Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 10141 til 10160 af 154034
-
Krav for at blive student
ForumindlægHar hørt, at man skal have et snit på 2,0 eller derover for at blive student. Men er dette et SAMLET snit eller gælder det også for enkeltfag? Grunden til jeg spørger, er fordi at jeg faktisk klarer mig ganske udmærket i gymnasiet stx og får stort set 10 og 12 i alle fag, bortset fra mundtlig d... -
diskussion med biologisk perspektiv
Forumindlæghvordan diskutere man med et biologisk perspektiv? -
HJælp til NV-prøve!!
ForumindlægJeg skal op til eksamen i næste uge, og har fået emnet vitalkapacitet. I opgaven skal jeg blotlægge eksisterende viden omkring det pågældende emne (teori), formulere en hypotese på baggrund af teorien. Har søgt overalt på nettet, men der er intet af det som kan bruges.. Håber i kan ... -
Meiose & Mitose, HJÆLP!
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål, som er følgende: Er det 1. meiotiske deling eller 2. meiotiske deling, der mest ligner mitosen? så skal jeg argumentere for mit svar? Nogle der kan hjælpe!! -
Hvad er sværest? Kemi eller fysik?
ForumindlægHvad er efter jeres mening sværest, kemi eller fysik? -
Termin
ForumindlægHej det er fordi jeg har termins. prøver i næste uge. Jeg har svært ved matematik derfor vil jeg øve mig. og jeg ved ikke præcis helt hvad jeg skal være forbredt til fx problemregning og færdighedregning. Er du nogle ting der burde være en god ide til at øve sig på -
Hvordan foregår Fysik eksamen og Kemi eksamen (hvis man trækker det) på gymnasiet?
ForumindlægSkal man op i grupper? Altså arbejde sammen? Hvordan foregår den? -
fotosyntese
ForumindlægHej allesammen. Høre fotosyntese både under kemi og biologi eller? -
Nanoteknologi
ForumindlægHeyJeg er lige blevet student og er virkelig i tvivl om hvad jeg skal studere. Men et fag jeg synes virker interessant er nanoteknologi. Er der nogen her som studere dette fag? Hvis der er, vil jeg meget gerne høre om hvordan det er osv. Har set at den ikke har nogen adgangskvotient.. har selv et... -
Dumpet :(
ForumindlægHej alle sammen jeg var i dag oppe til mundtlig engelsk. Her fik jeg 00. Mit sprøgsmål er nu: har jeg bestået faget? jeg fik nemlig 4 i både skriftlig og mundtlig årskarakter. -
Genfrekvens
ForumindlægKan nogen forklare hvordan man udregner genrekvens? :) - indenfor biologi. -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: biologi og geografi eller biologi og kemi. Geografi fuldførte jeg sidste sommer, biologi og kemi er jeg færdig med til sommer. Mit spørgsmål lyder; om der er nogen,... -
Fuldt pensum
ForumindlægNogen der har prøvet at være oppe i fuldt pensum? Jeg har lige fået at vide idag at jeg skal nemlig, og er mega ked af det, så tænkte om nogen havde prøvet det?? -
hvad fortæller tallet?
ForumindlægHej SP. Kan I forklare mig, hvad jeg skal gøre med denne opgave? -
Kære 3.g'ere
ForumindlægKære 3.g'ere der i år (2009) skal skrive SRP. Jeg vil lige høre om der er nogle der har tænkt sig at skrive i FYSIK A og BIOLOGI B, omkring kræft og kemoterapi. Hvis du har tænkt på dette, vil jeg gerne høre fra dig! :) -
Hvilken metode bruger jeg?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal redegøre for hvad der sker når en kvinde skal føde. Det jeg gør er at bruge et billede af kvindens kønsorganer, som illustrere det hele, hvor jeg peger på de forskellige organer og forklare. Hvilken metode kaldes dette? Det er iøvrigt biologi på A-niveu. -
Gennemsnt 7 Skala
ForumindlægHey hva så der. sad lige og sgu til at regne mit gennemsnit men er lidt i tvivl om hvordan det ska regnes. Jeg får kraktere efter den nye skala.er der nogen der ka hjælpe -
Dårlig censor eller dårlig stil?
ForumindlægHej. jeg har lige fået karakter for mig dansk skriftlig eksamen som var på 02. Det overraskede mig meget da jeg havde forventet mindst 4 eller 7. Det lyder godt nok som om man er selvglad, men jeg synes censor har været alt for hård og kan ikke se hvorfor jeg har fået 02. Men før jeg vil brokke... -
stedvektor
Forumindlæghej alle sammen. jeg har fået følgende opgave: (billede linket) På figuren ses en model af en bærbar computer set fra siden på et bord. Dybden (AC) ? af computeren er 22 cm. Desuden gælder, at |(AC) ? |=|(BC) ? |, og skærmens øverste top er 17,2 cm over bordet. Indlæg en model af computeren ... -
Smart-keys i word?
ForumindlægHvordan er det smartkeys'ne til hævet og sænket skrift er i word?
