Søgning på: dansk reportage. Resultater: 11161 til 11180 af 41162
-
Økomomi + demokrati
ForumindlægHej alle. Jeg håber virkelig i vil hjælpe mig, jeg sidder med nogle spørgemål som jeg ikke kan finde ud af :(. - Forklar hvorledes den økonomiske politik (pengepolitik), påviker vigtige balancer i dansk økonomi. - Forklar hvordan man med forskellige økonomiske politikker kan hjælpe økonomien ud ... -
Robotter og kunstig intelligens
ForumindlægHej nu er det jo eksamenstid i At. jeg har tænkt mig at skrive i samfundsfag og dansk om emnet: robotter og kunstig intelligens. i dansk vil jeg lave en (kritisk) analyse af filmen I,Robot. ´men da jeg fik vejledning i samfundsfag, kunne mig og min vejleder ikke rigtig finde en ordentlig pro... -
Haster - hjælp til to lette sætninger?
ForumindlægHej, skulle lave en oversættelse men der er to sætninger jeg har fået at vide der er fejl i, jeg kan bare ikke se hvor fejlen er, så det ville være rart med lidt hjælp? På dansk: Men desværre vandt han ikke. På fransk: Mais malheureusement il ne gagnait pas På dansk: Således mistede Mikkel både p... -
Grammatik
ForumindlægHej, Jeg vil bare lige få styr på grammatikken og håber nogen kan hjælpe :) En dansk familie: Hvorfor er det en famille danois og ikke en danois famille? tvillinger: er jumeau men hvordan er det jumelles i flertal? Hvorfor kan man ikke sige ont pris à Argentina i den her sætning: En 1931... -
oversættelse :).
ForumindlægEr der nogle der kan oversætte veni vedi vici til dansk?(: ^ Det skulle være meget stort for Roma fans og en af mine venner er mega Roma fans, jeg tør bare ikke spørge om hvad det betyder, fordi jeg er totalt forelsket i ham ii: ' -
Edgar wird mich holen
ForumindlægEr der nogle som sidder inde med et resume af teksten "Edgar wird mich holen"? Den må gerne være på dansk. Meningen er at jeg skulle læse teksten til i morgen, men har glemt mine ting på skolen.. :( -
Vudering af Hf, skriftlig eksamen
ForumindlægJeg var op til skriftlig Hf Dansk A, her i juni måned, og har idag fået min karakter at vide. Er der en, der vil læse min eksamensopgave igennem og sige hvad den ligger til efter jeres mening. -
Historie - hjælp om den kolde krig og Danmark
ForumindlægHej jeg sidder ligenu under min 24timers forberedelse i historie.. Jeg er lidt i tvivl om disse 2 spørgsmål, er der nogen der vil give en hånd? Hvordan var den danske udenrigspolitik efter Anden Verdenskrig? Hvad var grunden til Danmarks tilslutning til Atlantpagten? -
Karakterer
ForumindlægHej Hvad er det helt nøjagtigt man får karakterer i i 8. klasse på sit karakterblad? Jeg ved der er fire forskellige i dansk, men jeg ved ikke præcist hvad det egentlig er for fire. Og hvad med de andre fag? Vh Bookeater - går i 8. klasse -
LÆS MIN ESSAYOPGAVE OG SKRIV GERNE KOMMENTAR!! DET HASTER!
ForumindlægHej Jeg har en dansk aflevering for, hvilke er en eksamensopgave og jeg er nemlig blevet færdig med at skrive. Læs og skriv kommentar om hvad i synes om essay'et, bare hurtigst som muligt. Der er ikke så lang tid til at jeg skal aflevere den og gør den perfekt. Tak. -
eksamensopgave>haster<
ForumindlægHej, jeg skal til årsprøve imorgen.og tænkte på, om nogle har været oppe i skriftlig eksamen i dansk? - 2005 alm. eksamen?Ville være helt kanon, hvis nogle oploadet hæftet, eller fortalte hvad emnerne var? evt. opgave...? -
Hvad skal jeg gøre?
ForumindlægHey...jeg skal snart op til Dansk Mundtlig FSA. Så jeg vil bare høre om der var nogle der havde nogle gode råd om hvad man skal gøre for at få de 2-cifrede karakterer?Er der ellers nogle gode råd må i også meget gerne skrive dem :DMalfoy -
Direkte objekt?
ForumindlægPå dansk hedder det genstandsled.\n\nPå AP-latin bruger vi, i min klasse, direkte objekt for genstandsled og indirekte objekt for hensynsled. \n\nFindes en mere korrekt latin betegnelse? -
skriftlig tysk
ForumindlægHej, eftersom jeg ikke er lige så god i skriflig tysk som i mundligt, kunne jeg godt tænke mig at blive bedre skrifligt. Så er der ikke lige en som kunne skrive nogle danske sætninger som jeg så skulle overføre til tysk. (det er 10 klasse nivaue) -
Da vi gjorde simon populær - Resume
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i Dansk om en uge. Har styr på de fleste af mine opgivelser, men der er dog lige en ting. Har brug for et resume til bogen "Da vi gjorde Simon populær" Jeg har læst bogen, så hvis der var en der ville give en lille opfriskelse, ville jeg blive meget glad. -
Synspunkt?
ForumindlægHej,Hvad er jeres synspunkt på:1) Amerikanske idealer og værdier? - Altså hvordan vil i definere Amerikanske idealer og værdier? Og hvordan udskiller de amerikanske værdier og idealer sig fra fx. de danske?2) Hvordan vil du/i definere "den amerikanske drøm" -
novellefilm + andre analysemodeller
ForumindlægHej.Jeg skal på til fsa i mundlig dansk her på torsdag. Vi kan komme op i otte forskellige emner, og det synes jeg er rigtig mange. Vi kan komme op i novellefilm, og jeg har ikke rigtig nogen god analyse til det? Er de nogle af jer der har det? Og hvor mange emner kan I komme på i? -
Litteraturhistorisk oversigt!
ForumindlægHejsa. Læser op til Dansk, og ville have meget glæde af en "neutral" (ikke knyttet til bestemte tekster) litteraturhistorisk oversigt - der med en god grad af dybde trak linien fra 1800-2000 :DJeg har søgt her på SP, men dem jeg kunne finde er okay, men ikke optimale.\\\une -
Det moderne gennembrud - Valg af opgave
ForumindlægHejsa Jeg har trukket det moderne gennembrud til min dansk eksamen. Har i nogle gode ideér til hvilken tekst, billede, lyrik osv. som jeg kunne vælge? Det skal gerne være en med noget ´kød på´, altså en man kan analysere meget på. På forhånd tak ! ;) -
Cytosol/cytoplasma og composite celle
ForumindlægHello Jeg kan ikke finde rundt i hvad forskellen mellem cyoplasma og cytosol er.Cytoplasma er det som fylder cellen ud. Men organnellerne befinder sig i cytosol ? Forstår jeg ikke hvordan hænger sammen. Hvordan siger man composite cell på dansk?
