Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12101 til 12120 af 14099
-
Hvad er Integration?<-samf.fag
ForumindlægDet her er indledningen af en tekst vi fik udleveret i samfundsfagstimen. Håber der er nogen der kan forklare mig (med menneske ord) hvad der menes. Integration – hvad er det? I denne sammenhæng kan integration defineres som en proces, hvor en gruppe mennesker, som oprindeligt var organiser... -
Problemformulering (samfundsfag og fysik)
ForumindlægHej Jeg har lidt utradionelt lavet problemstillingerne før problemformuleringen. Og dette har givet mig lidt problemer med hvordan jeg skal formulere problemformuleringen. Ville være glad, hvis der var nogle der ville hjælpe og evt. komme med nogle bud :) Mit emne er kameraet og i samfundsfag har... -
Hjælp til forståelse (Afsætning)
ForumindlægHej derude! Jeg sidder lidt i panik over min opgaveformulering, da jeg simpelthen ikke tror, jeg forstår den... Nogen derude der kort kan hjælpe mig, hvad jeg skal under de forskellige punkter (Dem med fed skrift)? Altså hvilke modeller jeg skal kigge på osv osv. Det ville virkelig hjælpe mig ti... -
Større historieopgave 2.g vikingerne kristnes
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive en opgave i 2.g almene gymnasium. Den handler om når vikingerne kristnes. Min opgaveformulering lyder følgende: " Der ønskes en kort redegørelse for vikingernes gamle religion. Med inddragelse af udvalgte kilde(r) ønskes dernæst en analyse af overgangen til den kris... -
Spansk beskrivelse af Megan Fox
ForumindlægJeg har skrevet en beskrivel af Megan Fox, og om hvad hun arbejder som. Dog er jeg meget i tvivl om grammatikken, så det ville være rart, hvis der er en der ville rette min aflevering. Mange tusind tak på forhånd. Det ville være rart at få at vide, hvad jeg skal ligge mere fokus på, når jeg ... -
dansk/ hist. opg. problemformulering
Forumindlæghey derude, jeg har aldrig rigtig lavet en problemformulering, som har betydet det store. men har en opgave som skal laves inkl. en problemformulering. det skal laves under hovedemnet: mellemkrigstiden og jeg har så valgt at fokusere på: amerikanisering i DK. jeg har et bud på hvordan den kunn... -
Kampen for det gode liv - Et Dukkehjem - Dansk og Historie
ForumindlægHey! Jeg arbejder i Dansk og historie hvor jeg kigger på kønsrollerne under det moderne gennembrud. Problemformulering Hvilken betydning har haft Henrik Ibsens drama Et dukkehjem som indlæg i Det moderne Gennembruds kønsrolledebat? 1. Hvordan ændrer menneskesynet sig i 1800-tallet, o... -
Praktikant i dansk ambassade - HJÆLP
ForumindlægHej alle Jeg studerer på nuværende tidspunkt jura, og jeg har et stort ønske om at arbejde som praktikant i en dansk ambassade i enten Asien eller Mellemøsten. Problemet er, at jeg ikke kan finde informartioner om hvilke krav, der stilles den enkelte ansøger med hensyn til karakterer osv.. Jeg h... -
Apartheid - Engelsk og historie
ForumindlægHejsa :) Jeg skal skrive en AT-synopsis, og emnet i år 2013 er " Kampen for det gode liv". Jeg har valgt fagene engelsk og historie, hvor jeg i engelsk skal analysere Nelson Mandelas tale "The inaguration speech" 1994, og i historie vil jeg inddrage en kilde. Je... -
Hjælp til AT problemformulering
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg bakser lidt med hvordan min problemformulering helt præcist skal være, og diskussionen driller mig også lidt. Så jeg vil høre om der er nogen som evt kan hjælpe mig lidt, til en lidt bedre faglig problemformulering. Overemnet i AT 2013 er jo Kampen for det gode liv, ... -
Apartheid - Engelsk og historie
ForumindlægJeg skal skrive en AT-synopsis, og emnet i år 2013 er " Kampen for det gode liv". Jeg har valgt fagene engelsk og historie, hvor jeg i engelsk skal analysere Nelson Mandelas tale "The inaguration speech" 1994, og i historie vil jeg inddrage en kilde. Jeg skal skrive min ... -
Hjælp Til Problemformulering
ForumindlægHey Studieportalen. Jeg sidder og skal til at skrive min AT her i næste uge, og jeg har virkelig problemer med at få min problemformulering og mine delkonklustioner på plads. Som nogen af jer måske ved er overemnet i år "Kampen for det gode liv" og jeg har valg at fokusere på kul... -
Rend mig i traditionerne
ForumindlægHej ^^ Jeg er i gang med 2års opgave, en analyse og fortolkning af "Rend mig i traditionerne". Jeg har fået skrevet 6 sider indtil videre, men er gået lidt i stå... Min problemformulering ser sådan ud: Jeg vil foretage en analyse og fortolkning af Leif Panduros roman Rend mig i traditio... -
Nattestemning
ForumindlægNogen her, der har læst de to digte: Uffe Harders "Nattedigt" og Ole Sarvigs "Regnmaaleren"? Disse to indgår i et stx-eksamenssæt fra august 2009 og jeg er igang med at skrive en litterær artikel om disse to. Men jeg kunne faktisk rigtig godt tænke mig, at diskutere digtene li... -
Hjælp til problemformulering vedr. AT i dansk & psykologi
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med en prøveeksamen i 2.g, i AT. Vi har fået tildelt emnet "Katastrofer". Jeg har derfor valgt at fokusere på gidseltagningen i Olympiaden i München 1972. Men jeg skal selvfølgelig lave en problemformulering til at kunne begynde. Men da jeg i forvejen... -
hjælp til engelsk..
ForumindlægHej! Jeg sidder her og er lidt forvirret over mit selvvaglte emne til den mundtlige engelsk eksamen.. Jeg har indtil videre tænkt mig at skrive om Malcolm X og Martin Luther King Jr., og hvordan de kæmpede mod racismen i samfundet med forskellige holdninger. Altså forskellen på dem. Jeg har også... -
Romantisme=det moderne gennembrud?
ForumindlægHej alle, står og skal til dansk mundtlig eksamen her i starten af næste uge og har lige et spørgsmål. På http://www.emu.dk/gsk/skolebib/uv/forf/hca/romantisme.html , står der følgende: Første del af perioden mellem romantik og naturalisme (Det moderne gennembrud) kaldes Romantismen . Er romantis... -
Hjælp! - Rød tråd - Opbyggelse af opgave
ForumindlægHejsa, jeg er igang med at skrive min DHO, men da mit spørgsmål er mere dansk relateret har jeg valgt at putte mit spørgsmål ind under denne afdeling. 1. Jeg skriver om Det moderne gennembrud, og skal i denne opgave lave en redegørelse for tendenserne i det moderne gennembrud, med et særl... -
Hjælp! - Rød tråd - Opbyggelse af opgave.
ForumindlægHejsa, jeg er igang med at skrive min DHO, men da mit spørgsmål er mere dansk relateret har jeg valgt at putte mit spørgsmål ind under denne afdeling. 1. Jeg skriver om Det moderne gennembrud, og skal i denne opgave lave en redegørelse for tendenserne i det moderne gennembrud, med et sæ... -
Problemformulering til eksamenssynopsis Israel/Palæstina
Forumindlæg24-timers eksamen under overskriften palæstinakonflikten 1880 til i dag. Jeg har som bilag fået: 5 siders beskrivelse af Hertzl's teorier om en jødestat 2 sider om Israelske bosættelser som er problematiske ift at skabe fred Billede af den israelske sikkerhedsmur Billede af Palæstinensisk kvi...
