Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11201 til 11220 af 127115
-
Organisk kemi
ForumindlægHeeeeey Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: 1. Skriv strukturformler og navne for samtlige alkaner med fire carbonatomer i længste kæde? 2. Er navnet 3,5-diethyl-2,2,3,4,6,6,7,7-octanmethyl-4-propyloctan korrekt, dvs. er carbonkæden nummereret fra dem rigtige ende? forklarin... -
tænke opgaver
Forumindlæg1.Opbevarer man vand i en porøs lerkrukke, vil ydersiden gennemgående være lidt fugtig, men sammentidg holder vandet sig dejlig kølligt. Hvordan kan det have en lavere temperatur end omgivelserne? 2.Koger kortoflerne hurtigere, hvis man lader gryden slå på det højeste blus, så vandet "spilk... -
Musik til løb og sving
ForumindlægHej Jeg skal lave et opvarmningsprogram og mangler en sang til løb og en til svingøvelser. Er der nogle der kender nogle gode? :-) -
hvad er en ion
ForumindlægDet her er opgaven (please hjælp man skal vælge det ord der passer ind ): En ion er ---(et atom --- en crystal --- et molekyle)--- som har optaget eller afgivet en eller flere ---(elektroner --- protoner --- neutroner)--- og derfor er ---(neutral --- elektrisk ladet)--- tak på forhånd. -
Links i fodnoter?
ForumindlægHej Dette spørgsmål har muligvis været stillet før, men jeg kan ikke finde noget ordentligt svar. Skal der i fodnoterne stå det link, man har benyttet sig af, eller er informationer om dette link mere rigtigt at skrive her, hvis man i forvejen har skrevet link og informationer i sin litter... -
Brugen af symboler i Vernissage
ForumindlægHej er der nogen der har læst "vernissage" af Claire _anderston WHeeler, som kan forklare mig nogen af symbolerne i teksten? jeg forstår ik hvor symbolerne er"" -
Mundtligt Dansk Reklame Analyse
ForumindlægHeej ! :D Jeg skal sbart op i mundtlig dansk, og har derfor brug for hjælp til at analysere denne reklame http://adsoftheworld.com/files/images/newton.preview.jpg _____________________________ SMIRNOFF GREEN APPLE / NEWTON Opstilling af min præsentation: Afsender Beskrivelse Billede Personkarakt... -
Indtastning på lommeregner
ForumindlægHej Jeg sidder med en diskriminant der skal udregnes, som hedder: d = -42-4*(-1)*(-4) Er i tvivl om man skal taste den ind i lommeregneren så den står skrevet med det første -4 i parantes (da det er ophøjet i anden), eller om man ikke skal. Det giver nemlig 2 forskellige resultater. d = -42-4*(... -
religion c
ForumindlægHej. Jeg blev lige inspireret af tråden om oldtiden. Er religion c noget besværligt eller svært fag at gennemføre på fornuftig vis på gym? -
Oversæt
ForumindlægEr der en der kan oversætte den her styk på spansk? Uden at brug translet fra google, for ellers er det forkert. Hvis jeg skal oversætte den her styk vil det tag mig 2 timer. På forhånd tak. Undervisning i Peru har nogle problemer. Et af problemerne er at lærerne ikke gider undervise eleverne på... -
Logaritmer mm
ForumindlægHej! Jeg har besvær med et par opgaver, håber der er nogen der kan hjælpe mig. 1. 2,7 ln x = 4 - 3 ln x . Hvordan løses denne? Og 2. f(x) = g(x) f(x) = 13 * 1,7x og g(x) = 108 * 0,60x Håber det er forståeligt. -
Et godt emne til studieretningsprojetk? fys, mat, kemi
ForumindlægHej Allesammen :) Da der nu pludselig ikke er særlig lang tid til, at jeg skal påbegynde mit studieretningsprojekt, så håber jeg lidt på, at der er nogen i dette forum, som har lidt bedre fantasi end jeg, og som kan komme på nogle inspirerende emner. :) Jeg har Mat A, kemi A og fysik B i min stud... -
spørgsmål
Forumindlægsiger man at CH3COOH og NaOH reagerer i forhold 1:1 eller ionerne CH3COOH og NaOH reagerer i forhold 1:1? -
Halveringstid, hjælp!
ForumindlægSkriv henfaldsskemaet for Cs-137 og Ba-137. Find dernæst halveringstiderne for begge isotoper. Er fuldkommen lost! -
Kvardratsætninger
ForumindlægFortæl mig om jeg gør det rigtigt el. forkert og i så fald hvad det er der er forkert... 2(x-y)2 - 2x(x-y) 2(x2+y2-2xy) -2x(x-y) 2x2+2y2-4xy -2x2+2xy = 2y2 - 2xy På forhånd tak -
Resonans i lukkede, halvåbne og åbne systemer
ForumindlægHvad skal gøre sig gældende for resonans i lukket, halvåbne og åbne resonanssytemer? Og hvad er et resonanssystem -
SYGEEKSAMEN. MDT MAT
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig eksamen i morgen men har det sindssygt dårlig. Ved ikke om jeg kan blive bedre til i morgen, og er sikker på at det kommer til at trække mig ned. Tror i jeg kan tage en sygeeksamen i stedet? og er sygeeksamen før sommerferien? jeg er rimelig sikker på at jeg kan få e... -
skr. Mat
ForumindlægHej , jeg har været oppe i skr. mat idag. jeg er meget nervøs for min karakter. fordi det værste er at jeg har nogle rigtig formler, men så har jeg åbenbart regnede dem forkert, det fandt jeg ud af da jeg efter eksamen blev spurgt af de andre elever hvad vi gjorde og hvilke resultater, vi fik på... -
Oligopol
ForumindlægJeg skriver en case om et malerfirma, og er i tvivl om, hvorvidt man kan sige malerbranchen er et rent oligopol eller differentieret Oligopol. For maling i sig selv er jo rimelig homogent, men de sælger den selvfølgelig på forskellige måder? Nogen forslag? :) -
Ebbe Skammelsøn
ForumindlægHej alle. Jeg har en opgave om folkevisen "Ebbe Skammelsøn" til på mandag. Der er to spørgsmål, som jeg mangler at svare på. "Find nogle typiske folkeviseudtryk i visen" "Find episke, lyriske og dramatiske elementer i visen" Det ville være dejligt, hvis man kunne få ...
