jeg ved ikke rigtig hvad de hedder. Håber på hjælp. :) M... -
Mundtlig Dansk 9. Klasse
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i mundtlig dansk (9. klasse). Jeg har trukket det moderne gennembrud, og har på bagrund af det valgt at arbejde med "frøkenen" af Herman Bang. Jeg er i gang med at analysere den, men er gået lidt i stå. Jeg ville derfor høre, om der er nogle af jer, som har a... -
Tema i "They can only hang you once" HASTER :)
ForumindlægHej jeg er meget i tidsnød og skal til eksamen om meget kort tid, så er jeg så heldig at der er en der har læst teksten og forstået den og kan sige mig hvad temaet er, jeg har hurtigt skimtet teksten og arbejdsark til teksten, men jeg forstår stadig ikke handlingen og temaet, så ville være vildt ... -
Privatejet virksomhed og selskabsejet virksomhed forskelle
ForumindlægHej jeg er kommet i et problem, jeg er ved at lave en Erhvervs Økonomi opgave. Der er så et spørgsmål der lyder: Forklar følgende forskelle på at opstille et regnskab for et selskab og privatejet virksomhed. - Ejers løn - Selskabsskat - Egenkapitalen og dens opbygning Er der måske nogle der ka... -
En sætning?? - hjælp
ForumindlægHan spiller moderne musik i sin udsendelser, knevrer løs i en vital stil, hvor han ikke kun nøjes med platte vittigheder - Hvordan ville I oversætte det? -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej. Jeg vil høre om i vil hjælpe og komme med gode råd omkring følgende eksamensspørgsmål, som jeg skal gennemgå imorgen: Vis sammenhængen mellem arealfunktionen og stamfunktionen. Du skal gøre rede for bestemmelse af areal af punktmængder afgrænset af to funktioner. Det første vil jeg lave bev... -
Forbdring
ForumindlægHej, jeg har spansk på A niveau på gymnasiet, jeg klarer mig udemærket lige nu med 7 i mundtlig og 7 i skriftlig. Er der nogle der har nogle gode tips her i ferien som jeg kan arbejde på, som vil få mig op på 10 eller i bedste tilfælde 12? Det skal siges at jeg starter i 3g, og ikke har mulighed ... -
hvor mange pauser?
Forumindlæghej. taktart: 4/4 Når jeg starter med en ottedelsnode, hvor mange pauser, og hvilke skal der så være, for at den næste node rammer slaget 2-og? og hvilke nodeværdi, skal noden der rammer 2-og have for at udfylde de 4 slag? -
Eksamen - Ansøgning om hjælpemidler
ForumindlægHej, Er der nogen her, der på sin videregående uddannelse har søgt om at bruge hjælpemidler til en eksamen, hvor det ikke var tilladt at anvende nogen form for hjælpemidler? Fik i i godkendelse eller afslag på jeres ansøgning. Hvad kan man have af acceptable grunde? Håber virkelig nogen kan hjæ...
