Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12121 til 12140 af 152758
-
BIOLOGI
ForumindlægHej, Nogen der kan hjælpe mig med 3 spørgsmål fra eksamenssættet i biologi A på stx fra august 2007? Opgaven Toksiner i havet: a. Forklar, hvordan en mutation i genet for Na+-kanalproteinet kan gøre blæksprutten resistent overfor maculoxin. Inddrag figur 4. Opgaven Honning: a. Beskriv processen... -
Haster- Hjælp!!
ForumindlægJeg studere medicin og skal op til 1. semester eksamen her nu på tirsdag d.07 aug 2007, og kan bare ikke finde ud af kemi, nogen der kender nogle der underviser i medicinsk kemi på 1. semester på medicin der kan hjælpe?? -
Hvilke uddannelser kan jeg søge ind på med disse fag?
ForumindlægHej... Hvilke uddannelser kan jeg søge ind på med fagene mat b, fysik b og biologi c? Det skal helst være indenfor sundhedssektoren. -
SRP - gode emner?
Forumindlæghey derude, er der nogle af jer der har nogle gode emner/ ideer til hvad jeg kan skrive om i min kommende SRP? Jeg går på en naturvidenskabeligretning med mat A, fys B og kem B. Hvilke kombinationer af mine fag kan jeg lave? - Jeg havde i tankerne at arbejde med tvillingeparadoksen eller eins... -
Sort hue - HTX
ForumindlægDer går en del snak om den sorte hue. Jeg har gjort min research på den, hvor der er lidt om Mat A, Fys A Kemi A, og fem A-niveau fag. Jeg kvalificerer for begge, men jeg går på HTX. Kan jeg så stadig få den, eller hvad? Nu skal jeg først have den næste år, men man bestiller dem ret tidligt. Ang ... -
Vietnamkrigen
ForumindlægHej Jeg skal snart vælge emne i SRP. Jeg har overvejet at skrive i Historie A og Kemi B. Jeg vil gerne skrive om anvendelsen af stoffet agent orange under vietnamkrigen, men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om agent orange i kemi. Tak på forhånd. -
Studieretningopgaven i 3g
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi til studieretningsopgaven i 3g SKAL skrive i vores studieretningsfsg på A, hvilket for mit vedkommende er kemi. Jeg vil gerne skrive i engelsk, som jeg vælger på A i stedet for, evt. sammen med dansk fordi det skal være tværfagligt, men jeg forstår ikke, hvordan jeg sk... -
Eksamen STX matematik 2014
ForumindlægGoddag Dette er 2014 STX matematik B-niveau delprøve. Jeg beder jer herinde om at rette på de områder/opgaver, hvor jeg har misforstået noget, tak. Opgavesættet har jeg linket i min word-fil. Det drejer sig om 2014 STX matematik B-niveau. ** Denne gang er den mere rig med tekst ** -
Tjek-Kemiopgave
ForumindlægOpgaven lyder som følgende:Beregn elekrodepotentialerne for følgende halvcelle, idet temperaturen er 25 gradercentiusa) Zn(s)I Zn^(2+) (aq, 0,084M)b) Pb(s)I Pb^(2+) (aq, 0,012M)I: skal bare forestille en linjeTil a)´eren b)´eren har jeg brugt følgende formel:e= standardelektroden-(0,059v/Z)*log (... -
Opgavesæt
ForumindlægTil information: Så er opgavesættene fra i dag kommet ind på uvm: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07gammel.htm?menuid=1505060 -
Agent Orange
ForumindlægHej, jeg skal skrive om Agent Orange i kemi, men kan slet ikke finde noget om det nogen som helst steder. Er der nogen som kender nogle hjemmesider eller bøger hvor jeg kan læse om det. -
Medicin på AU 2008
ForumindlægHej alle... nu er jeg snart færdig med eksamen og hvad skal man så bagefter? Jeg har endelig langt om længe fundet ud af at jeg gerne vil læse medicin, men da gennemsnittet er ret højt er det ikke sikkert jeg kan komme ind. på AU var snittet 9,6 sidste år. Jeg slutter selv af med at snit på ca.... -
HTX
Forumindlægefter 9. klasse kunne jeg godt tænke mig at gå på HTX, så jeg vil gerne høre fra nogle som går i HTX, hvordan det at gå der, hvilke retninger man kan vælge i mellem og hvilke fag er meget vigtige. håber at nogle som går eller har gået i HTX kan fortæller mig om jeres meninger..... -
Malaria medicin
ForumindlægEr der nogle, som har et foreslag til forsøg der kan laves, når ens område er malariamedicin? :) -
Astronomi forum?
ForumindlægHej SP Hvordan kan det være der ikke er noget astronomiforum? -
Ingeniør uddannelsen og matematik?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lidt i et dilemma. Jeg er lige blevet færdig med mit andet år på htx, og efter 3. år satser jeg med at tage til aalborg for at blive civilingeniør, nok inden for kemi, miiljø og bioteknologi. Men mine matematiske egenskaber er ikke for gode, i folkeskolen fik jeg altid 12 men... -
HJÆLP: Funktioner som invers af hinanden
ForumindlægHejsa, Spørgsmålet lyder: Hvilket par af funktioner har ikke den egenskab at f er O(g) og g er O(f)? Det er et multiple-choice spørgsmål, hvor man har svarmulighederne: a) (x^4 + 1)(x + x^3) og x^7 b) x^8 og x^8 + x^7 c) x^12 og x^10 + x^2 d) 2^x ... -
stil om Rævefabler
ForumindlægHej jeg har valgt stilen: Rævefabler fra et eksamenssæt. opgave formuleringen lyder: Rævefabler Skriv en litterær artikel om ræven som fabelfigur. Artiklen skal indeholde en sammenlignende analyse og fortolkning af de fire rævefabler (tekst 5-8), herunder en undersøgelse af teksternes koposition ... -
Isolering
ForumindlægNu har jeg spurgt herinde før om denne her opgave uden konkrete svar, så nu spøger jeg igen, men denne gang med hele opgaveformuleringen. Det er en opgave som før har været med i et eksamenssæt og vi er flere som ikke kan få den til at gå op. Den ser således ud: For rumfanget af en kugleafsnit g... -
Studiejob vedr. biotek eller med.?
ForumindlægHej SP Jeg søger studiejob inden jeg skal starte på medicinstudiet her til februar 2016. Jeg har færdiggjort en gymnasiel uddannelse med bioteknologi A som studieretning. Derfor tænkte jeg på at finde et fritids-/studiejob, der vedrører bioteknologi eller medicin, der jo er studiet, jeg skal sta...
