Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12301 til 12320 af 154034
-
Gode links til dansk
ForumindlægOrdbøger Online retskrivningsordbog fra Dansk Sprognævn Ordbog over det danske sprog fra 1700-1950 (Rigtig god til ældre dansk litteratur) Idiomordbog - Gratis ordbog over faste vendinger (talesprog) i det danske sprog. Skriftlig dansk Klassiske fejl i skriftlig dansk - Viby Gymnasium og HF Gr... -
Hvad betyder meiose?
ForumindlægJeg skal op til FSA Biologi i morgen, og da jeg kiggede nogle gamle afgangsprøver igennem faldt over udtrykket meiose, men jeg ved ikke hvad det er. Er der nogen der kan give mig en forklaring? -
Eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i biologi! Det er det fag, som jeg aller mest frygter, da jeg virkelig har svært ved det! Er der nogen som har nogle gode råd til, hvordan jeg kommer godt igennem sådan en eksamenen??? -
Gennemsnit?
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om nogle ting ang. gennemsnit på universitetsuddannelser. (hvis der findes en hjemmeside der kan fortælle mig dette, ville et link være fantastisk :-)!) Men jeg kigget lidt inde på ug.dk og der fortæller de mig hvilke fag jeg skal have bestået for at komme ind på d... -
Tørst
ForumindlægJeg har i min eksamensrapport skrevet et spørgsmål "Hvordan fungerer følelsen af tørst?" - og jeg kan ikke umiddelbart finde svar på det. Jeg har søgt på nettet uden held, jeg har også spurgt min gamle biologilærer der har givet mig dette link:http://www.fi.au.dk/~os/Undervisning/3S/Nyr... -
Obligatorisk selvvalgt opgave i 10. klasse.
ForumindlægJeg er i gang med at lave den obligatoriske selvvalgte opgave for 10. klasse. Jeg ved at man SKAL lave en skriftlig del, men hvad med et andet produkt som f.eks. en planche el. lign.? Er det noget der rent faktisk SKAL indgå, hvis man vil have en karakter over 8? Det kunne være rart at høre andre... -
Bundne pronominer problemer
ForumindlægJeg har i min oversættelse af en kort tekst været meget i tvivl med de bundne pronominer, selvom jeg har prøvet at finde ud at det med genstandsled og hensynsled siver det nok aldrig ind.. Nogen der vil hjælpe, også bare ellers med rettearbejde (har gjort det bedste jeg kunne)? Og så ved ... -
Kortfattet gennemgang af differentialligninger og uddybning af forberedelsesmaterialet?
ForumindlægJeg er selvstuderende og har slacket lidt af på disse 2 emner, og min skriftlige eksamen ligger her den 24. maj. Jeg har desuden en opmærksomhedsforstyrrelse. Forklaringerne i min bog er meget lange og opbygger ikke et ordenligt fundament før den begynder at smide eksempel efter eksempel i hovede... -
Nukleotider
ForumindlægHej folkens. Jeg har fået en opgave hvor jeg skal beskrive nukleotider, og da jeg ikke kan forstå hvad et nukleotid er, så håber jeg lidt på i kan hjælpe mig. Så spørgsmålet til jer er: Hvad er et nukleotid? og hvordan beskrives det bedst i en biologi opgave? På forhånd mange tak Mvh. JJ -
Hvorfor kan jeg kun modtage blod fra den blodtype?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med en biologi opgave, hvor jeg tvivler. Der står, hvem jeg kan modtage blod fra med min blodtype rhesus 0- og hvorfor? Jeg ved i forvejen godt, at kun kan modtage blod fra dem med blodtypen 0, men spørgsmålet er hvorfor? -
Div. olympiader og konkurrencer
ForumindlægHejEr der nogle, der har erfaring med følgende:Olympiader som: biologi, datalogi, fysik, kemi og matematik.Konkurrencer som: Forskerspirer, Georg Mohr og Månedens Elevopgave.Ja? Fortæl venligst os andre om det. -
meget kort engelsk stil, der skal rettes
ForumindlægMany of those ethnic young people that live and have been raised in West find it very hard to live a normal life. There are so many problems about having a different background and a different culture. You live in two worlds and you have to fit in in both of them. But it’s not always so easy to b... -
Blå bog med resultater
ForumindlægHej alle I kemi har vi en såkaldt "blå bog" hvor der kun er opgaver. Opgaverne handler både om reaktionskinitik og mængdeberegning osv.. er der nogen der ved om der er en "facit liste" til opgaverne her på studieportalen?? -
Vurdere engelsk B 2. del.
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var nogen, der vil kigge på 2. del af min engelsk skriftlig eksamens stil? Den er nok fuld med kongruens fejl, men det kunne nu være dejligt at få den vurderet til en karakter.. Jeg kan skrive opg. formuleringen ind, hvis det vil hjælpe..:) -
SRP fag og emne
ForumindlægHej Alle, Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg vil skrive om i min SRP. I forhold til nogle emner har jeg allerede tænkt på: Fysik A / Mat A ell. His A (Ved ikke hvad der vil passe bedst) - Relativitetsteori Fysik A / Mat A - Radioaktivitet og henfald Mat A / Biologi C - Evolution og genetisk fordeli... -
Krav til at blive læge?
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og har efter tids overvejelse besluttet mig for, at jeg gerne kunne tænke mig at blive læge, eller i hvertfald noget i den retning. Det har altid ligget meget til at læse jura senere, og havde valgt en studieretning: Samf A, Engelsk A og Mat B, men den har jeg så ændret ti... -
Vektorer hjælp
ForumindlægOpgave 1 I et koordinatsystem er givet punkterne A(1,3) , B(3,7), C(7,5) og D(6,1) . Bestem koordinatsættene til vektorerne (AC) ¯ og (AD) ¯. Vis, at trekant ABC er retvinklet Beregn arealet af firkant ABCD Bestem koordinatsættet til projektionen af (AC) ¯ på (AB) ¯ -
Hjælp!
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg desværre har dumpet i matematik i årskarakter.. havde nok heller ikke regnet med at bestå. Nå, men sagen er den at jeg har fået 00 i både mundtlig og skriftlig, men jeg har fået 4 til eksamen i skriftlig og 02 til den mundtlig eksamen. Har jeg så bestået faget ell... -
Om-eksamen!
ForumindlægHej allesammen! Mit spørgsmål: Jeg skal til re-eksamination i matematik skriftlig, og geo/tysk mdt. Jeg har fået at vide fra studievejlederen at jeg skal kontakte lærerne for fagene og planlægge pensum med dem, men gælder dette også for matematik skriftlig? Og hvad betyder det at jeg kommer o... -
ordforklaring
ForumindlægJeg er igang med en mundtlig tekst, som er skrevet i Profilen, DR1. Jeg vil gerne have forklaret, hvad spin er i den sammenhæng, jeg skal omskrive en hel tekst til skriftlig skrift? Men, men hvorfor er, øh spin kommet så meget på den politiske dagsorden? Nu siger du at tempoet er blevet for høj...
