Tysk

er det grammatisk korrekt

08. oktober 2019 af Eca - Niveau: 7. klasse

Liebe Marie

Ich hei?e Jenin. Ich bin eine mädchen, und Ich bin 13 jahre alt. Ich gehe in 7.B an Strandgårdskolen in Ishøj in Dänemark. Ich liebe zu schule zu gehen,und meine absolute lieblingsfach ist mathematik. Ich habe ein kleiner bruder, er hei?t Elias und er ist 10 jahre alt. Er liebe fu?ball zu spielen, und gehst 3-4 mal in der woche. Ich bin oft dabei, und sehe seinen kampfe gegen die anderen.. Ich gehe auch zu karate, und das habe ich ungefähr in einem jahre gemacht.  Ich gehe zu karate 2 mal in der woche. Dar finde ich viel spa?, ich habe viele gute freunde bekommen, und ich habe viel gelernt. Ich hoffe das ich das schwartze belt zu bekommen. In meine freihzeit mag ich mit meine freunden zu sein, meine familie und nur zu hause zu sitzen mit eine gute film. Ich habe auch viele hausaufgabe zu machnen, aber das ist in ordnung.

Aber was mit dir? Was hei?t du und wie alt bist du? Who gehst du zu schule? Was ist deine favoritin fach? Wo wohnst du? Hast du auch geschwister? Gehst du auch zu sport, und was machst du in deinen freizeit?



 

Viele Grü?e Jenin


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. oktober 2019 af OliverHviid

Husk at substantiver (navneord) skrives med stort begyndelsesbogstav på tysk, og tjek generelt stilen igennem for stavefejl. Tjek også din kongruens igennem (f.eks. skriver du "Er liebe"). Ydermere bør du også undersøge hvilke(n) kasus de forskellige præpositioner (forholdsord) styrer, og du bør lære hvordan man analyserer en sætning, så du kan anvende de korrekte kasus.

Nu har du vist lidt at arbejde videre med.


Svar #2
09. oktober 2019 af Eca

Ja det har jeg jo:) er stadig ikke så god til tysk desværre

Brugbart svar (0)

Svar #3
09. oktober 2019 af OliverHviid

Det behøver du jo heller ikke at være. Jeg tror det er de færreste der regner med at en elev i 7. klasse skriver flydende tysk. Så længe du bare arbejder med sproget, så skal det nok komme - husk at øvelse gør mester.


Skriv et svar til: er det grammatisk korrekt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.