Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 11281 til 11300 af 24089
-
Tekstens tema, nogle der har læst Blomster?
ForumindlægEr der nogle der har læst novellen Blomster skrevet af Jakob Ejersbo? . jeg har svært ved at finde tekstens overordene tema!! -
Historie
ForumindlægHvordan arbejder man samfundsfagligt indenfor historie? Det har jeg aldrig prøvet.. Har kun prøvet at arbejde humanistisk (kildekritik osv..) Hvilke metoder bruger man? I må gerne være konkrete, når I svarer :) Ved at bruge eksempler evt.. :) -
syopsi problemformulering
Forumindlæghej skal skrive en synopsis til eksamen, tænkte på skrive om islam muhemmeds hisorie. i syopsen skal der være problem formulering ind hvad skal det være hvis jeg vælger muhammeds histroe. håber i giver mig gode ider til en problemformulering. eller skriv om indien - buddha kultur men hvad skal ... -
3.G opgave i historie
ForumindlægHejjeg har læst mig lidt frem til at der er nogle brains herinde, som gerne hjælper folk i nød. jeg har meget brug for hjælp, da jeg skal aflevere område til sso i denne uge.nu er jeg kredset så meget ind, at jeg vil skrive om stalinisme etc... men dette er jo meget bredt. har tænkt lidt over en ... -
fedtstofs iodtal
Forumindlægskal skrive en rapport over planteolies iodtal..hvordan kan jeg skrive additionen mellem fedtstoffet og Brom, når jeg ikke kender fedtstoffets strukturformel???så ved jeg at der er nogen som i den rapport har skrevet om hydrolytisk og oxidativ harskning.. hvordan har det relevans??? og hvad er ox... -
Konkurrence
ForumindlægJeg skal diskutere og vurdere hvordan en bestemt virksomhed vil klare sig i konkurrencen de næste 3-5 år. Jeg kan selvfølgelig godt vurdere ud fra mine egne tanker osv. Men er det en god ide og have nogle modeller med? I så fald hvilke? -
Syllogisme/konklusion
ForumindlægKan jeg godt bruge ordet syllogisme i stedet for konklusion? Syllogisme = en logisk slutning, som består af 2 præmisser og en konklusion. I EN GYLDIG SYLLOGISME ER KONKLUSIONEN EN LOGISK FØLGE AF PRÆMISSERNE. Det skal bruges i forbindelse med en konklusion på en fortælling. Da jeg tit synes at fo... -
SSO om "Sangfuglen"
ForumindlægEr her nogen som sidder og brænder inde med noget intelligent om Harper Lee's "To kill a mockingbird"? Er ved at gå lidt i panik over min opgave...Hvad som helst ville være godt lige nu... -
Punktvis konvergens af funktionsrække
ForumindlægHej! Min gruppe og jeg har et problem med følgende spørgsmål. Egentlig virker opgaven umiddelbart rimelig nem da vi hurtigt ser at ln(1+x/n) går mod 0 og 1/n går mod 0 - men er dette svar nok? Det er spørgsmål a), der volder problemer i første omgang. -
polær og upolær
Forumindlæghvordan finder man ud af om et stof opbygget af tre atoner er polært eller upolært? F.eks. hvis vi har C5H12O, hvad vil den så være? Endvidere er der nogle der har nogle gode noter til polære og upolære stoffer, da jeg står og skal til eksamen snart og ikke har helt styr på det :) -
Martin Luther King disposition.
ForumindlægHej Studieportalen og brugere. Jeg står her og mangler lidt hjælp til min eksamens forberedelse, hvor jeg har valgt American history / Martin Luther King. Jeg er ved at lave min disposition, og er løbet tør for ideér. Jeg har følgende: Why i choose this topic Who was Martin Luther King? Who was ... -
Projektopgave 9.kl
ForumindlægJah, det er snart at vi skal vælge et underemne under emnet som undervisningsministeriet har vedtaget: Danmark i 1960´erne, øv da. For to år siden var det DK i 70´erne, i 8.kl var det DK i 50´erne, og nu!. Nårh, men har tænkt mig at lave en problemformulering om "ungdomsoprøret i 1960´erne&q... -
Passage i en tekst? HASTER
ForumindlægNogen der kan uddybe denne forklaring, min bror skal lave en synopsis i Dansk og har trukket en tekst han skal op i: "Du skal finde en passage i teskten der har betydning for oplægget. Der skal være 650 bogstaver/anslag." Vi har lidt problemer hvad der menes med anslag, og passage. Hå... -
Metode i kombinationen dansk-samfundsfag
ForumindlægJeg skriver AT i dansk og samfundsag og er lidt på bar bund mht. hvad jeg skal skrive om metoder i samfundsfagsdelen. Jeg skriver om filmen Babel, med perspektiveringer til terrorfrygt, migration og måske lidt om menneskerettigheder. Derudover har jeg 2 artikler, der fokuserer på Marokko, der omt... -
Gode råd, tysk skriftligt
ForumindlægJeg søger gode råd til forberedelse til eksamen i tysk. Jeg har skriftligt tysk på tirsdag, og vil være så godt forbedret som muligt. Og gode råd, når man er inde til selve eksamen? :-) -
HJÆLP TIL BIOLOGI
ForumindlægHey Allesammen :) har lige oprettet en tråd før, men lavede kuk i den, så her kommer den førdige version.Sidder lige her med en utrolig forvirrende biologi aflevering, og så var det jeg tænkte at i måske kunne hjælpe mig. Opgaven lyder således:Enzymet Savinase fremstilles ved hjælp af en genetisk... -
Har svært ved at oversætte en sætning på dansk til tysk
ForumindlægHej Hvordan kan jeg oversætte dette til tysk?? "Jeg havde gået til svømning i næsten tre år, da jeg synes det blev kedeligt." .. "Ich hatte zu Fussball für fast drei Jahre, wann ich fand es langweilig" ? -
"The Beach" (hjælp (haster) til problemformulering)
Forumindlægjeg sider fast i min problemfomulering. jeg skriver om the Beach med i et sociologisk syn på rejsen, altså en form for identitetsdannelse. jeg ved bare ikke hvad jeg skal i min problemformulering. HJÆLP -
Markedsrenten?
ForumindlægHeyEr ved at lave en eø afl....Nogen der ved hvad markedsrenten ligger på pt?Mvh... -
titrering!
Forumindlægjeg har en kemirapport hvor jeg i teori skal forklare hvad en titrering er og hvad ækvivalenspunktet er. er der nogen der kan forklare mig hvad det er?
