Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11301 til 11320 af 20688
-
Transformation og elektromagnetisme?
ForumindlægEr der en der gerne vil forklare på en relativ "nem" måde hvad Transformation og elektromagnetisme er? Nogle gode noter kunne også være skønt. Tak :-) -
Redegørelse for omdrejningslegemet omkring y-aksen.
ForumindlægHej SP er blevet bedt om at udrede formlen for omdrejningslegemet omkring y-aksen, og ville være sikker på at det jeg gør er "lovligt"/Giver mening? Tager udgangspunkt i Vcylinderskal=π·h·r2 => ΔVcylinderskal=π·h·(r2udvendig-r2indvendig) rud... -
Fformelmasse
ForumindlægSkal formelmasse angives i g/mol eller Unit? Og hvorfor? -
Evolution - Hvordan blev planterne dannet
ForumindlægNogen der vil give mig den størreste hjælp? Det tager måske maks 5 min. Hvordan blev planterne dannet? ? Sætter stor pris på dem som vil give mig en forklaring:) -
Valg af fag - gode idéer?
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge fag til SRP senest i morgen, men jeg er på bar bund... Jeg skal vælge Samfundsfag, da det er mit hovedfag, men 2. fag er sværere.. Jeg står lidt mellem Tysk A, Historie A eller Dansk A - men det sværerste er om der er nogle gode enmer indenfor hvert fag.. Nogen der har ... -
AT- emne
ForumindlægHej allesammen Som nogle af jer ved, er vores emne i AT Kommunikation - muligheder og begrænsninger. Jeg vil rigtig gerne skrive i Religion c og Historie A eller Dansk A, jeg har dog lidt svært ved at finde et godt og spændende emne. Håber nogle af jer har nogen gode ideer :) Taak på forhånd -
Drejningsmomentet af en mortor
ForumindlægHej, jeg bad ChatGPT om hjælp til at finde en formel til beregning af drejningsmomentet. Derefter viste jeg formlen til min fysiklærer for at se, om han kendte den. Det gjorde han ikke, men han kunne forstå, hvordan svaret blev angivet i Nm. Jeg vil gerne spørge jer, om I kender formlen, og i så ... -
Hjælp til bølger
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at beregen en af disse, så jeg kan beregne de side fem forskellige farver? Den tredjesidste er vel bare ''Sin(tal)'' i maple? -
Betydende cifre
ForumindlægHej Jeg har løst en opgave i kemi, men jeg er usikker på, om jeg har angivet resultatet med betydende cifre korrekt. Hvis jeg dividere 0,098/3,4*10^-5 = 2882,35 skal jeg så tage udgangspunkt i 0,098 fordi det er det mindste tal og derfor vil resultatet blive 2882 ? -
Plancks konstanten ud fra Plancks ligninger
ForumindlægHej. Kan man finde Plancks konstanten ud fra Plancks ligningerne? Det som jeg mener er om man kan isolere Plancks konstanten (h) i disse ligninger? Her kommer der endnu et spørgsmål. Kan den roterende del i en jævnstrøms - motor sammenlignes med et foton i en eller anden forstand? Jeg tænkte må... -
Digttyper?
ForumindlægHej... Hvad kendetegner de forskellige digttyper? Kan stadig ikke helt få det ind i hovedet... Altså knækprosa, episke digte, traditionelle osv. -
Ohms lov
ForumindlægNogen der kan hjælpe med udregninger til følgende opgaver 1. En leder fører en strøm på 12A, hvorved spændingsforskellen mellem dens endepunkt er 3,6V. Bestem lederens modstand. 2. En modsand på 550 ohm tilsluttes spændingen 220V. Bestem strømmen. 3. Beregn den spænding, der kræves for at send... -
Temperaturstigning
ForumindlægHar fået denne her opgave, som jeg slet ikke kan finde ud af, ved slet ikke hvor jeg skal begynde. Håber nogle kan hjælpe. Se vedhæftet fil. -
angående Mat A karakter
ForumindlægHej:) Jeg var til prøve i Mat A (stx) og fik 48 point og max var 100 point. Nogen af jer der ved ved hvilken karakter det svarer til? -
sjov interview håber I gider at svar på nogle af (?)ene
ForumindlægJeg har lavet/fået et par spørgesmål som vi ville interview jer om, da jegi har politiet og samfundet som overemne i mit projekt. Jeg har valgt at interview jer der er på nettet ,da det er nememre end at gå ud i københavn og interviewe folk. I skal helst svar på dem alle sammen , men i kan også n... -
Hvorfor er nogen bedre end andre???
ForumindlægJeg forstår det ikke. Hvorfor er nogen bedre end andre i skolen?Jeg kan godt forstå at der er nogen, som er bedre til matematik eller sådan noget, fordi det har noget med den logiske sans at gøre, og derfor til dels er medfødt, men hvordan kan man være god til fag som kemi, his eller bio?Det er j... -
Rødforskydning og spektrallinjer
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare, hvad rødforskydning og spektrallinjer er? Jeg har søgt om det på internettet, men jeg forstår det ikke. -
Kvantefysik på P3(!)
ForumindlægSå man vågner op til endnu en dags afslappende læseferie, tænder for radioen og opdager, at formiddagens program (Saras venner, fandt jeg senere ud af) handler om... kvantefysik. Det var rimelige dope :) Noget med 70% af lytterne havde stemt for, at dagens program skulle handle om kvantefysik. ... -
HJÆLP JEG STÅR I ET KÆMPE PROBLEM MED MIN GYMNASIE VALG
ForumindlægHej folkens Så lige nu går jeg på stx i 1.g. Jeg har en linje med matematik A og Fysik Kemi B. Jeg kan godt lide matematik A, men jeg bryder mig ikke om de naturfaglige fag som fysik, kemi og biologi. Grunden til at jeg har valgt den her studieretning er fordi mine forældre har presset mig til d... -
Karkirurgi
ForumindlægHej. Er der nogen herinde der kan fortælle mig hvorfor hoveduddannelsen i karkirurgi har så få ansøgere sammenlignet med alle andre kirurgiske specialer? Hvorfor gider folk ikke være karkirurger?
