Studievejledning

Krav for at blive student

07. juni 2016 af Bob1234567891 (Slettet)

Har hørt, at man skal have et snit på 2,0 eller derover for at blive student. Men er dette et SAMLET snit eller gælder det også for enkeltfag? 

Grunden til jeg spørger, er fordi at jeg faktisk klarer mig ganske udmærket i gymnasiet stx og får stort set 10 og 12 i alle fag, bortset fra mundtlig dansk, hvor jeg får 02. Jeg ved godt, det er et A-fag og jeg skal virkelig til at tage mig sammen og forbedre mig, hvilket jeg bestemt også har tænkt mig at gøre, men er lidt bange for at kravet for at blive student, hvis man som minimum skal have et snit på 2,0, også tæller for enkeltfag. Altså skal gennemsnittet af ens skriftlige og mundtlige karakter i et bestemt fag, når det afsluttes, være på 2,0 eller derover? Eller er det gennemsnittet af ALLE ens fags karakterer, der skal være på 2,0 eller derover? 

Jeg går i 1.G  


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2016 af sjls

Det er gennemsnittet af alle karaktererne. Men de fleste uddannelser kræver Dansk A som bestået, så hvis du gerne vil ind på en uddannelse, der kræver dette, skal du score minimum 4 skriftligt, såfremt du altså ender med et 00 i mundtlig dansk i 3.g, men der er jo lidt tid endnu, hvor du kan nå at forbedre dig.


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. juni 2016 af nera

1) Det er alle fag.

2) Du har to år til at forbedre dig - det skal nok gå.

PS. 1.G er det tidspunkt hvor de fleste får et fald i karaktererne.

vh

Nera


Skriv et svar til: Krav for at blive student

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.