Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12141 til 12160 af 14099
-
Googles magt på nettet
ForumindlægHej derude Jeg sidder og skal brygge en AT synopsis sammen, og jeg har valgt at fokusere på it-giganten Google og deres brug af brugernes adfærd på nettet. Jeg har til dette valgt at arbejde med samfundsfag og dansk. Samfundsfagsdelen er umiddelbart nem at gå til - Jeg har lidt om hvordan man se ... -
Skifte fra hhx til stx?
ForumindlægHey Er i tvivl om jeg vil blive på min hhx uddannelse efter sommer. Jeg er næsten færdig med med 1.g, synes klassen er fint nok og hyggelig, men den er rimelig useriøs, og i mange timer mister stort set alle fokus :/ (specielt matematik og VØ) Derfor overvejer jeg lidt at skifte til stx (alment g... -
Samtale i forbindelse med optagelse på Journalisthøjskolen.
ForumindlægHej alle sammen Jeg er kommet i den heldige situation at jeg (næsten) er sluppet igennem nåleøjet, der giver adgang til journalisthøjskolen. Når jeg siger næsten betyder det, at jeg har bestået optagelsesprøven og er blevet inviteret til en personlig samtale i forbindelse med optagelsesprøven. S... -
Nogle der har nogle gamle noter til emnerne:
ForumindlægHej, jeg har nu fået skrevet mine noter til historie.. jeg ville høre om der var nogle der havde nogle noter, så jeg kunne fylde lidt mere på, og se om jeg har glemt noget.. Jeg har emnerne: Har du noter til nogle af emnerne i historie: (Drømmen om det gode liv - Udvandring til Amerika i 1800-ta... -
Hjælp til tale!!!
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en lejlighedtale til en hyldes for mit gymnasies tyve års fødselsdag i morgen. Nogen forslag til hvordan jeg skal begynde min tale? Talen skal ca. være fra 3-5 minutter. I min tale skal der indgår Pethos og Ethos. Ethos --> Tilliden, taleren og troværdigheden hos tale... -
Hjælp til tale!!!
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en lejlighedtale til en hyldes for mit gymnasies tyve års fødselsdag i morgen. Nogen forslag til hvordan jeg skal begynde min tale? Talen skal ca. være fra 3-5 minutter. I min tale skal der indgår Pethos og Ethos. Ethos --> Tilliden, taleren og troværdigheden hos tale... -
At læse HD!
ForumindlægHej alle Jeg har tilmeldt mig HD-studiet på CBS med start september 2011. Jeg er 100% sikker på, at det er det rigtige studie for mig. Både mht. niveau og hvordan det passer ind i mine karriereplaner. Jeg har prøvet at undersøge, hvordan livet kommer til at være med fuldtidsarbejde og skole (og... -
Analyse af billedbog til FSA mundtlig dansk.
ForumindlægHej alle i kloge hoveder :-) Jeg skal op i mundtlig dansk her på onsdag, og føler at jeg overhovedet ikke har styr på noget som helst. Jeg skal op i prøve-form B, dvs. jeg har trukket fordybelsesområde og valgt et prøveoplæg. Jeg skal fordybe mig indenfor "Kønsroller" og har derfor val... -
Historie eksamen om den kolde krig. HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg skal til historie eksamen i morgen, men er fuldstændig lost. Mit tema er "Den Kolde Krig" og min materialesamling indeholder: Jaltaaftalen 11. februar 1945 fra "Kilder til den nye verden" George Kennan om Sovjetunionens politik, 22. februar 1946 fra "Kilder til ... -
Fuldstændig uenig i min skriftlige karakter
ForumindlægHar lige fået mine skriftlige karakterer for sidste år på gymnasie. Standpunkts og årskarakteren kører fint på en solid 7'er hele vejen. Har endda fået 10 i nogle få dansk stile. Censor har så valgt at give mig 02 for min kronik omhandlende Moderne Talentshows, og kan kun forestille mig at en... -
HJÆLP - spørgsmål til tiden indtil 1454
ForumindlægHej jeg er igang med min 24timers historie eksamen og har fået en masse bilag som omhandler samfundene og kulturmøderne før 1453. Jeg har noget svært ved at lave de 3 taksonomiske spørgsmål, hvor jeg kommer bedst omkring bilaget. Jeg har selv prøvet at stille spørgsmålene: 1. Redegør for de størs... -
Svært ved at finde artikel - diskurs
ForumindlægHej Alle!! Jeg skal til samfundsfagseksamen i morgen og skal i den forbindelse selv finde noget materiale. Jeg har trukket; Medier, sprog og magt. Jeg havde tænkt mig at finde en artikel, gerne en udtalelse fra en politiker jeg kan lave en diskurs analyse på. Aner bare ikke hvilken! Synes de er s... -
Kilde materialer omkring kvinder i USA i 1950-1960'erne
ForumindlægHej alle sammen :D Jeg skal snart her om få dage skrive SRP med fag kombinationen Engelsk og Historie og mit overordnet emne er således Feminismen i USA omkring 1950-1960'erne med særlig fokus på den engelsk litterære roman The Bell Jar af Sylvia Plath. Det der stresser mig lige i øjebli... -
Spørgsmål til politikerpanelet
ForumindlægHej guys Jeg sidder lidt i saksen og håber på i kan hjælpe mig, vi får besøg af et politiker panel imorgen og så skal der jo stilles nogle spørgsmål, min samf lærer har lige her i sidste øjeblik besluttet sig for at jeg da er mand for det job, men jeg er lidt på bar bund, og det er her i dejl... -
emne opgave lineære funktioner har brug for hjælp :)
Forumindlæghej jeg skal til at skrive min emne opgave om lineære funktioner og har brug for lidt hjælp jeg har fået en masse emner og jeg skal vælge dem jeg vil fokusere på men har brug for hjælp til at vælge hvilke jeg skal vælge de skal have en råd tråd så man skal kunne gå fra det ene punkt uden at der ... -
hvordan kan jeg forbedre mit gennemsnit?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og vil gerne læse antropologi på Københavns Universitet. Jeg ved at optagelseskrav for kvote 1 er 10,6 hvilket er lidt højt i forhold til det gennemsnit jeg ved, at jeg kan få. Hvis jeg virkelig knokler kan jeg nok godt få et gennemsnit på 9 (da jeg allerede har to 4-taller ... -
Kildekritisk analyse historie
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP om demokrati i egypten og jeg har et enkelt spørgsmål. Jeg skal skrive et kildekritisk analyse af egyptens historie siden 1945 med fokus på demokratiske tendenser. Jge har fundet materialer, og ved nogenlunde hvad jeg vil skrive. Men skal jeg skrive på følgende måde: ... -
Dansk Historie opgave - Hjælp
ForumindlægHej. Vi skal lave Dansk Historie opgave nu her. Vores emne er Danmark i 1800-tallet og herunder må vi selv vælge emne. Jeg har vagt at arbejde med det moderne gennembrud og baggrunden herfor. Mine lærer er meget strenge med at de taksonomiske niveuer skal fremstå i BEGGE fag. Det er ikke alt... -
Stilleje
Forumindlæga. Sproget i nedenstående email kan karakteriseres som lav stil. Beskriv kort dette stilleje, især med fokus på sætningsopbygning og sproglig korrekthed. Inddrag eksempler fra teksten. Skriv dit svar på dansk. Hi there NewBoot.com! Got you’re parcel with new shoes yesterday. Waited two... -
Srp i engelsk og psykologi - gruppedynamik og roller
ForumindlægHejsa Jeg skal aflevere min problemformulering til mit studieretningsprojekt den 4. februar. Jeg skriver i fagene Engelsk A og Psykologi C og vil fokusere på gruppedynamik og roller. Jeg tænkte på at analysere serien "The Society", og jeg vil rigtig gerne finde en case eller andet mat...
