Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 11241 til 11260 af 57177
-
Litteraturens veje
ForumindlægHej, jeg går på et hf-engeltfag hold og har dansk på A niveau. Jeg har godt nok svært ved at finde ud af litteraturens veje, (peioderne) og forstå dem, og min eksamen venter her til sommer. Er der evt. nogen som vil dele deres noter med mig til dansk A niveau på HF. Hilse Zeina. -
Notater på bærbar
ForumindlægGo aften!Jeg er netop begyndt på markedsføringsøkonom og jeg overvejer at tage min bærbar med til at skrive noter på. Men er det en god idé?Når man skriver notater husker man bedre tingene end hvis man bare sidder og lytter fordi den nye viden skal op igennem hjernen og formuleres til sætninger m... -
Dog Walker
ForumindlægHej derude Opgaven lyder: Write an answer in English to the dog walker using formal and grammatically correct language: Hey Rich-Ass dog owners: Are you at the office 23 hours a day in a coke-fueled effort to squeeze every penny out of your 20s and 30s? Are you going out of town after the di... -
Haster en sætning
Forumindlæghvordan siger man "undskyld jeg først svarer nu" -
Direkte bevis (Logik)
ForumindlægHej Hvordan giver man et direkte bevis, ved resolution, af dette, som er på konjunktiv form: -
Industiprojekt. HJÆLP!
ForumindlægHej, Vi har brug for ALT den hjælp vi kan få til dette projekt. Vi skal skrive om dansk industri, og derefter fremlægge 30min for resten af klassen, hvis nogle af jer har nogle links, idéer eller noget som helst som kan hjælpe os i gang er i MEGET velkomne til at skrive. Vi står helt på bar bund ... -
tekstkomposition og -struktur
ForumindlægHej. \n\nJeg ville høre om der var nogen, der evt. sad inde med nogle gode noter fra danskstimerne om hvordan man gennemgår en teksts struktur og komposition. Jeg har kun få noter selv om fortæller-synsvinkel og angående flashbacks, men ikke særlig gode noter. Jeg skriver SSO i Engelsk. Nogen der... -
Billedanalyse 1 side -ønskes rettet
ForumindlægHej allesammen!Er der en der har lyst til at kigge på min engelsk aflevering. Det er en billedanalyse af et billed som hedder Environment. På forhånd tak for hjælpen og god jul!Mvh. SofieEnvironmentAn old man with a stick sits alone on a bench in a very big city. All around him there are high-ris... -
Engelsk stil bedøm
ForumindlægSkal aflevere Engelsk stil her næste uge så det haster lidt. Hvis i bare lige kunne bedømme den inden jeg aflevere den kunne det være fedt! ( den er ikke helt færdig tho ) Tak på forhånd Marshall Bruce Mathers III better known as Eminem or Slim Shady is an American rapper, producer, son... -
FORTÆLLEFORHOLD
ForumindlægHejEr der nogen der har en god oversuelig oversigt over fortælleforhold? Skal til skriftlig dansk i morgen, og kan simpelthen ikke finde nogen oversigt, og jeg har prøvet, men kan ikke selv lave en, fortælleforhold er min store svaghed:)Hjælp takLouise -
Vektorer / Oversættelse
ForumindlægHej, Sidder og læser fra engelsk matematik bog og har danske notater, og er nu kommet helt vildt i tvivl! "Position Vector" på engelsk, er dette det samme som stedvektor? eller retningsvektor? Eller er sted- og retningsvektor to forskellige helheder?? Er snot forvirret! På forh... -
hjælpe med at finde billedsprog man kan bruge til beskrivelse af haven om vinteren.
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en beskrivelse af min have til en dansk stil. jeg skal bruge et beskrivende sprog med billedsprog, men har svært ved at finde nogle billedsprog man kan bruge til at beskrive en vinter have. nogle der har nogle forslag? -
Rettelse af kort oversættelse
ForumindlægHej.. Jeg har skullet oversætte en tekst fra dansk til engelsk. Ville være dejligt hvis nogen gad at tjekke den igennem :) Dansk: Horatio Nelson er en af de personligheder mange opfatter som en sand engelsk helt. Men helte er anderledes i vor tid. I hvert fald hvis medierne afspejler virkelighed... -
Oversættelse
ForumindlægGodaften Alle sammen, Jeg er i gang med oversætte fra dansk til engelsk, da jeg har virkelig problem med engelsk , jeg har prøvet og gjort det bedste jeg kunne da jeg virkelig er dårlig til engelsk. Ps. Den danske version er nede under hvis i nu ikke kan forstå hvad jeg skrevet på engelsk. Tak p... -
hjælp til digtet "Plasticsolen"
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere et digt der hedder Plasticsolen og som er skrevet af Michael Strunge (til dansk stil). Jeg er kørt lidt fast i det og hvis der er nogen der har læst det og kender til det ville jeg gerne høre fra jer. Jeg har nemlig kun skrevet en halv side og den skal afleveres i morg... -
Hvad skal jeg vælge??
Forumindlægheej. jeg kunne godt tænke mig at blive noget med; frisør, fotograf eller indretning konsulent. men jeg ved ikke om det ville være bedst hvis jeg tog HHX frem for STX eller omvendt! -
HF til videregående uddannelser?!
ForumindlægEr det muligt at få et godt gennemsnit på HF? Nogen der har gode erfaringen med at tage en HF og derefter en lang videregående uddannelse? Nogen der har en mening om STX vs. HF? -
hjælp haster meget - aflevering
Forumindlægkan nogen hjælpe mig med opgave 4 og 9 i følgende link??? (haster er en aflevering) http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Fagenes%20sider/Matematik/100823_vejl_eksamensopg_stx_vers_2.ashx -
24-timers mdt. eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal snart op i en 24-timers mundtlig fysik B (STX) eksamen. Er der nogen der kan forklare hvordan det foregår, eller evt. sende et link til hjælp? Kan simpelthen ikke finde ud af det. På Forhånd Tak :) -
lille oversættelse
ForumindlægHey..Er der nogen der gider tjekke denne oversættelse, tror den halter liiidt måske:)Og når webster nævner restauranternes andel i den stigende overvægt, er det ikke uvæsentligt i et samfund, hvor 40 pct. af husholdningspengene bliver lagt uden for hjemmet- dvs. restauranter og fast-food-steder. ...
