Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10801 til 10820 af 84813
-
Finde eta(nyttevirkningen)
ForumindlægHej jeg er igang med en fysik aflevering hvor jeg i databehandlingen skal finde nyttevirkingen. Formlen for nyttevirkningen ved jeg godt er Enytte/Eomsat, men jeg ved ikke hvor jeg får de tal fra, vi lavede forsøget på klassen og de tal vi fik at vide efterfølgende var kun: Start temp: 21.6... -
energitilføring?
ForumindlægJeg har en fysik aflevering til i morgen, som indeholder nedenstående opgave. Nogen der kan hjælpe ? Opgave 3 (at finde de fænomener, der betyder noget, og anslå deres størrelse) En isklump (dvs. frosset vand) på 1 ton placeres midt i skolernes sommerferie foran et supermarked. Isklumpen ... -
Termisk energi
ForumindlægHej alle jeg har nogle problemer med en fysik opgave Du hælder 1,5 L KOGENDE vand ned i en jerngryde med massen 3,5 kg. Jerngrydens temperatur er 18 celsius, før du hælder vandet i. a) Beregn vandets sluttemperatur, idet du antager, at der ikke er nogen varmeudveksling med omgivelserne. b... -
Old - HJÆLP
ForumindlægAlle der har noget til analyser af tekster i old (med begreber som arkaiske ord, antropomorph, hybris, homeriske lignelser osv.) og navnene på guderne(Både romerske og græske) samt en kort beskrivelse af dem ville være meget nyttigt til eksamen. -
Lovlige notater?
ForumindlægEr det lovligt at medbringe notater til geografieksamen man ikke selv har skrevet?Fx notater man har her fra siden?Selv ville jeg tro man måtte, men skal lige være sikker. -
Danskopgave - ørneflugt
ForumindlægKære kollegaerJeg har besluttet at skrive om Henrik Pontoppidans forfatterskab. Bl.a. vil jeg analysere og fortolke "ørneflugt" og sammenligne den med HCAs den grimme ælling. Jeg har allerede observeret én opgave omhandlende dette emne, men desværre var den mangelfuld. Har i skrevet nog... -
et ord
Forumindlæghey folkens :)\n\nhvordan siger man 'faglige', i nedeståedne eksempel?\n\n"Jeg bekymrede mig ikek over det faglige"\n\nI didn't worry about the craft skills ? -
HTA
Forumindlæghey er her nogen fra HTA, som har Lene Hansen til lærer? -
eksamdna
Forumindlæghej hvis jeg kommer op i dna hva skal jeg generelt fortælle om det på de 20 min fx er det nok med at fortælle fx om dnasopbygningen altså den der vindeltrappe -
Beviser + notater?
ForumindlægHey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog På forhånd tak -
9.klasse
ForumindlægHej SP Jeg skal snart i 9.klasse, og vil gerne forberede mig lidt, inden jeg starter. Har I nogle tips, som jeg kunne bruge? -
andengradspolynomium
Forumindlæget andengradspolynomium f har følgende forskrift: f(x)=x^2-6x+c. a) bestem, for hvilken værdi af c andengradspolynomiet f har netop EN rod? - hvad, hvordan og hvorledes ? hjæælp :) -
• Hvad forstår man ved en gentest (DNA-test) (hvordan udføres det)? Og I hvilke situationer er det rimeligt at foretage en gentest?
Forumindlægc -
faglig spørgesmål søges så lærerne rigtig kan vise deres kunnen til sidste skoledag
Forumindlæghej til sidste skoledag hvor vores klasse skal lave underholdning er det mit ansvar at finde nogle kvalificeret spørgesmål til vores matematik,dansk,fysik/kemi,samfund,og religion lærere.Jeg søger spørgesmål som kan stilles hver enkelt lærer om deres fag. fx dansk læreren om at stave til er meget... -
Hvor mange liter vand svarer 83 m i tredje vand til?
ForumindlægEn sø har en vandoverflade på 10,5 højere end en anden sø, og dette udnytter man i krafværket. Når værket kører på fuld kraft, strømmer der hvert sekund 83 m3 vand igennem turbinerne. a) hvor mange liter vand svarer 83 m3 vand til? b) Hvad er massen af 83 m3 vand? 3) hvor stor en potentielle e... -
Fysikeksamen omkring Universet (igang nu)
ForumindlægHej. Jeg har lige været oppe at trække i fysik, vi har jo 24-timer med den nye ordning, mit emne blev formulerets således: "Prøvens første del omfatter en præsentation af emnet Universet i dag. Den faglige samtlale vil tage udgangspunkt i dels din indledende præsentation og del i en ønsk... -
SRP regneopgaver!
ForumindlægHey! Jeg sidder og har lidt travlt med min SRP i fysik. Jeg har simpelthen fået 3 regneopgaver, som jeg skal have med i min opgave og jeg har lidt problemer med at udregne dem. Opgave: "En raket nåede sin parkeringsorbit i højden 188km over jordoverfladen ca. 10 minutter efter start. Den f... -
vinkler i en vilkårlig trekant
ForumindlægHej. Jeg er kommet lidt i tvivl om hvordan man udregner en vinkel i en vilkårlig trekant. Jeg har 2 sider og en vinkel oplyst. Hvordan bruger man lige sinus invers? Jeg har en opgave der hedder: B= 82 grader, b = 7,00 og c = 6,55 Skal laves i dag helst...tak :-) -
HJÆLP!!!
ForumindlægKære Jer derude. Jeg har netop afsluttet 1.G på Statsskolen og er også egnet til 2.G, men desværre står jeg i et dilema, som jeg håbede på nogle gamle STX elever kunne svare på? Jeg har fået karakteren 4 i fysik, hvilket er den dårligste karakter jeg nogensinde har fået, og fysik er bare ikke m... -
Pacman - à propos orbitaler
ForumindlægOkay... Jeg har nu spillet en del Pacman på www.neave.com/games/pacman. Jeg funderer over om man kan fastlægge et mønster for spøgelsernes positioner.Jeg tror nemlig på at spøgelserne befinder sig i en slags "orbitaler", dvs. matematiske funktioner der angiver sandsynligheden for deres ...
