Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 10641 til 10660 af 35503
-
Hjælp til procent
ForumindlægHåber at der en der kan hjælp mig med denne opgave. kan ikke finde ud af den. 3.4 a) * Forbruget af cigaretter har de senere år været faldende. I 2005 var forbruget 7.966 mio. cigaretter og i 2010 var forbruget 7.702 mio. cigaretter. Hvor mange procent faldt forbruget fra 2005 til 2010? (1 deci... -
Vigtigt spørgsmål; Biotek - Farma
ForumindlægHej jeg går p.t i gymnasie og er begyndt at gruble lidt over hvad jeg vil foretage mig i fremtiden. Da jeg er interesseret i naturvidenskabelige fag og går på studieretningen; mat a, biotek a og fysik b, ligger det mig nært at vælge noget i den retning. Har fundet to uddannelser som virker super ... -
f(x)=b*a^x
ForumindlægAf nedenstående tabel fremgår antal solgte smatphones i Danmark pr. år. Årstal 2010 2011 2012 2013 Antal solgte smartphones på årsbasis 760.000 1.070.000 1.500.000 2.100.000 I en model antages det, at antallet af solgte smatphones i DK som funktion af tiden er en funktion af typen f... -
Tage fag om
ForumindlægHej. Jeg går på HF på mit 1. år, enkeltfag og har hertil haft matematik på B-niveau. Jeg står til at skulle i eksamen i det, men grundet uheldige omstændigheder tror jeg ikke, at jeg vil klare mig særlig godt. Jeg står til at blive færdig til 2015, så jeg overvejede at tage faget om. Men bør jeg ... -
Drømmer om at blive kirurg, hvilke gym og fag?
ForumindlægHej... Jeg er en pige der lige nu går i 9. klasse, der siden et barn og til nu drømmer om at blive en kirurg inden for knogler, led, muskler osv. Jeg ved det er en svær uddannelse, men jeg vil og kan. Jeg skriver her, fordi jeg er tvivl om hvilke gymnasium jeg skal gå videre til. Jeg havde tæn... -
Valg af gymansium når man skal læse til kirurg
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse til kirurg og vil høre om der er nogle der har en idé til valg af gymnasium. Og hvilken linjen man skal vælge og hvilke fag (udover matmatik, fysik og kemi), man skal have. Skal man have 2 fremmed sprog? mvh Marcus -
amerikanske skolesystem
ForumindlægEr der nogen der kan forklare de væsentlige forskelle mellem det danske og det amerikanske skolesystem på forhånd tak :-) -
Kan jeg klare STX med mit gennemsnit?
ForumindlægTror I godt jeg kan klare STX, Århus Katedral, med mit gennemsnit på 7.9? Jeg er vurderet uddannelsesparat. Jeg er bare ret bange for at det vil blive et for højt niveau!? (Katedral er jo en af Danmarks bedste gym) Jeg skal studere en Naturvidenskabelig retning. Håber nogen der studerer/har... -
Gennemsnit
ForumindlægHej Jeg har linjen Bioteknlogi A, Matematik A og Fysik B Jeg går i 2.g men jeg er meget, meget bekømret. Jeg klarer mig dårligt i alle tre fag, og allerværst til fysik. Men jeg vil virkelig gerne være læge! Jeg frygter at mit gennemsnit ikke bliver højt nok, men hvad skal jeg så gøre, hvis ik... -
ATP og gæring
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til eksamen i bioteknologi A, og skal bl.a.: Gøre rede for ATP-dannelsen ved stofskifteprocesserne respiration og gæring Jeg tror umiddelbart, at jeg har fundet frem til et svar ang. respiration (enzymkomplekset ATP-syntase i mitochondriets membran?), men har lidt svært v... -
Methyl-kviksølv forgiftning
ForumindlægHej alle, Jeg skal til eksamen i morgen, og jeg har skrevet om emnet 'Minamata Bugten" hvor faget bioteknologi og billedkunst indgår. Opgavens udgangspunkt i biotek delen omhandler stoffet methylkviksølv, hvori billedkunst delen illustrerer kosekvenserne af dette stof. Er der nogle... -
ALGER, biomasse og vækstrate
ForumindlægHey alle sammen jeg har et spørgsmål fra en bioteknologi årseksamen hvor jeg har en graf jeg skal fortælle lidt om. Jeg har vedhæftet FIlen med opgaverne. det er Opgave 4 spørgsmål 4::Forklar resultaterne af vækstforsøget vist på figur 3b. har skrevet en smule, men ville være rart h... -
ALGER, biomasse og vækstrate
ForumindlægHey alle sammen jeg har et spørgsmål fra en bioteknologi årseksamen hvor jeg har en graf jeg skal fortælle lidt om. Jeg har vedhæftet FIlen med opgaverne. det er Opgave 4 spørgsmål 4::Forklar resultaterne af vækstforsøget vist på figur 3b. har skrevet en smule, men ville være rart h... -
Vacciner mod lymfekræft
Forumindlæghej alle to spørgsmål fra eksamens opgavesættet i bioteknologi maj 2012 3. Forslå andre gener, som bakteriernes plasmid kan indeholde, så det bliver muligt atselektere de transformerede planteceller, inddrag figur 2 4. Forklar, hvorfor det er nødvendigt at koble overfladeproteinet til... -
Adgangskrav
ForumindlægPå www.ug.dk står der om min (forhåbentlig) kommende viderergående uddannelse, at "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik A og fysik B samt enten kemi B eller bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Alle fag skal være bestået... - skal det forståes sådan, at hv... -
PCR - fosterdiagnostik
ForumindlægHej alle, Jeg har en AT-eksamen her på fredag omhandlende fosterdiagnostik og Downs syndrom i fagene bioteknologi og religion. Jeg har dog vanskeligheder ved at forstå et aspekt i fosterdiagnostikken. Man kan finde ud af, hvor mange kromosom 21 fosteret har og altså om det har Downs syndro... -
Tidlig studiestart
ForumindlægHej Studieportalen Gælder bonussen for tidlig studiestart også for elever fra efter 2013, dvs. hvis jeg fx starter uddanelse i 2014 kan jeg så også gøre brug af denne bonus elelr hvordan og hvorledes? Kan huse der var noget bøvl omkring det for noget tid siden, fulgte ikke rigtig med i hvad ... -
Enhedslisten. Hjælp!
ForumindlægJeg har et opgace jeg skal fremlægge, jeg kan ikke finde ud af spørgsmålet 1. Formand og andre "spidser" 2. Vurdering og partiet er på vej frem eller tilbage? Tak på forhånd.... -
lineær vækst
ForumindlægHej. Antallet af elever, der tog en studentereksamen på stx, er i perioden 2004-2009 steget med 350 pr. år. I 2004 var der 16259 elever, der tog en studentereksamen på stx. y = 850x + 16259 det antages, at udviklingen af elever, der tager en studentereksamen på stx, fortsætte på denne måd... -
Finansiel regning
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål er så meget gået i stå:/
