Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 9941 til 9960 af 160717
-
HASTE MATEMATIK!!!
Forumindlæghej, jeg er igang med en mat aflevring til idag, og der er et spørgsmål jeg SLET ikke kan finde svaret på!!!; begrund hvofor du tror at det må udvikle sig linært???? -
Tænke matematik
Forumindlæghej Jeg har fået stillet en opgave, som hedder.´: Du spørg en dreng omkring hvor mange søskende han har. Derefter svarer han ''Jeg har to brødre'' og til sidst siger han ''hver af min bror har 3 søstre''? Nogle der ved om det er 5 eller hvordan man finder frem t... -
SRO i matematik
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med at redegøre for differential- og integralregning samt numerisk integration hvor jeg skal snakke om trapezum:) -
Problemløsning Matematik
ForumindlægHvis en kasse er H = 5m B =4m L = 3m Hvordan finder jeg så dens smalede overfladeareal m2 -
Matematik Målet
ForumindlægNogle der vil hjælpe mig med matematik. 2.6 Når en bold presses mod en netmaske, ændre masken form til en cirkel med samme omkreds som kvadratet. Vis med en beregning, at en fodbold med en diameter på 22 cm ikke kan passere netmaskerne. -
hjælp tak
Forumindlægopgaven er vehædhæftet tak på forhånd -
Matematik og historie
ForumindlægHeps AT eksamen imorgen 25/6/2014 Under matematik benytter jeg matematisk modellering Under Historie benytter jeg kildekritisk og komparativ Er der ikke nogen der har nogle guldkorn, ulemper ved metoder, eller andre metoder til mat :) (Jeg har om overbefolkning kontra fødevareproduktion) -
interesse for matematik
Forumindlæghej alle,Starter på en vidergående uddannelse 1. september, hvor matematik står for en del af uddannelsen specielt det første semester. Har ikke været god til matematik siden midten af folkeskolen, og har ingen interesse for faget.Håber og tror selvfølgelig jeg kan motivere mig selv til at lære d... -
Studieretningopgaven i 3g
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi til studieretningsopgaven i 3g SKAL skrive i vores studieretningsfsg på A, hvilket for mit vedkommende er kemi. Jeg vil gerne skrive i engelsk, som jeg vælger på A i stedet for, evt. sammen med dansk fordi det skal være tværfagligt, men jeg forstår ikke, hvordan jeg sk... -
Bedre til matematik?
ForumindlægHej alle derude. Jeg starter i 9. klasse mandag. Jeg er rigtig nervøs, og jeg synes altid, at jeg kan mærke sommerfugle i maven. Problemet er, at jeg S-T-I-N-K-E-R i matematik! Jeg får kun 4-taller, og det er ikke godt nok. Jeg vil gerne blive bedre, men jeg har in... -
Hjælp!
ForumindlægHej Kan jeg stadig blive bygningsinginør hvis jeg vælger linjen MAT A SAM A på stx? -
Reducer (a+b)^2+2a*(a+b)
ForumindlægJa, som overskriften siger reducer (a+b)2+2a*(a+b) -
diskret matematik
Forumindlæghej :) jeg har været op i diskret matematik idag.. jeg vil bare hører om der nogle som vil rette opgaven ?? -
matematik rapport
ForumindlægHejjeg sidder og laver en matematik rapport, der lyder på følgende:Fortæl om Poissonfordelingen som en approksimation til binomialfordelingen for stort n og lille p, np = λjeg vil give nogle eksempler på, at når n er et stort tal og p et lille tal, så vil det være svært at håndtere inden for... -
Hvad sker der med grafen, når man øger værdien af a fra f.eks. a=1 til a=3 ?
ForumindlægAndengradspolynomiet f(x) = ax2 + bx + c Hvad sker der med grafen, når man øger værdien af a fra f.eks. a=1 til a=2 ? -
Katete | Matematik formelsamling
KompendieEn katete er en af siderne i en retvinklet trekant, som ligger omkring den rette vinkel.Derfor har en retvinklet trekant altid to kateter, og de vil altid ligge vinkelret på hinanden.Figuren viser hvad en katete er. De to kateter er markeret på en retvinklet trekant. Den rette vinkel er markeret ... -
Matematik opgave .
ForumindlægHeej folkens Jeg har lavet en matematik opgave, som jeg er lidt i tvivl om er rigtIgt. Håber der er nogle som lige vil se om det er riigtigt... På en konto står 16449,15 kr. Rentefoden er 4%, og beløbet har stået urørt på kontoen i 7 terminer. Hvor meget bkec der oprindelig indsat? 16449,15 = K... -
lille matematik spørgsmål
ForumindlægNår man man bestemme halveringstiden for en funktion, skal man så ikke bruge halveringskonstanten? -
Matematik 2 - DTU
ForumindlægHej, Jeg søger en privatlærer, der kan hjælpe med opgaveregninger. -
SRO - disposition (fysik/matematik)
ForumindlægHej Er der nogle der har en disposiiton for en sro i fysik og mat, som de vil dele som eksemplar?
