Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Srp i engelsk og psykologi - gruppedynamik og roller

26. januar 2021 af amalie343

Hejsa

Jeg skal aflevere min problemformulering til mit studieretningsprojekt den 4. februar. Jeg skriver i fagene Engelsk A og Psykologi C og vil fokusere på gruppedynamik og roller.

Jeg tænkte på at analysere serien "The Society", og jeg vil rigtig gerne finde en case eller andet materiale fra virkeligheden der kan sættes i sammenhæng til denne serie, men jeg har rigtig svært ved at finde en case der vil passe til dette og derfor søger jeg jeres hjælp og ideer.

Mit hovedspørgsmål til min opgave er: Hvad sker der når en gruppe tilfældige mennesker sættes i en situation, hvor de skal løse en opgave/opbygge et samfund sammen?

For kort at opsummere handler serien om en gruppe unge mennesker, der på mystisk vis ender i en by isoleret fra omverdenen. Her skal de opbygge et samfund, påtage sig forskellige roller og få en hverdag til at fungere. Der opstår rollekonflikter, rolleforventninger og gruppekonflikter - hvilken case fra virkeligheden kunne sættes i sammenhæng til dette?


Skriv et svar til: Srp i engelsk og psykologi - gruppedynamik og roller

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.