Søgning på: kemi b isis. Resultater: 11081 til 11100 af 96602
-
hjælp!
ForumindlægOpskriv en strukturformel for et dipeptid dannet ved 'samling' af to aminosyrer. Sådan lyder spørgsmålet, nogen der kan hjælpe o.o ? -
Hjælp til opgavebesvarelse - haster!
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved følgende spørgsmål, er der nogle der kan hjælpe mig med at besvare dem? Hvad er forskellen på inter - og intramolekylære bindinger? Hvorfor er ionforbindelser vansopløselige? Skitser et eksempel. Hvilke krav må man stille til tre væsker for at en blanding som indehol... -
HJÆLP HASTER
Forumindlæghej derude Jeg har 2 spørgsmål som jeg skal besvare til en rapport. jeg kan ikke finde noget jeg kan supplere med til besvarelsen Kan spytamylase fungere i mavesækken? forklar de forskellige bindingstyper: -
Bakterier i vand
ForumindlægHej. Jeg skal undersøge bakterie indholdet i noget vand fra den lokale sø. Nogle forslag til hvordan man gør dette ? -
lektiehjælper
ForumindlægDavs.. Nogen der kender nogle lektiehjælp hjemmesider som de kan anbefale?? Jeg har brug for et privat lektiehjælper og ved ikke hvor jeg skal finde et. -
Tubocurarin
ForumindlægOpgave 2 – Tubocurarin Forklar, hvorfor tubocurarin har muskelafslappende effekt. Forklar, hvorfor patienter skal ave kunstig lungeventilation under kirurgisk indgreb, hvor tubcurarin blev anvendt. Forklar, hvordan acetylcholinesterase-inhibitor kan... -
AT emne - biologi
ForumindlægHej folkens. Jeg ville lige høre om der er nogen der har en super god ide til et AT emne, under overemnet kommunikation. Jeg vil gerne skrive inden for biologi, og har egentligt tænkt på at skrive om nervesydomme, men jeg kan ikke se hvilket fag jeg ellers skulle have med ud over biologi. -
Elektromotor
ForumindlægJeg skal bygge en generator via en en eletromotor. Jeg fatter virkelig ikke hvordan man skal gøre det når der skal tandhjul indover og jeg kan ikke finde nogle forsøgs vejledninger. Please hjælp -
Syntese af disulfiram SRP
ForumindlægHej. Jeg går p.t. i 2.g og tænker på at vælge syntese af disulfiram som emne til SRP. Er der nogen af jer der har skrevet SRP om Disulfiram? -Imhotep -
TLC-analyse
ForumindlægTLC-analyse. Hvad er det helt konkret og hvad skal det bruges til? Jeg har prøvet at søge på nettet, men synes ikke svarene er ligetil... På forhånd tak :-) -
Farmaceutuddannelsen
ForumindlægNogle som ved, hvad adgangskvotienten til farmaceutuddannelsen er i år? -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Dansk A sommerkursus karakter
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i Dansk A her i juli efter jeg afslutter gym i næste uge. Jeg har altid fået 7 både mundtlig og skriftligt i dansk. jeg vil høre, om det er realistisk at gå hen og få topkarakterer (12 i skr og 12 i mdt.) på et sommerkursus, som varer fra juli til August, ... -
Vinkelrette vektorer
Forumindlæg|vektor a|=5 |vektor b|=2 Vinkelen mellem vektor a og b = 30grader Så står der: Bestem tallet t, således at vektor a er vineklret på (vektor a+t*vektor b) Hvad skal jeg gøre her? Jeg ved at prikproduktet mellem de 2 vektorer skal give nul, men hvordan kan jeg beregne prikproduktet, hvis jeg ik... -
reducér
Forumindlægreducér((a^-1)^2(b^2-1))/(b+1)a <=>((1/a^1)^2(b^2-1))/(b+1)a <=>hvordan kommer jeg videre...?? -
hint til skriftligprøve 06,
ForumindlægJeg har været oppe til skriftligprøve i biologi-fysik/kemi .. fik 10 i biologi og 8 i fysik. '¨Jeg vil gerne give andre et hint om hvad de skal læse på (hvis prøverne da er de samme :S ?? ) Biologidelen, handler meget om landbruget, og planter i det hele taget..fysik/kemi-delen: handlede mest... -
ligning i plan
ForumindlægHer derude, Når man skal lave en ligning i planen om til ax+b, hvad gør man så? Man tager vel udgangspunkt i: ax+by+c=0 og isolerer y: y= (-ax/b)-(c/b) Men hvordan komemr jeg videre? på forhånd taak. -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej jeg sidder og skal have lavet en kemi aflevering og er næsten færdig, mangler bare lige det sidste og er helt blank... Opgaverne ses neden under. Tak på forhånd :) Opgave 58.4 Hvordan kan man i princippet måle has- tigheden af følgende reaktioner? a) Dibrom adderer til ethen. b) Ethy... -
Kosten kemisk set
ForumindlægHej folkens. Er igang med at læse op til en kemi prøve der vil omhandle "kosten kemisk set" og er stødt på nogle opgaver jeg undrede mig over. Håber I kan hjælpe med nogle af dem. På forhånd tak. :) 1. Tegn fischerprojektionen for l-glucose. 2. Tegn strukturformlern... -
Er en kemisk videregående uddannelse farlig?
ForumindlægHej Jeg har hørt at en kemisk baseret videregående uddannelse kan være farlig; forstået på den måde at man arbejder med sundhedsskadelige stoffer og sommetider kan en lille brøler i laboratoriet vise sig at være katestrofal..hvor meget skal der ligges i disse historier? Er det virkelig en uddann...
