Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10841 til 10860 af 11183
-
DNA analyse af knogler til at påvise patogener. er det muligt?
Forumindlæghej er det rigtigt at det er muligt at anvende DNA analyse på gamle knogler, for at påvise at en person døde af en bestemt sygdom? og hvilke analysemetoder ville man så anvende? for at være lidt mere konkret: jeg arbejder på min AT-synopsis eksamensfremlæggelse i biologi/historie der omhandler d... -
Dårlig eksamen
ForumindlægJeg er i gang med mit første år på HF, og jeg skal op i NF (kemi, geografi, biologi) efter nytår. Og jeg er ærlig talt rædselsslagen for det! Jeg er på læseferie, og har også prøvet at læse op, men hver gang bliver jeg ramt af nervøsitet, så jeg kan simpelthen ikke sætte mig ned og få det læst og... -
Dyrkning af Kakaotræerne
ForumindlægHej derude. Sidder her med et minihæfte på 20-30 små sider med opgaver, hvor der er et par opgaver jeg har svært ved at finde, tænkte derfor om nogle af jer er super med på at give en hånd? Jeg skriver nogle af de spørgsmål ned, så håber jeg bare n af de 806 personer kan hjælpe mig med biolog... -
kulstofkredsløb
ForumindlægEn rapport vi har lavet i biologi som hedder "Forsøg med fotosyntese".det var sådan at vi tog 3 reagensglas, også kaldte vi dem bare 1,2 og 3.I den første var der plante + lys + CO2 også brugte vi BTB hvor farven så blev gul pga. CO2, og vi forventet at farven ville blive blå (efter et ... -
DNA's struktur
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til mundtlig biologi eksamen på B-niveau, og jeg har et spørgsmål. Jeg skal kunne beskrive strukturen af DNA + RNA. Jeg har læst og læst og læst, men synes det er lidt indviklet. her er hvad jeg har fundet frem til. Strukturen af DNA: • Opbygget som et ”... -
lille oversættelse:
ForumindlægER der nogen som lige kunne tjekke om det jeg har oversat passer. Jeg skal bruge det til at svare på et spørgsmål i biologi men er ikke helt sikker på at jeg har oversat det rigtigt. der er også nogle enkelte ord som jeg ikke forsår. DET VIL VÆRE SUPER HVIS DER VAR NOGEN SOM VILLE TJEKKE DET: PÅ ... -
Hjælp! SRO opgave om Red Bull
ForumindlægJeg er i gang med at skulle skrive SRO, og kan ikke rigtig komme i gang. Da Jeg har idræt biologi linjen, har den jo selvfølgelig noget med de fag at gøre. I min studietur var vi i Alanya, og der skulle vi i grupper lave nogle forsøg. Min gruppe har valgt at kigge på Red Bulls (eller bare koffe... -
Processer i økologi
ForumindlægHej alle. :-) Jeg skal løse en opgave, hvor jeg for processerne kvælstofbinding, forrådnelse af organisk stof med kvælstof, nitrifikation og denitrifikation skal angive: - Hvilke organismer, der laver processerne - Hvad formålet er med processen - Om processen er autotrof eller heterot... -
Ansøgning ergoterapeut. Spørgsmål!
ForumindlægHej jeg vil gerne uddanne mig som ergoterapeut og regner snart med at lave en ansøgning, dog har jeg et par spørgsmål om min uddannelse jeg fuldførte i sommers. Jeg blev færdig med en Fuld HF i sommers, dog ikke en almindelig en på 2 år, men på 3 år dvs, enkeltfag, men samlet en fuld HF.. S... -
Hjælp til Louis Pasteur og statistik over DK
ForumindlægHeej :-) Vi er to piger der lige nu sidder med AT op til begge ører, som virkelig godt kunne bruge noget hilfe!! Overemnet er "videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914", hvoraf vi har valgt at kombinere fagene biologi og samfundsfag, med henblik på Louis... -
ret oversættelse!
ForumindlægFernando ist auch 16 und ist Klassenkameraden mit Steffi und Dennis im 9d. Er ist ein sehr beliebt Bursche, weil er ein gutes Fußballspeiler ist und die Mitschülerin liebes ihm, aber die schule interessieren ihm nicht. Er hat schlechte Note in Biologie und Religion, und aufgrund dass kann er nich... -
Metode - Psykologi
ForumindlægHejsa alle jer derude! Jeg krydser virkelig fingre for at der er nogen der gider og kan hjælpe mig! Mit spørgsmål lyder således: Jeg er ved at forberede min AT eksamens fremlæggelse med hovedemnet Katastrofe, hvorunder jeg har valgt at arbejde med fagene Psykologi og Biologi med problemfor... -
jordens respiration
Forumindlæghej jeg har fåer en biologi/kemi rapport for som jeg simpelthen ikke kan finde ud af, er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig? selve rapporten handler om jordens respiration nogle der har lavet dette forsøg? ellers er der nogle der kan gjælpe mig med disse beregninger? 1. beregning af h... -
Naja Marie Aidt
ForumindlægHEj. Min dansklærer har sagt at jeg skal analysere et digt af Naja Marie Aidt.: SPRING: Der er 3 dage igen. Tusindvis af timer Vi var limet sammen, nytåret er krystalnat og lys. Et slidt tarotkort viser mig paradis. Fjernsynet kværner i den røde stue. Skinbarlige timer går. Der skal lukkes og sl... -
forståelsen af et digt!?
ForumindlægHej. Jeg har tidligere søgt om hjælp til dette digt af Naja Marie Aidt: SPRING: Der er 3 dage igen. Tusindvis af timer Vi var limet sammen, nytåret er krystalnat og lys. Et slidt tarotkort viser mig paradis. Fjernsynet kværner i den røde stue. Skinbarlige timer går. Der skal lukkes og slukke... -
Hvilken ville passe til mig?
ForumindlægHejsa allesammen (: Jeg har snakket med min studievejleder og vi har det lille problem, at vi ikke rigtig kan finde en linje, hvor jeg passer ind.. Nu går jeg i første g og skal til næste år have et års orlov, da jeg tager på højskole. Jeg kommer tilbage til gymnasiet igen efter det år -til en ... -
SRP emnevalg i SA og Bi - hjælp?
ForumindlægHej alle mennesker derude, Jeg går i 3.G og skal til at skrive opgave i SRP. Jeg befinder mig blot i opstartsfasen, hvor jeg lige har valgt mine fag, som er; Samfundsfag (A) og Biologi (B). Jeg skal derfor til at vælge emne, og det er hér, at jeg har brug for noget hjælp. Mine spørgsmål er som fø... -
Valg af uddannelse!? :s
ForumindlægHej! Jeg har et ret stort problem. Jeg skal til at tage en IB (International Baccalaureate) fra efter sommerferien. Men jeg har enormt svært ved at vælge fag. Er der nogen som er bekendt med IB'en og selv tager denne uddannelse vil jeg meget gerne høre fra jer. Hvilke fag mener I er bedst... -
BLANK på insulinmolekyler!!
ForumindlægHej alle, Det ville være en kæmpe hjælp hvis der er nogen med lidt biologi-forstand der vil kigge på denne opgave: Vi har fået stillet en opgave, som hedder "genetiske forskelle hos insulinmolekyler fra forskellige dyrearter". I opgaven får man fået oplyst at insulinmolekyler hos patte... -
Kvote 2 statskundskab
ForumindlægHej :) Jeg er lige blevet færdig med gymnasiet og søgte ind på statskundskab(standbyplads) og Jura. Jeg komme ikke ind på statskundskab, da mit snit (med bonus) ligger på 10,4 og det krævede 10,7 at komme ind på KU. Jeg kom dog ind på jura, da snittet "kun" er 9,4. Jeg er selvfølgelig ...
