Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 12181 til 12200 af 57177
-
Hvad synes I om den nye indfødsretsprøve???
ForumindlægHej alle SP brugere!! Hvad synes I om den nye indfødsretsprøve? Rimelig eller latterlig?? Er det relevante spørgsmål, der bliver stillet?? Håber at I er frisk på lidt debat :) Mvh -
rettelse af stil
ForumindlægHej. tænkt på om der var nogen der lige gad se min stil igennem for fejl for det har gået rimelig skidt de sidste par gange. The title “Absent” fit on the mother and her son. The son is taking drugs so he is absent and does not see have it effects the people around him and specially the mother.... -
Spansk eller tysk?
ForumindlægHej alle Jeg valgte oprindeligt Spansk A da jeg skulle søge ind på gymnasiet STX. Jeg er dog blevet i tvivl, om jeg skal skifte til Tysk B. Jeg synes der er mange fordele og ulemper ved begge valg! Det gode ved spansk er, at jeg får 5 A-fags bonus, plus så starter man fra begyndelsen af med n... -
The Dress - af Julia Darling
ForumindlægJeg har i dag været oppe i årsprøve i skriftlig engelsk B, og til del B i den del med hjælpemidler fik vi teksten The Dress af Julia Darling. Jeg er lidt spændt på hvordan det er gået, og ikke mindst resultatet, da jeg ikke føler mig særlig god til engelsk. Mit spørgsmål er om nogle kunne læse de... -
Maeve Binchy
ForumindlægEr der nogen der kender hende? Jeg vil gerne skrive 3.g-opgave om hendes roman "circle of friends" (på dansk: "Gode venner") Er der nogen der kender hende eller på anden måde kan være behjælpelig med at finde sekundærlitteratur?pft. Dunnar -
Hjælp med blæk
ForumindlægHeeej med jer. vil I hjælpe mig med denne opgave På hven lejer familien en cykler til alle. Lejen for en cykel er 60 svensk kr. om dagen. Kursen for svensk kroner er 88,52 . Hvad bliver familien's udgift i dansk kroner til leje af cyklerne ? -
Kort fransk oversættelse
ForumindlægHej jeg skal i skolen oversætte den nedeste tekst fra dansk til fransk - teksten er et resume fra bogen "Au revoir, les enfants" Det kunne være fedt hvis i kunne hjælpe med nogle fejl, jeg har sel skrevet noget i parantes som jeg er i tvivl om! Håber at der sidder en franskmænd de... -
Essay?
ForumindlægHej alle Vil bare lige høre jeres forklaring på et essay i dansk. Altså hvad det skal indeholde, om man skal sætte det i 1. eller 3. person osv. :) På forhånd tak -
Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægLav en ny skala, hvor de danske politiske partier anno 2010 placeres efter deres holdning til værdipolitikken. -
HJælp
Forumindlæghej alle sammen skla have terminsprøve til november.. HVilkeen problemformuligig vil jeg komme op i? og i dansk hvad skal jeg der? og i engelsk hvad sjal jeg der? -
Oversættelse af udrykket
Forumindlæg...so much more up his sleeves... "Up his sleeves" Hvordan er det på dansk? Noget bud? Tak. -
HASTER
ForumindlægHej alle. Har dansk fristil for til i morgen, er der nogle som kan hjælpe mig? jeg er blank for ideer. den skal bare være på 2 sider.. -
sætningens opbygning
ForumindlægheyVille høre om her var nogen som kender nogle web addresser som kan introducere/lærer om danske sætningers opbygning?Eller evt. en bog? -
Bamsen med hirsehjertet
ForumindlægHej, er der nogle som har en analyse af "Bamsen med hirsehjertet" af Louis Nielsen. Eller evt. bare ved hvad budskabet er? Det er til en mundtlig dansk eksamen På forhånd tak :))) -
Rette mine kommaer!?
ForumindlægEr der nogen der har noget imod at rette kommaer i min dansk stil? Stilen er på to sider med str. skrift 11 -
Eksamenssæt
ForumindlægEr der nogen der ved hvor jeg kan finde eksamenssæt i dansk for år 2006 og 2007 for 3g'er? -
Videoer med eng og ty undertekst?
ForumindlægHej, kender i nogle videoer i youtube hvor de snakker dansk, med engelsk undertekst? Og kender i også nogle videoer med tysk undertekst? -
Skriftlige eksamen!!
ForumindlægHej!! Jeg skal op til skriftlig dansk eksamen på tirsdag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogle fif om forberedelse til eksamen!! Jeg kunne godt ønske mig nogle link til udførelse af skriftlig eksamen, hvis det kan lade sig gøre?? På forhånd tak -
Hjælp til engelsk stil
ForumindlægHej alle. Er der nogle søde mennesker der vil hjælpe med at rette miin engelsk opgave omkring mit uddannelsesønske? jeg kan ikke vedhæftte dokumentet så jeg skriver det bare nedenunder. På forhånd tak! After 9.th grade, I want continue in 10.th grade on Randers Realskole. The reason why I ... -
udtryk
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvordan man oversætter følgende 'udtryk' til engelsk: a) I mange år: For many years .. b) Man har simpelthen ikke været i...: You have simply not been in.. c) En anden ting, man absolut må gøre, når man er i..: Another must, when you are in.. d) ..ser bestemt ikke spor ...
