Søgning på: tysk analyse. Resultater: 12221 til 12240 af 38620
-
Tid tilovers
ForumindlægHejsa, en der har lidt tid tilovers til at oversætte til tysk, det ville jeg sætte stor pris på:) Da journalisten har taget afsked og går ud af gården. Griber bonden fat i hans arm og bonden begynder at spørge hvad han ville her, hvad han søger her og om han kommer med løfter om højere løn. Jou... -
Finde personlige stedord
ForumindlægHej. På tysk så kan man finde personlige stedord ved at analysere eller at finde præpositionen - er der andre måder? Synes, at det kan være vanskeligt at analysere. Her er et eksempel på en sætning... 2. Kennst du _______ ? (die Frau) Self ved jeg godt, at det er akkusativ, ... -
Meinen, meine??
ForumindlægHvornår skal man skrive meinen, eller meine i en sætning, i TYSK? -
Haster
ForumindlægEr der nogen der ved hvad opgaven hed fra sidste år i tysk eksamen høj niveau? -
Rette min oversættelse? ca. 7 linjer
ForumindlægDansk version: Familien Mann er en institution i Tysland. Faderenn Thomas Mann modtog som den første tysker Nobelsprisen i litteratur i 1920’erne, og Thomas Mann er i dag stadigvæk en de betydigste tyske forfattere. Familien boede i Lübeck, og i sit hovedværk ”Buddenbrooks” fr... -
Michael und der SS-Mann & Anja Tuckermann: Ein Sinti-Kind im Dritten Reich
ForumindlægHejsa, er der en venlig sjæl som er i besiddelse af en analyse af Michael und der SS-mann og/eller Anja Tuckermann: Ein Sinti-Kind im Dritten Reich? Jeg har tjekket google.de og google.com men kan ikke finde noget, desværre. Hvis der er nogen som har en hjemmelavet, eller har haft mere held med ... -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
Hitler tale
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive en opgave, hvor jeg skal analysere en af Hitlers taler. Jeg har redegjort for hans vej til magten, og skal nu analysere en af hans taler, derfor tænker jeg en tale før 1939 (før 2. verdenskrig), og gerne før eller omkring da han kom til magten i 1933. Mit probl... -
Jødeforfølgelse!?! Problemformulering
ForumindlægOhøj der. Jeg er igang med Dansk/Historie opgave, og ad min problemformulering angår der at jeg skal analysere jødeforfølgelsen, som fandt sted op igennem 1930 og frem til slutningen af 2. verdenskrig.. Har en ide om at jeg vil forklare om de forskellige propaganda midler som: tv, radio osv. me... -
skriftlig eksamen dansk 2004?
Forumindlæghvordan er det gået med jer folkens? hvilke emer valgte i? er der nogen der skal op i tysk her på onsdag? -
Hjælp til Vergangenheitsbewältigung og Weg zur Arbeit
ForumindlægHvad er Vergangenheit overordnet? Og er der nogle som har en analyse af "Weg zur Arbeit" som er en sang/et digt? HJÆLP skal nemlig skrive om sangen, men har ikke forstået den helt -
er det grammatisk korrekt
ForumindlægLiebe Marie Ich hei?e Jenin. Ich bin eine mädchen, und Ich bin 13 jahre alt. Ich gehe in 7.B an Strandgårdskolen in Ishøj in Dänemark. Ich liebe zu schule zu gehen,und meine absolute lieblingsfach ist mathematik. Ich habe ein kleiner bruder, er hei?t Elias und er ist 10 jahre alt. Er liebe fu... -
Fejl i synopsis. (hvad gør jeg)
ForumindlægHej, Jeg har opdaget at jeg har skrevet noget sludder i min synopsis til en årsprøve i AT med tysk/historie. Skal jeg alligevel forsvare det er rigtigt (:p) .. eller skal jeg indrømme jeg har skrevet noget forkert. Mvh -
Digt
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at analysere digtet.? Dejlige Danmark med skovklædte Kyster, blot vi var fri for hver eneste Tysker, borte er trygheden, borte er Ro, borte er Freden, Hvor Tyskerne bo. Dejlige Danmark med Køer og Grise, Alt, hvad du har, kan Tyskerne spise, Nu skal de høste, hvad d... -
Skriftlig eksamen på gym
ForumindlægHejsa.. Er den skriftlige eksamen i tysk fortsætter på gymnasiet stadig ligesom den var i 2008 dec: http://www.finnjo.dk/Tekstopgaver_STX/STX083_TFA_Meine_Liebe.pdf - Altså en oversættelse, en analyse og et frivilligt spørgsmål? Hvor lang skal sådan en egentlig være? -
bESÆTTELSEN
ForumindlægHej. jeg vil i andledning af min, DHO-skrivning lige spørger om et spørgsmål. Jeg skriver om besættelestiden, da Danmark blev besat af tyskland Spørgsmålet er så hvilket syn var der på sabotagen mod den tyske besættelsesmagt -
Eksamen
ForumindlægHaii..Jeg skal til eksamen i mundtlig tysk A, og ville lige høre om der er nogen, som har nogle gode noter enten til "Die Ehe der Maria Braun" eller til telefonsamtalen??Håber der er nogen derude?!Held og lykke med jeres eksamener.. :) -
HJÆLP! Nogle af jer der kender en tysk novelle, som handler om en dreng der sidder i kørestol og drømmer om hvordan hans liv ville være?!!?!?!??
Forumindlægtak :) -
HJÆLP! Nogle af jer der kender en tysk novelle, som handler om en dreng der sidder i kørestol og drømmer om hvordan hans liv ville være?!!?!?!??
Forumindlæghåber I kan hjælpe :D -
Romantisk ironi? :)
ForumindlægJeg ved at min lærer vil være meget impornet hvis jeg kunne indføre noget med romantisk ironi i min opgave, men spørgsmålet er hvad er den egentlig forklaring på dette? altså jeg har en forestilling om at man skriver ironisk i forhold til romantikken, men hvad karakterisere romantikken, eller ro...
