Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 11261 til 11280 af 176852
-
citere? hvad haster eksam
Forumindlæghej ville lige høre skal til dansk eksam imorgen og der står i min stil at citerer fra Dahlerrups tale ? hvad menes med citere, er det tage noget fra teksten og skriv det i stilen og dermed forklar den? -
AT eksamen hjælp
ForumindlægHej Jeg skal op til AT eksamen på fredag og jeg er virkelig nervøs. Jeg er bange for at jeg bliver helt blank og glemmer det hele. Har i nogle gode råd? -
mundt. eksamen gode råd....
Forumindlæghvordan starter med ud til en mundt. engelsk eksamen? -
Fysik eksamen
ForumindlægHej jeg skal snart op til fysik eksamen og jeg vil have et eksempel med om en jævn accelereret bevælgelse, formlen er jo ½at2+v0t+s0 jeg har så lavet et eksempel som er sådan: s=½*10*0,52++2+0=4,5 er det rigtigt, er det et godt eksempel :) -
Tvivl om udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg går på 3 år, og skal muligvis have min hue her til sommer. Jeg er dog kommet i tvivl om hvordan skolen udregner om man har over 2 i snit, da jeg har hørt at de regner ens årskarakter med. Passer det? Altså vil det sige at ens eksamens karakter ikke har så stor en betydning? Hvis ja, regne... -
Hjælp til naturfaglig-eksamen
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg skal til mundtligt naturfaglig eksamen lige om lidt og vil indrømme at min kemidel hænger lidt.... Jeg skal kunne forklare, hvad det er for nogle stoftyper og reaktioner jeg har med at gøre... Det er den kemiske proces på hvad der sker i... -
spansk eksamen
Forumindlæghar lige trukket mit emne "AMOR" hvilket er et af de bedre... nu sidder jeg og begynder, at stresse over om jeg har styr på det hele... så dem der har været oppe kan måske hjælpe... man starter med at få udleveret en lille kort spansk tekst, som man skal kunne genfortælle på dansk (havd... -
HJÆLP Historie eksam
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til historie eksamen i morgen og har lidt svært ved at udforme en problemformulering. Jeg har fået Fredrich Fabri: ''Behøver Tyskland kolonier?'' og Karl Peters: ''Grundlæggelsen af Tysk-Østafrika'' og Kort over afrika 1881 og 1914 (tag... -
Dio-eksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op til DIO-eksamen på fredag, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har selvfølgelig lavet en synopsis, men hvad er det helt præcist jeg skal sige til eksamen? Jeg skal vel ikke bare gengive alt hvad der står i synopsen? Er der nogen, som mu... -
kemi opg. aug '96
ForumindlægDet er bare så hyggeligt når man kan bruge sin efterårsferie på at lave den årrrh så spændende kemiaflevering... jeg har lige brug for et evt ja eller nej:Vi har en opløsningen af 1,00g H2A som først opløses i vand, og dernæst tilsættes 50mL 0,100 M NaOH-opløsningen. Ved hjælp af regninger har je... -
hjælp er ved at dø over en kemi opg
Forumindlægopgaven lyder sådan Natriumazid kan fremstilles ved at lede dinitrogenoxid hen over smeltet natriumamid: 2 NaNH2(l)+ N2O(g)? NAN3(s) + NAOH(s) + NH3(g) Til fremstilling af 800 kg natriumazid kvræves 1500 kg natriumamid. Jeg skal så beregne udbyttet af natriumazid i procent ad det teoretik mu... -
Håber på hjælp til en opgave i min Kemi-rapport!!
ForumindlægJeg har været i laboratoriet og skulle fremstille to puffersystemer. Jeg skal nu beregne hvor meget ca. 0,05 M HCl henholdsvis NaOH, der skal tilsættes for at pH ændres én enhed fra den oprindelige værdi. (Min oprindelig pH værdi før påbegynding af titrering var 5,64.) Så når jeg titrerer med N... -
eksamen 2009
Forumindlæghej er der nogle der har deres eksamensopgave fra maj 2009 i engelskb-niveau ? eller evtuelt opgavesættet? -
Eksamen! - metaller
ForumindlægHvorfor er det ikke alle metaller, der har metalglans? Har læst, at det har noget med oxidation at gøre, og jeg har også en ide om, hvad oxidation er. Men denne regel gælder jo for alle metaller, så hvorfor er nogle af metallerne anderledes? på forhånd tak (; -
HJÆLP EKSAMEN IMORGEN !
ForumindlægHvad kendeteger identitetsdannelse i det senmoderne samfund ?? -
dansk eksamen
ForumindlægHej eventyret den grimme ælling er den skrevet i en bestemt illitratur periode, som man kan sammenligne med Tak på forhånd -
Opgaver til eksamen
ForumindlægNogen der ved hvor jeg kan finde gamle 1 times sæt på nettet? Det er matematik B, jeg leder efter. Tak på forhånd :) -
Haster 24 eksamen
ForumindlægJeg skal redgøre hvordan man kan undersøge DNAs opbygning. Er rigtigt at man skal bruge elekrtoforese eller pcr vel at undersøge DNA. Tak -
Eksam - solsystemet
ForumindlægHej :) jeg har trukket spørgsmålet "Du skal præsentere emnet Solsystemet" hvordan ville i gribe det an.. hvad med hvordan opstod solsystemet?? nogle der har et svar ville jeg blive rigtig glad.. har kigget lidt herinde, men sys ikke jeg kunne finde noget.. på for hånd tak -
Eksamen Matematik
ForumindlægMundtlig matematik C Nogle råd som kan trække lidt op? :D
