Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 10761 til 10780 af 23765
-
Eksamen
ForumindlægJeg skal snart til fysik/kemi eksamen i 9 klasse, og ville høre om der er nogen der har nogle gode fysik/kemi dispositioner? så jeg kan få noget inspiration? På forhånd tak :) -
9. kl. notater søges...
ForumindlægHej, Da jeg snart skal til mdt. eksamen i fysik ville jeg høre om der var nogen, der ville sende mig nogle fysik-notater/noter. Min mail: [email protected] ¨ På forhånd tak :) -
Online tutor i få timer
ForumindlægHej, ved I hvor henne man kontakte en online fysik tutor mod betaling. Jeg er nemlig i gang med en fysik A opgaver og har brug for god og forklarende, hjælp hurtigt muligt. -
FYSIKLÆRER SØGES
ForumindlægHej:) Jeg søger efter en go' privatlærer(fysik), som kan være god til at forklare tingene på en pædagogisk måde.. Har fysik på C-niveau. Vh -
Afbøjning af stråling! HELP
Forumindlæghej :) jeg sidder og er igang med mine fysik dispositioner til min fysik eksamen på mandag skal til og skrive noget om "afbøjning af stråling" er der nogle der kan hjælpe! ? :D på forhånd tak!!!! :) -
Dampmaskinen
Forumindlæghttp://www.nakskov-gym.dk/fysik/la/fysik_billeder/mechanics_logos/corwatt.gif Nogen som ville forklare mig hvor dampen som skubber stemplet ned, forsvinder hen ? -
Optaget på htx - Matematik prøve
ForumindlægHvad indholder Matematik prøven For at blive optaget på Højere teknisk eksamen (htx)? skal man bestå Dansk, Engelsk , Fysik også? eller kan man nøjes med Dansk, Matematik og Fysik? -
Forklaringsopgaver i "Grib fysikken"
ForumindlægHey er der nogen her der har brugt bogen "Grib fysikken - fysik på gymnasiets B-niveau" af Morten Severinsen, som har svaret på de forklaringsopgaver bagerst i bogen? Tak ! -
Hvorfor er 1g natriumiodid nok til at sikre, at hydrogenperoxid reagerer?
ForumindlægHejsa folkens, sidder lige med min kemi rapport om H2O2-indholdet i et desinfektionsmiddel og der er et "extra spørgsmål til de ihærdige". Jeg vil gerne prøve den, men har ingen anelser om, hvad jeg skal gøre. Er der nogen der måske lige kan hjælpe lidt? Opgaven lyder: Vis at 1g natriu... -
Tjernobyl
ForumindlægHej derude Jeg skal skrive om Tjernobyl ulykken i AT (Historie og Fysik), men mangler lidt noget kildematriale til historiedelen. Jeg syntes det kunne være intressant at se på hvorvidt ulykken kunne have en relation sovjetunionens fald, men alt kildematriale som nogle kunne have links/henvisn... -
Systematisk lektiesnyd på hjemmeside
ForumindlægTjek lige det her link. Selvom det ikke handler om studieportalen, mener jeg, at der er alt mulig grund til, at Studieportalen måske skal genoverveje sin opgaveoploading - princippet er trods alt det samme...http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=307589 -
Jeg er i tvivl ...
ForumindlægDer er altså en lille ting jeg er i tvivl om, ang. min fysik eksamen. Jeg går på STX, og skal her d. 16 op i fysik C, men da vi som klasse har valgt prøven med 24-timers forberedelse, skal jeg naturligvis op og trække d. 15, så der er ikke ret lang tid tilbage... Det jeg undrer mig over er, at ... -
Prøve
ForumindlægHer på torsdag (som forresten er min fødselsdag :)) skal jeg have en fysik prøve. Det bliver noget el-lærer, mekanik og eventuelt varmelære. Jeg har specielt svært ved mekanik. Fx i en opgave hvor man skal regne tabtpotentielenergi ud for jeg enheden til at blive N(newton)*m(meter). Passer det ov... -
SSO Tjek please
ForumindlægJeg skriver SSO i fysik.Det overordnede emne er: fysikkens verdensbilleder.Titel: klassisk astronomi.Hvis nogen gider at rette, specielt de fysiske askepkter af min opgave, vil det virkelig være den bedste julegave man kan få. Jeg har allerede fået 2 til at kigge den igennem, men jeg ønsker en pe... -
Tre højniveaufag i 3.g
ForumindlægHejJeg skal snart beslutte hvilke valgfag jeg vil have i 3.g.Jeg har Mat+, så det skal jeg jo også have i 3.g.Derudover vil jeg også have fysik på højniveau. Som det sidste valgfag har jeg tænkt på at vælge engelsk på højniveau.Jeg er dog i tvivl om hvorvidt lektiemængden vil blive for stor, der ... -
Energiniveau for grundtilstand, Cu (energiniveaudiagram)
ForumindlægHi dudes og dudetter Jeg skal lave et energiniveaudiagram for Kα og Kβ fra første orden, og har søgt overalt på nettet og i bøger efter energiniveauet for grundtilstanden i et kobberatom (K-skallen). I databog fysik kemi fandt jeg tabelværdierne for bølgelængderne til K&alpha... -
Bevægelsesligninger og impuls.
ForumindlægBlandt et af de potentielle teori-spørgsmål som der er blevet stillet i forbindelse med min mundtlige fysik eksamen, er en: "Redegør for bevægelsesligningerne for konstant acceleration i 1 dimension. Redegør herefter for det skrå kast eller svingende fjeder" Spørgsmålets omfang stod k... -
kvantemekanik
ForumindlægHar et problem med opgave 4.4, side 110 i Fysikkens verden 2. opgaven lyder således:4.4Et brintatom ioniseres af en foton. Den løsrevne elektron har energien 2,7eVa) Hvilken hastiged (er steget over og skrevet far af nogen?) havde elektronen, dan den forlod brintatomen?b) Hvilken bølgelængde havd... -
Antal betydende cifre??
ForumindlægHej alle,Jeg har fysik på Højniveau på gymnasiet og skal derfor til skriftlig eksamen på tirsdag. Min lærer har hele året lært os, at foranstående et-taller ikke er betydende cifre - Altså, at tallet 1,72 m/s kun har TO betydende cifre osv. Hvilken holdning har dem af jer, som har forstand på det... -
drømmejob??
ForumindlægHej.. sidder lii og stener for vildt lige nu.. hmm så ville bare lii høre hva i går og drømmer om at blive?? jeg vil selv gerne søge ind på medicin 2008 ( er færdig med gym der) men altså jeg kan se at snittet skal være meget over 9 ( liii under 10) hmm men fra 2008 så skal man vel bare ha mat A ...
