Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 11561 til 11580 af 63055
-
dumt spørgesmål - kost
ForumindlægHej... jeg har længe været på slankekur som jeg har heldigvis tabt mig til det ønskede vægt.Men jeg er begyndt med at spise for mange dadler, tørede finer og soltørede abrikoser istedet for slik osvJeg er bare i tvivl om det er noget man tager meget på af? dadler smager jo meget sødt, men er det ... -
Effektiv værdi (sinuskurve)
ForumindlægHej... Sidder med et lille problem. Formlen for at finde den effektive værdi hos en sinuskurve er ganske simpel; tag max-værdien og dividér med kvadratroden af 2. Så langt så godt. Nu sidder jeg og har lavet lidt integral hvor jeg ser sådan her på problemet: x-kordinatet (tid, og i mit tilfæl... -
Dan Turéll - Senecio
ForumindlægHejsa.\nJeg skal skrive en opgave om Dan Turéll-digtet "Scenecio". Digtet kan findes på http://herlov.dk/senecio.htm. Problemet er bare at jeg ikke har den fjerneste anelse om hvad det egentlig handler om! Der skal bl.a. perspektiveres til den tid, hvor digtet er skrevet (1965). Ville b... -
Leder efter nemt gym. mat.
ForumindlægHeej.\n\nJeg tænkte på om der er nogle steder på nettet hvor der ligger noget af det matematik man laver i starten af gymnasiet?\nEller om der er nogen der har et eller andet på deres computer de fik for i starten?\nJeg kunne godt tænke mig at se forskellen på niveauet de sidste måneder i folkesk... -
HJÆLP! Kan vand lede strøm JA! men hvordan:
ForumindlægJeg skal i en kemi rapport vise hvordan Vand kan lede strøm. Er der nogle der vil hjælpe? -
vektore.
ForumindlægHej alle. Jeg har vedhæfted et dokument med 2 opgaver omhandlende vektore. Opg 1: Hvordan finder man D? Og derefter OD? Er godt klar over hvordan man regner kordinatsættet ud! Opg2 Er egentlig ikke nødvendig da jeg godt kan klare den selv, fik dog bare begge opgaver med da jeg tog e... -
Funktioner
ForumindlægEn funktion er bestem ved f(x) = x2 + 2/x - 4, x>0 Beregn nulpunkter for f Tegn grafen for f, og angiv funktionens værdimængde. Bestem monotoniforholdene for f (-: -
Bonus !
ForumindlægHej,Jeg skal snart op i mundtligt dansk, om kan næsten mine notater i søvne ! Hvad giver bonus at kunne fortælle om ?forfatteren, tiden, perspektivering til tekster (og tiden) .. -
dipositioner
ForumindlægDer er mange af jer der siger man kan lave dispositioner hjemme fra, men hvordan deler i emner op. Tager i bare sådan 10 (eller hvordan det nu passer med kapitlerne) og så siger, hvad vil jeg kunne sige ud fra det? eller finder i selv ud af mulige emner? -
novellefilm + andre analysemodeller
ForumindlægHej.Jeg skal på til fsa i mundlig dansk her på torsdag. Vi kan komme op i otte forskellige emner, og det synes jeg er rigtig mange. Vi kan komme op i novellefilm, og jeg har ikke rigtig nogen god analyse til det? Er de nogle af jer der har det? Og hvor mange emner kan I komme på i? -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal snart til terminsprøve i skriftlig fremstilling. Hvordan plejer det at være? Man vælger et oplæg og er der så nogle spørgsmål til alle dem el. hvad? Er helt vildt forvirret. -
Højskole ?
ForumindlægJeg læste lige at en højskole ikke har nogen eksamner, hvilket lyder ret i mine øre. Jeg er meget dårlige til eksamener, ekstremt til de mundtlige, klare mig egentlig okay i skriftlig. Men hvem kan gå på disse højskoler og hvilke uddannelser.. Jeg søgte lige lidt på det men det var mest for de 16... -
Immunreaktion
ForumindlægHej.. Jeg skal beskrive det vedlagte billede, det er et eksempel på en immunreaktion. Jeg forstår godt første del ved 1, hvor en bakterie med antigen på overfladen trænger ind, hvorefter ved 2: at der sker en fagocytose hvor makrofagen fordøjer bakterien. Men så forstår jeg ikke resten af figuren... -
respons på novellestart
Forumindlæghej alle. vil i være søde at vurdere/respons på starten på denne novelle. tak på forhånd:) Skumringen Det er skumring 2 gange om dagen. Om aftenen og tidligt om morgenen. Der har jeg lært af min morfar. Det var påskedag. Det var gråvejr, og regnen faldt tungt på vores nymalede tegltag. Hele min ... -
EKSAMENS FORBEREDELSE...
ForumindlægHej. Jeg sidder, og skal til FSA geografi her på tirdag. Jeg vil gerne forberede mig så meget som muligt, men hvordan kan jeg forberede mig? Tager imod ALLE former for forslag, så bare kom med ALT i sidder med, og hvordan I vil forberede jer( Hvis I også skal op til geografi på tirsdag ... -
Britisk accent
ForumindlægHej derude. Jeg kunne rigtig godt tænkte mig at snakke engelsk med en britisk accent. Derfor spørger jeg Jer om I ved hvor og hvordan man kan få trænet sin engelske accent? Gode råd ville også være rart.. Venligst -
Matematik
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvad Fakultet er, og hvad bruges den til ? Jeg sidder nu og bladrer i min matematik bog , men jeg kan ikke helt forstår det , jeg håber at der er nogen som kan forklarer den på en nem måde. Tak på forhånd -:) -
Biologi - Rapport
ForumindlægHej.. Hvordan ser en biologi rapport typisk ud? - Hvad skal den indeholde? -
Økonomi vs. miljø?
ForumindlægHej! Jeg skal skrive ud fra emnet Økonomi vs. miljø, men jeg er helt på bar bund, så du er velkommen til at smide en kommentar! På forhånd mange tak! -
Tysk foredrag, rettelser!! =/
ForumindlægDie Zeit in den Gefangenenlagern griffen die deutschen Kriegsgefangenen sehr an, als wir in dem Film, "Das Wunder von Bern", gesehen haben. Die Probleme des Vaters sind zu fasten alle dem anderen Kriegsgefangenen gleich und Johannes Bebak, der ein andere Kriegsgefangene ist, ist keine A...
