Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12301 til 12320 af 52987
-
FSA - nogle der vil hjælpe?
ForumindlægJeg har skrevet hele min fremlæggelse ned på papir og vil hører om nogle der vil komme med ris og ros? :D I have chosen: The use of fairytales in the daily life. I chose this topic because; I have a personal interest in books – and specially fantasies and fairytales. I also think that this top... -
Noter fra spektrum
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med fysik b, tog 2. prøveforsøg og har derfor lavet noter til næsten 300 sider fra Spektrum 1 og 2. Så ville jeg høre om der stadig er nogle der bruger dem eller om de bare er blevet smidt ud. Hvis der ikke var nogen der bruger dem gider jeg ikke rigtig uploade dem her. -
Homersk lignelse
ForumindlægHej. Er der nogle som kan fortælle mig hvad en homersk lignelse er ? -
hjælp
ForumindlægJeg skal op til mundtlig mat i morgen. Og jeg er gået i stå på nogle af opgaverne. Lineære funktioner. Gør rede for lineære funktioner. Du skal blandt andet komme ind på betydningen af a og b og på hvordan a og b kan bestemmes. håber der er nogle til en hjæpemde hånd -
Blandbarhed
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle lidt om begrebet blandbarhed? På C-niveau -
Mundtlig Bio-eksamen???
ForumindlægHej alle! Jeg står i den herlige situation at jeg skal op i biologi på højt nivaeu (gym, efter den gamle reform) i næste uge, hmm Men jeg er bare ret meget i tvivl om hvordan det kommer til at foregå og især hvordan spørgsmålene er udformet?? Får man et overordnet emne at fortælle om, eller nogle... -
"Afløb" af Helle HelLe
ForumindlægHvis nogen har læst denne lille novelle. Kan i være så venlig, at fortælle, hvad AFLØBET er for et sybol i forhold til historien? Tak -
Forældre og teenager ..
ForumindlægHEJ! Jeg har en opg for, om hvilke problemer, skænderier osv. der er/kan være imellem forældre og teenager.. Jeg har 3 spg. jeg ville stille jer, for at se jeres synspuknt om forældre og teenager, som jeg kan bruge til min opg. Det ville være super dejligt hvis I kunne komme med jeres argumenter... -
Biologi, hvad sker der med gær når man koger det?
Forumindlæghej allesammen, jeg ville lige høre helt præcist hvad det er der sker når man koger gær. Altså er det ikke et eller andet med at enzymerne i gæren dehydrerer eller noget? -
Epitet?
ForumindlægEr der nogle som kan definere ordet epitet? Jeg ved, at eks. vis aeneiden og iliaden er eposdigte, men i hvilken sammenhæng bruges ordet epitet? Evt. eksempel? -
Hjælp til tysk-eksamen
ForumindlægÅh gud, jeg var oppe til en eksamen i sidste uge, som jeg uheldigvis dumpede. Derfor er jeg endnu mere nervøs for den kommende, som desværre er tysk. Jeg har brug for al den hjælp jeg kan få, og jeg ville blive rigtig glad, hvis der bor en nær køge - der har tid til at hjælpe mig personligt onsd... -
Noter
Forumindlægnogle der mangler noter, i kan få alle mine noter på torsdag, skriv til mig -
mænds reaktion på kvindefrigørelsen
Forumindlæghej:) som overskriften antyder har jeg problemer med at finde ud af hvordan mænd reagerede på kvindefrigørelsen, håber der er en der kan hjælp med evtuelle hjemmesider. på forhånd tak -
Ptolemæus
Forumindlæghej var Ptolemæus ham der sagde at himmellegemerne ikke bevæger sig i cirkelbevægelser omkring jorden eller tager jeg fejl -
3 spørgsmål om vandløb (å)?
ForumindlægHvordan hænger vandets hastighed sammen med dets transportevne af forskellige kornstørrelser (ler, sand, grus)? Hvorfor (meander)bugter/svinger vandløb sig med tiden? Hvilken betydning har et højt/lavt nitrat indhold i et vandløb? Håber at nogle vil hjælpe mig ... -
Kuldioxid?
ForumindlægHej, har i natur geografi fået problem stillingen - Kuldioxid skaber varme, og varme skaber kuldioxid. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå den, er med på at kuldioxid skaber varme da det bidrager til drivhuseffekten, men forstår ikke hvordan varme kan skabe kuldioxid. Håber der er n... -
Hvad er forsvarsmekanismer?
ForumindlægHvad er forsvarsmekanismer? -
Hjælp til oversættelse
Forumindlægnogen de rkan oversætte den her til tysk Og når du vil bliver noget stort i fremtiden. Skal du gøre dig fortjent. -
Emne til opgave i Idræt
ForumindlægKære bruger af studieportalen. Jeg skal skrive en opgave på Universitetet i Idræt. Jeg mangler bare et godt emne... Kan du hjælpe? - Det behøver ikke være en færdig problemformulering, men bare noget der kunne være interessant :) Et eksempel: "Skiftet fra foreningsliv til fitness" På fo... -
Billedet - Hvad gør jeg først?
ForumindlægJa, når jeg får det billede jeg skal beskrive og datere til eksamen, hvad er så det første man gør, for evt. at skabe et godt overblik? Er der visse ting der er gode til at afsløre hvilken tid det stammer fra? Skal op i morgen!
