Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12341 til 12360 af 22746
-
er videnskab en religion
Forumindlæghej det er fordi jeg har fået spørgsmålet om videnskab er en religion, og så vil jeg hører jer om videnskab er en religion? -
To-proton henfald
ForumindlægHey, Er der nogle der kunne hjælpe mig med opgave 6 i nedstående eksamenssæt? Jeg kan slet ikke finde ud af nogle af underopgaverne i opgave 6: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX071-FYA%20V_vejl1.pdf /Malfoy/ -
Kvalitativ eller kvantitativ?
ForumindlægSå er jeg i gang med At - forberedelsen og har et problem . Jeg skal forklare/ vise nogle kemiske reaktioner og er usikker på om det er kvalitativt eller kvantitativt, da jeg ikke skal skal gå i dybden med dem men "bare" vise hvilken reaktioner der forløber ? Hilsen Aldina :)) -
Optagelsesprøve Til Stx
ForumindlægHeeeej Allesammen Jeg skal til optagelsesprøve her om nogle måneder, men jeg er meeget nervøs over hvordan det er. Er der nogle som der har været igennem optagelsesprøven, der kan fortælle mig om hvordan det foregår om det er svært eller let.. hvad kommer man op i ... Kommer man op i Tysk hvis ma... -
Rødforskydning
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvad rødforskydning er? -
Computer med?
ForumindlægHej! Skal op til dansk mundtlig på tirsdag, har alle mine noter på computeren, men må jeg egentlig medbringe den under forberedelsen? -
Læsning
ForumindlægHejsa Hvad siger I (universitetsstuderende) til det her: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11883589.html -
Modellering og regression
ForumindlægI et oplæg om vækstmodeller skal jeg (udover at behandle det væsentligste omkring forskellige vækstmodellers egenskaber) behandle regression og redegøre for, hvorledes man kan afgøre, hvilken af flere modeller, der bedst beskriver et givet datasæt samt bestemme konstanter der indgår i modellen.... -
Modellering og regression..
ForumindlægEt spørgsmål til min årsprøve i mundtlig matematik lyder på, at jeg skal analysere den lineære funktion, og i den forbindelse skal jeg komme ind på modellering og regression. Er der nogen som mon kan forklare mig hvad forskellen er? -
Oversættelse - "Forskudt eksponentiel vækst"
ForumindlægHej! En der kan fortælle mig, hvordan man siger "forskudt eksponentiel vækst" på engelsk? Jeg mener, at "eksponentiel vækst" kan oversættes med "exponential growth", men har ingen anelse om, hvordan man oversætter det, når det er "forskudt eksponentiel væk... -
Htx / Stx ?!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl... -
krydsprodukt af vektorpar 2D
ForumindlægHEJ , Jeg skal op snart i matematik mundtlig eksamen , og jeg har et spørgsmål som lyder sådan : Gør specielt rede for determinant og krydsprodukt af vektorpar og hvad det kan anvendes til. Vælg selv en eller flere sætninger du vil bevise. jeg har redegøre for determinant og har valgt to sætni... -
Ny-gammel ordning
Forumindlægefter at have gået 3. år om er jeg blevet lidt forvirret. På min gamle ordning var det sådan at hvis du havde taget f.eks. på A-niveau, så tæller på B og A karakteren med i dit endelige gennemsnit, men har fået at vide at det ikke længere gør det. Nogen mener dog at det stadig gør. Nogen der kan ... -
Energi-forsøg
ForumindlægHvis man trækker emnet "Samfundets energiforsyning" . er der så nogle der har nogle gode idéer til hvilke forsøg man kan lave ? Kom helst med opskrifter - Ikk Bare forsøgenes navne .. det haster ... På Forhånd Tak ! (: -
Filosofi og Naturvidenskab?
ForumindlægJeg har flere gange hørt, at filosofi og naturvidenskab hører tæt sammen. Dog ville jeg høre på hvilke punkter gør de det? -
Statistik over hvor mange der tager ekstra højniveaufag?
ForumindlægNu har jeg gennemsøgt google, samt ringet til den kommunale vejledning for at høre, om der findes en Statistik over hvor mange der tager ekstra højniveaufag? Jeg vil nemlig meget gerne vide, hvor meget mit gennemsnit bliver "udhulet" af andres kunstigt pumpede gennemsnit, da jeg ikke k... -
Matematik hjælp søges
ForumindlægJeg søger hjælp til matematik på 2. semester på økonomi studiet. Det gælder følgende emner: - Lineær Algebra, herunder: linier, hyperplaner og underrum matricer lineære ligningssystemer og echelonmatricer operationsmatricer determinanter og udregning af determinanter lineær afbildning lineære af... -
optagelse.dk uddannelsesønsker
ForumindlægHej Jeg ville spørge om man skal udfylde alle de 5 prioriteter på optagelse.dk? er det okay at udfylde f.eks. 3 ? -
Gode links?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag -
fra c-niveau til a-niveau??
ForumindlægHej er der nogen derved om det er muligt at læse matematik fra c-niveau til a-niveau på 1 år?? Vil super gerne søge ind på en uddannelse til næste år men jeg mangler mat-a for at blive optaget. (og så selvfølgelig mat-b) Kan det lade sig gøre?? og er det overhovedet muligt???
