Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 12081 til 12100 af 65693
-
Egyptisk matematik - tegn
Forumindlægjeg sidder og skriver SRP om ægyptisk matematik, og skal skrive hieroglyffer ind på computeren, men hvordan gør man lige det? nogen der har et forslag til en hjemme side med fonts eller andet?? håber nogen kan hjælpe.. -
Euklids betydning for dagens matematik
Forumindlæg"Vurdér betydningen af Euklids Elementer for senere tiders matematiske udvikling" Dette spørgsmål volder mig store problemer i matematik i Studieretningsprojektet. Nogle forslag? -
FSA2012 matematik opgavesæt
Forumindlæghej,jeg har brug for matematik FSA 2012 opgavesæt,håber nogen af jer har den, Er der nogen der kan sende opgavesæt til mig -
Privatlærer søges til matematik
ForumindlægUng folkeskole pige i Odense, søger privatlærer. Folkeskole niveau. Helst en der har en del erfaring med matematik. Helst gymnasieelev. Undervisningen ville foregå hjemme hos mig. -
Matematik B
ForumindlægHej hvordan er det man løser sådan her en ligning ? Opgave a (I): 3x-2y+2z=-9 (II): 2x+2y-3z=1 (III): 5x-4y-7z=-17 Alle ligninger hænger "sammen" -
Matematik G
ForumindlægHej jeg vil have hjælp til den her opgave -
overført af eksame karaktere
ForumindlægHej..Jeg undre mig over en ting.. hvis man på årskaraktere får f.eks 9 i dansk og til eksame får 10, bliver ens årskaraktere så ændret til 10 eller forbliver 9tallet??? -
Lommereg. til uddannelsen Matematik.
ForumindlægIndtil nu har jeg brugt Mathcad til beregninger, men da dette er et computerprogram, giver det praktiske problemer, når man skal have en computer ved hånden hele tiden. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre fra folk på videre gående uddannelser (specielt matematikere), hvilken/hvilke lommeregn... -
Gratis lektiehjælp i matematik
ForumindlægMatematikcenter giver gratis lektiehjælp i matematik i på Niels Brock Gymnasium i København. Start uge 43! Bor du ikke i København? Så kan du få hjælp fra os på mathplanet. Lektiehjælpen er GRATIS og åben for alle, som gerne vil have ekstra hjælp i matematik og har matematik enten i folke... -
Energistrømme i havet EKSAMEN PLSSSS
Forumindlæger der en der kan forklare mig den her figur, skal op til eksamen og forstår den ikke Pleaseeee Tusind tak på forhånd -
Dumpe eksamen(UNI)
ForumindlægHej, hvis man dumper en eksamen på universitetet, kommer det så til at stå nogen steder? -
H.C. Andersen til eksamen
ForumindlægJeg har trukket Folke og kunsteventyr til dansk eksamen, hvad kan i anbefale mig fra H.C. Andersen? -
Mundtligt forsvar af SRP i matematik
ForumindlægHej, Jeg skal forsvare min SRP, som har matematik som det ene fag. Hvor meget af matematikken skal man inddrage i sit oplæg? Skal man gå i dybden af det "hardcore" matematik eller blot fortælle overordnet om det? -
Anvendt og teoretisk matematik?
ForumindlægHej Jeg kan godt se ideen i anvendt matematik, hvor man bruger matematikken til at beregne på størrelser, løse problemer eller lign. Men hvad er teoretisk matematik for noget, og hvad er ideen bag det? På forhånd tak -
Skriftlig karakter til eksamen
ForumindlægHvornår bliver de skriftlige eksamens karakter offentliggjort på lectio? -
Eksamen - censor - skrive hele opgaven ind i det cas-værktøj i del 2 og skrive hele opgaven ogen på papir i del 1??
ForumindlægHej Jeg har et spg omkring, om det er forkrt at bare skrive opgave a og derefter bare beregne det og akrivw svaret i del 1 af eksamenen og om man SKAL skrive hele opgaven af selv inde på det CAS-værktøj som man anvender (altså man ikke må tage et screenshot af opgavenspg og sætte ind i cas-værktø... -
Matematik og antibiotikaresistens
ForumindlægJeg er igang med at skrive SRP, hvor jeg har fået følgende opgaver: 1) Gør kort rede for hvad antibiotikaresistens er, og hvordan antibiotikaresistens opstår i en bakteriekultur. Kom herunder ind på opbygningen af enzymer og deres funktion, med særligt henblik på β-lactamase og transpeptida... -
Matematik - opgaver
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med en projekt opgave i matematik, og virkelig brug for en opgave, der omhandler vektorer, da den er rigtig besværlig. Til denne opgave, så går det ud på at bestemme vektorbelastningerne og samt bestemme om det er tryk eller træk stænger. Jeg ved, at ud fra trekanten der... -
ægyptisk matematik hjælp(haster lidt)
ForumindlægHej jeg har en opgave i ægyptisk matematik som jeg sider lidt fast i I forbindelse med PR41 nævnes, at ægypterne anvendte 64/81 for pi/4, at 64/81= 2(og sådan en streg over 2) 4(igen streg) 27(igen streg) 324(igen streg) vha. 2(igen streg)-følgen altså 64/81= 2 ¯ 4 ¯ 27 ¯ 32 ... -
Fagkombination?? matematik og??
ForumindlægOm et par dage skal jeg aflevere den endelige fagkombination... Jeg vil meget gerne arbejde med noget stof der ligger udover faget men relaterer til noget funktionsanalyse/integration/differentiation... De andre fag jeg har overvejet til kombinationen er Fysik, Kemi og Dansk... jeg tænkte at je...
