Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12341 til 12360 af 154034
-
Hvordan analyserer jeg en tale?
ForumindlægJeg skal som led af min større skriftlige opgave analysere en tale. John Foster Dulles' tale under den kolde krig. Hvordan gør jeg? -
Dumpe adgangsgivende eksamen
ForumindlægJeg har nu fundet mit drømmestudie, som kræver, at jeg har bestået mit 2. fremmedsprog (for mit vedkommende spansk A) Jeg ved endnu ikke, om jeg kommer til at bestå det hele (kommer an på årskarakter, skrift. eksamen og om jeg kommer op i mundtlig - ved godt, at det er det samlede gennemsnit for ... -
hjælp til mat.opgaver
ForumindlægJeg ved godt at folk ikke er herinde for at lave andres lektier, men jeg har virkelig brug for det denne gang!!!Jeg har 6 opgaver for til i morgen og kan max nå at lave 4 af dem, og hvis de ikke afleveres så får jeg fravær...Opg. 1) I et koordinatsystem er givet punkterne C(-3,2) og P(-7,5).Beste... -
Søgefunktion i onenote virker ikke
ForumindlægHej! Er der nogen af jer der ved hvordan man opdaterer søgefunktionen i onenote? Min virker nemlig ikke optimalt, da den ikke kan finde ordene, og skal bruge det til skriftlig samf eksamen imorgen. Har prøvet at indeksere den og søge på nettet, men kan simpelthen ikke få det til at virke.... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til min skriftlige årsprøve i matematik og jeg er ikke særlig god til matematik. Jeg vil bare gerne bestå. Mit spørgsmål er så hvordan kan jeg bedst muligt øve mig til den årsprøve? I må meget gerne komme med hjemmesider hvori jeg kan tage tester mm. Tusind tak på... -
Gennemsnit og karakterer
ForumindlægHej alle, jeg er meget ængstlig for min fremtid her på det sidste, især mht mit gennemsnit. Jeg ved ikke hvad jeg vil være, men vil gerne have et højt gennemsnit på over 10 ca. Det her er mine karakterer som tæller med, og jeg har 5 A-fag. Fysik B Mundtlig 7 Skriftlig 10 Tysk B Mundtlig 7 Skrif... -
Bestemme areal af trekanter udtrykt ved x
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder med et spørgsmål omkring en opgave, jeg skal have løst Opgaven kan ses her http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20... -
Patologi
ForumindlægHej,Jeg er nysgerrig efter at høre, om der er mulighed for at blive patolog, eller få arbejde som patolog, når man tager en Biologi uddannelse, og derefter supplerer med Humanbiologi. Jeg ved at de fleste patologer har en medicinsk uddannelse bag sig - Men er denne vej, ikke en mulighed? - Har hø... -
Gamle eksamensopgavesæt?
ForumindlægHejsa. Nogen som kender hjemmesider hvor man evt. kan finde gamle eksamensopgavesæt fra bl.a. samfundsfag A, engelsk B, dansk A og biologi A? Jeg har selv ledt, men har kun kunnet finde lidt fra biologi de seneste år. Årsagen er, at jeg snart skal have terminsprøve og eksamen nærmer sig jo også s... -
FAGKOMBINATION OG AT - MAD OG MENNESKER
ForumindlægHej folkens, jeg skal i morgen have valgt min fagkombination i AT hvor overemnet er mad og mennesker.. Jeg er virkelig blank lige nu og er i et kæmpe dilemma fordi folk fortæller mig at mine emner er for "tøre" da mange allerede har taget dem. Jeg tænker i hvert fald på: Engelsk A - Bio... -
Hvad er din plan ?
ForumindlægHej, jeg går selv i 3.g og regner med at begynde på Handelshøjskolen i Kbh. (HA) efter sommerferien. Jeg vil gerne have en uddannelse, der er brugbar i erhvervslivet og som kan lede til en spændende og forhåbentlig international karriere.Jeg er dog alligevel ikke helt sikker og kunne godt tænke m... -
Til Matematikerne
ForumindlægHej jeg blev nysgerrig efter at vide, hvor høj karakter folk havde på matematik A, før de søgte ind på matematik-studiet? Det vil give mig et indblik i niveauet, sådan nogenlunde :)) -
Årskarakter - kan det undgås?
ForumindlægOk, jeg behøver lige lidt hjælp før jeg bevæger mig ned på mit skolekontor og spørger om det samme. Min situation er sådan at jeg går i 3.g og jeg er én af de eneste i min klasse, som har fysik (på det andet gymnasium jeg gik på, skulle man først have haft det i 3.g). Desværre har det ikke væ... -
Eksamensspm HJÆLP
ForumindlægJeg har et eksamensspm, hvor jeg kort skal gennemgå opbygning og funktion af et enzym. Men er lidt i tvivl om, hvad der menes med funktion. Skal jeg forklare virkemåden at et enzym, altså hvordan det binder sig til substrat, danner ES-kompleks, produkt osv.? Er den proces jeg skal forklare? er l... -
Hvad er karakterkravene for medicinstudiet i Stettin (szczecin)?
ForumindlægJeg har tænkt mig at læse medicin i Polen siden det er håbeløst at komme ind I DK. Jeg fik min eksamen i summer 2014 (STX). Jeg kann ikke finde nogen snit for at blive optaget i medicin studiet i stettin. Kan kun se at man skal have Kemi, Biologi og fysik. Mine karaktere (13 trins) i disse fag v... -
Klage over karakter
ForumindlægJeg har netop fået karakter fra en skriftlig eksamen. Jeg synes selv, jeg har diskuteret de områder som vi gennemgik i undervisningen, men alligevel fik jeg 02. Derfor overvejer jeg at forsøge at få den bedømt igen. Findes der nogle steder/personer, hvor man kan få ens opgaver læst igennem for ... -
Maple 16 hjælp, udskrive mellemregning?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med en opgave som jeg har helt styr på men vil jeg vil gerne have maple til at udskrive mine mellemregning som et resultat uden at det selv regner på det. Med andre ord, den udskriver det med blå skrift? se linket for billede at maple dokumentet: http://g... -
Hjælp - det haster
ForumindlægHej Jeg skal have en "prøve" i kristendom i morgen, på en time og 45 min. Det sådan en niendeklasses afgangsprøve, og ville bare gerne vide om der er nogen der har nogen ide om hvad man laver, når man har prøver i kristendom? Vi skal skrive en stil, men har ingen ide om hvad og sådan.... -
Cylinder med stempel
ForumindlægI en Cylinder med stempel findes en indespærret luftmasse. Trykket som funktion i volumenet kan beskrives vha. af funktionen: P(V)=k/V Ved en temperatur på 20C (293 K) giver et volumen i cylinderen på 10 cm^2 et tryk på 1,2 bar. Når volumenet udvides til 15 cm^2 bliver trykket 0,8 bar. Opksri... -
Metodeafsnit
ForumindlægHej. Nogen der har en ide om hvordan man laver en metodeafsnit i SSO opgaven ? Altså hvis i har et eksempel jeg kan se vil det være meget rart :).
