Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12041 til 12060 af 154034
-
Karakterer Idræt B??
ForumindlægHej.. Får man en mundtlig og en skriftlig karakter, eller får man kun én karakter. (Til eksamen er det kun én, men til årskarakteren mener jeg??) -
Bioteknologi eksamenssæt dec 2017
ForumindlægHejsa. Der skulle vel ikke være nogen der lå inde med det skriftlige eksamenssæt fra december 2017? Jeg har alle andre sæt, og mangler kun det ene. På forhånd tak -
omkreds udtrykt ved r og h??
ForumindlægHej alle :) jeg har en opgave her som jeg simpelt hen ikke kan finde hoved eller hale i: Et blomsterbed har form som et rektangel sammensat med en halvcirkel. a) Opstil et udtryk for blomsterbedets omkreds udtrykt ved h og r. b) Bestem blomsterbedets areal udtrykt ved r, når blomsterbedets omkred... -
Bestem vinkel
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120815%20Mat%20B%20stx.ashx Opgave 12 A Kan man skrive resultatet sådan? 180-60 = x+x 2/120=2x/2 x=60 Bemærk: Jeg går... -
Hjælp
ForumindlægHej jeg har fundet min opgave på nettet og jeg har altså problemer med den. Det er opgave 2B og det er sådan set både opgave a, b og c som jeg har problemer med. Håber der er en der kan hjælpe mig - jeg helt lost. Link til opgaven: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t... -
Fuld pensum
ForumindlægHej!Jeg har nogle spørgsmål om fuldt pensum. Har læst §13 inde på http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B19990041105-REGLHvor jeg har fået en del information.Sagen er nu, at jeg i billedkunst har 16,4% fravær, og vi har kun to billedkunsttimer igen, dvs. min fravær kan blive 15,3%, hvilket er jo ... -
Hvor i cellen foregår?
ForumindlægHej alle sammen jeg er lidt i tvivl med mine biologi spørgsmål, som er følgende. Hvor i cellen foregår replikation? Hvor i cellen foregår transkription? Hvor i cellen foregår translationen? Hvordan starter og stopper transkriptionen af et gen? -
Er denne oversættelse korrekt?
ForumindlægHej , håber i lige vil rette .. Hermana Rosas forældre bor i en enorm lejlighed. Moderen er tilsyneladende venlig over for Manuela. Da hun er alene med sin datter, siger hun, at hun vil give Manuela arbejde, hvis Rosa lover ikke at tage til El Salvador. Hun er bitter, fordi alle andre er vigtig... -
hvad skal en stil indeholde?
ForumindlægHeej , jeg skal til engelsk A skriftlig imorgen og jeg ville høre om der er nogle som har en oversigt over hvilke elementer/punkter (som genre, synsvinkel, tema osv osv) en aflevering på A skal indeholde? Håber nogle kan hjælpe :) UM -
Snyde i eksamen
ForumindlægEftersom der er kommet nye regler omkring internet og eksamen, er der så nogle der har tænkt sig at snyde i: Man kunne f.eks. oprette et forum når man har fået opgaven og efterfølgende snakke sammen om hvordan opgaverne skulle regnes :) Skriftligt: MAT A KEMI A -
Medievidenskab
ForumindlægHejsa Jeg skal her til sommer starte på Grenaa Gymnasium, hvor jeg skal gå på den såkaldte samfundsvidenskabelige studieretning. Det er vildt spændende og jeg glæder mig rigtig meget. Mit mål er, at jeg vil læse videre på medievidenskab: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-hummediev... -
mat FED
Forumindlægjeg har akut brug for hjælp da jeg skal aflevere den her opgave idag kan i hjælpe mig??? en toyota kostede i 2012 50000 kr og i 2022 koster 98000 1) hvor mange procent er nyprisen på en toyota faldet /steget fra 2012 til 2022? søg vækstformelen og procentforskel 2) hvilken bil er den bedste ... -
Årskarakter
ForumindlægHej. Dækker årskarakteren i et fag, i det skriftlige, over de senest afleverede opgaver eller alle opgaver på året? Det er, fordi jeg har fået 12 i omkring 2-3 af mine afleveringer i et fag. Men i den anden sidste aflevering fik jeg 10-12 og her i den sidste fik jeg 10. Hvad vil tælle mest? Hvad... -
Den optimale eksamensform?
ForumindlægDette spørgsmål er mest rettet til de videregående uddannelser. Hvad synes I, der er den mest optimale eksamensform? De skriftlige eksamener dominerer de fleste uddannelser. Dette synes jeg fx er en dårlig form for eksmination, da et 12-tal ikke siger så meget om, hvor meget den studerende egentl... -
Eksamenskarakterer og årskarakterer
ForumindlægHej folkens! Jeg fik i sidste måned mine årskarakterer i 2g. På eksamensbeviset står dog kun karakterne for de fag jeg ikke skal op i. Et eksempel her er Engelsk. Som årskarakterer fik jeg 10/10, men da jeg trak engelsk mundtlig og ikke har været oppe endnu, er det kun engelsk skriftlig som er k... -
Gamle eksamensæt
Forumindlæghej alle.. jeg har et mindre problem som jeg vil blive glad for hvis nogen kunne hjælpe mig med at løse. Jeg skal til skriftlig årsprøve i dansk og samf og for lige at være en smugle forberedt vil jeg se nogle af de gamle eksamensæt. Min lærer snakkede om at jeg kunne finde dem inde på uvm.dk, me... -
antal eksamer til
Forumindlæghvor mange eksamer skal man op i til sin afsluttende studentereksamen. Jeg skal op til sommer (2010) og har allerede haft gennem 1 og 2g 3 eksamer er det ikke noget med ma i alt skal ha 10 eller sådan noget, hvis dette passer, så skal jeg vel op i 7 eksamer til sommer ikke? og det er inkl. skrift... -
HJÆLP
Forumindlæger der nogen, der ved hvor man kan få fat i de skriftlige engelsk eksamen 2012, inklusive lytte, læseprøve, og alt det andet DET HASTER VIRKELIG (PS, DET ER IKKE FORDI JEG VIL SNYDE, JEG HAR HAFT DET SIDSTE ÅR), det er fordi at jeg vil øve mig på begreberne igen, så jeg ikke glemmer det, når j... -
en-bi: sukkerindtagelse (AT)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd. -
blodtyper
Forumindlæghvilke sygdomme kan man få ved de forskellige blodtyper? Jeg skal til eksamen i biologi, og tænkte på om der var nogen, som evt. kunne fortælle mig hvad jeg ellers kunne tale om, udover blodtyper. og hvordan hænger blod sammen i den naturvidenskabelige metode?
