Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 10401 til 10420 af 25374
-
essay: undskyld ventetiden FSA 09, HJÆLP!
Forumindlæghej jeg skal skrive et essay om ventetid/tid overskriften er undskyld ventetiden. Man skal reflektere over hvorfor at mange mennesker synes at det at vente er tiddspild. Der står bl.a at det værste man kan udsætte det moderne menneske for er ventetid. Det skal man så reflektere over. Er der noge... -
24 timers!! HJÆLP! DIE KLUGEN LEUTE - BRØDRENE GRIMM
ForumindlægHejsa, jeg har 24 timers forberedelse. Jeg har trukket teksten "die klugen Leute" af brødrene grimm. Sidder i den situation, at jeg ikke fatter noget, og at jeg har brug for hjælp for at komme igennem en analyse af den, så derfor: SMID GERNE ALT HVAD I HAR!!! Alt hjælp modtages med g... -
Michel faber??
ForumindlægNogen der kender lidt til denne forfatter og hans novelle :" Vaniljehvidt som eminem" ?? Har nogen læst denne?? -
psykologisk, eksistentiel og realistisk tolkninger i folkeviser
ForumindlægHej Er der nogle der kan forklare mig hvad de tre tolkninger betyder og kan de kun bruges til trylleviser? -
Heros metode :)
Forumindlægnogen der ved noget om Heros metode? er helt blank ;s -
Kan jeg komme ind på jura??
ForumindlægHej alle Jeg har lige fået min årskarakter og den ligger desværre på 6,8, jeg har regnet ud hvad jeg regner at få til eksamen osv. og kommer op op et slutgennemsnit på de ca 7,5- 7,7. Problemet er bare at jeg vildt gerne(ekstremt) vil studere jura på KU. Jeg ved godt at adgangskvotienten er på... -
MEDIEFAG - filmanalyse
ForumindlægHej, jeg har et par spg. til alle dem der har mediefag på højniveau og ellers dem der kan være i stand til at hjælpe. Når man skal analysere et filmklip i mediefag, hvad skal man så starte helt basalt, at kigge på? Skal man f.eks. lægge mærke til, at klippet starter med en panorering for at udp... -
At Religion i politik
ForumindlægHej. Jeg skal op i at på mandag og vil gerne have noget hjælp til hva jeg kan bruge af metoder. Jeg er oppe i religion og samfundsfag og skal se på fremtidens sammenstød såsom muhammedkrisen. Generelt er det med vægt på islam vs kristendommen. Håber meget på hjælp da jeg minium ska have 7 for a... -
HERMEUTISKE METODE???
ForumindlægJeg er ikke helt klar over, hvordan man bruger denne metode. På forhånd tak -
Hvem opfandt lynlåsen
ForumindlægHvem opfandt lynlåsen? Foreslå nogle hjemmesider. Tak på forhånd. -
AT 2013 - valg af fag indenfor "Det frie valg"
ForumindlægHej Studieportal, Nu er AT-emnet 2013 blevet offentliggjort: Kampen for det gode liv. Jeg har tænkt utrolig meget på hvad jeg skal vælge, og er kommet frem til at jeg ønsker at bevæge mig indenfor noget omkring "Det frie valg". Det lægger jo umiddelbart op til en del fag. Jeg tæn... -
HJÆLP - Herman Bang
ForumindlægHej ale sammen.. Jeg skal op i dansk på mandag. Jeg mangler noter til Herman Bang og novellen "pernille". Hvis der også er en, som har nogle noter til Otto Frello, er de meget velkomne til at skrive :) -
TIDSFRISE
ForumindlægHej, er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg kommer igang med en tidsfrise i en 4. klasse hvor jeg skal være vikar indtil sommerferien ? >På forhånd tak for hjælpen :-) -
kildekritik
Forumindlægen person har skrevet en bog men en anden person udgav bogen men udelod at tage nogle bestemte sætninger med. Er det så en primær eller sekundær kilde? -
Hjælp til opgave - pyramider
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder med en pænt vigtig opgave, hvor jeg skal skrive om pyramiderne i Ægypten.. Jeg har en opgaveformulering der lyder på at jeg skal skrive en diskussion af hvorfor pyramiderne blev bygget og hvad deres funktion i samfundet var. fint nok, problemet er bare at det skal fy... -
SRP - Den industrielle revolution i England
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med SRP, hvor jeg har om Den industrielle revolution i England med fokus på socialt dårligt stillede i samfundet. En af mine problemstillinger lyder således: Du skal analysere selvvalgte kilder til en vurdering af, hvordan det engelske klassesamfund kom til udtryk i peri... -
Starter novellen i ultimas res eller in media res?
ForumindlægJeg er ved at skrive en litterær artikel om "Fiskehandlerens kone" skrevet af Mathilde Walter Clark. Jeg er meget i tvivl om hvorvidt den starter i ultimas res eller in media res. Dette er starten på novellen: Der var noget ved fiskehandlerens kone, som fik mig på den tanke, at hun ... -
To spørgsmål ang. begreber
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig, hvad showing og telling er, og hvad bagudsyn og medsyn er? Jeg kan huske, man bruger det i i dansk i forbindelse med analyse af novelller, romaner, eventyr etc. Der er visnok også noget, der hedder indre og ydre syn, og det vil jeg også gerne vide, hvad er. -
Simmel - Vekselvirkning
ForumindlægHej Alle. Er der nogle som kan hjælpe mig med at forstå begrebet vekselvirkning, som Georg Simmel gør brug af. MVH SARA -
hjælp til Sa/His opgave
ForumindlægHej,, Jeg tænkte på om nogen her inde kunne hjælpe mig med min studieretningsopgave. Jeg har tænkt mig at skrive om Irak krigen som den 3. verdens krig. samligne med de andre to verdens krige. Jeg kunne godt tænke mig hvis der var en af jer her inde som har haft samfundsfag på høj niveau i gymnas...
