Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 12341 til 12360 af 17400
-
AT eksam om rejse og tvangsfjernelse af aboriginier - hjælp ville være dejligt!!!
ForumindlægHej. Vi er to 3.g'er som skal til at skrive eksams AT synopsis om at rejse, som i nok har hørt om? Vi har valgt emnet Tvangsfjernelse af aboriginiske børn igennem de sidste hundred år, i fagene engelsk og historie(samfundsfagligt). Vi har nogle spørgsmål som vi håber at nogle af jer kan hjælp... -
Hjælp til Synopsis med emnet "Rejser"
ForumindlægHejsa alle sammen! :) Som bekendt skal vi jo skrive om emnet "rejser, nye opdagelser og gennembrud" i vores Synopsis. Mit problem er blot, at jeg godt kunne tænke mig at skrive om kulturkonflikt i mellemøsten med henblik på korstogene og irakkrigen pt. Jeg skal skrive i samfundsfag og r... -
Kvindehandel POSTTRAUMATISK STRESSSYNDROM
ForumindlægJeg skriver om trafficking med fokus på kvindehandel og prostitution i min AT. Men jeg har lidt problemer med at finde problemstillinger der har fokus på psykologi. Da mit andet fag er samfundsfag må de ikke have nogen form for samfundsfagligt over sig :) Min lærer vil gerne at jeg arbejder lidt ... -
Erfaringer i forhold til SRP i his/samf
ForumindlægHej alle, Jeg går i 3G og er derfor allerede temmelig stresset over SRP'en der ligger og lurer forude. Jeg har overvejet at skrive i samfundsfag (a) og historie (a), MEN jeg er meget i tvivl om hvorvidt mit emne er interessant og relevant nok. Jeg synes det kunne være ... -
Klage...
ForumindlægHej, jeg afslutter i år samfundsfag og billedkunst, og jeg ville gerne vide, om jeg havde mulighederne for at klage ang. min samfundsfagskarakter. Problemet er således, at jeg i første omgang (1.standpunktskarakter) fik 7, hvorefter jeg til en test fik 12, men jeg fik 10, som årskarakter efterføl... -
Klagemuligheder.
ForumindlægHej, jeg afslutter i år samfundsfag og billedkunst, og jeg ville gerne vide, om jeg havde mulighederne for at klage ang. min samfundsfagskarakter. Problemet er således, at jeg i første omgang (1.standpunktskarakter) fik 7, hvorefter jeg til en test fik 12, men jeg fik 10, som årskarakter efterføl... -
Hjælp - supplement.
ForumindlægKære brugere. - Jeg håber du/I kan hjælpe! Angående AT eksame i gymnasiet. Hovedområde: Danskernes udvandring fra Danmark til Amerika. Fag: Dansk (humaniora), Historie (samfundsfaglige). Jeg har kort lavet en "metode". Den lyder således: Inde for det samfundsfaglige (historie) fakultet... -
Valgfag
ForumindlægJeg går i 2g sproglig og skal vælge mine valgfag for 3g inden for de næste par dage. Jeg har samfundsfag på A-niveau og skal altså vælge to valgfag for 3g. Skal jo vælge et sprog som bliver engelsk og derudover har jeg tænkt mig at vælge matematik på b (altså sprogligt højniveau). Egentlig er jeg... -
søger ideer til opgave om velfærdssystemet
Forumindlæghejsa folkensnu spørger jeg om hjælp igen, og det er den her gang om samfundsfag og velfærdssystemet.jeg skal skrive en eksamens opgave i samfundsfag, men jeg har absolut ingen ide om hvad jeg skal skrive. min lærer vil have vi skal tage udgangspunkt i et problem, men jeg kender ikke noget proble... -
Samf/Sproglig, International & Penge
ForumindlægJeg er i gang med at tage mig en HF og klarer det rimeligt godt. Gik til eksamen i samfundsfag sidste år og fik 12 med lethed, og regner med at kunne gøre det samme i de fleste andre sproglige/samfundsfaglige fag. Jeg er dog pænt dårlig til matematik og naturvidenskab; regner med at dumpe kemi ... -
Medicinstudiet gennemsnit
ForumindlægHej alle hjælpsomme individer. Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet, om 2 år, når jeg modtager min hue :-) Jeg har indtil videre fået 10 i både samfundsfag og musik (årskarakterer) og 10 til mundtlig samfundsfag eksamen. Hvilket vil sige at mit gennemsnit er på 10,0. Mit mål er at bevare sam... -
AT: Fagenes område og metode!
ForumindlægHej Jeg skal til AT-eksamen på mandag, og har i den forbindelse et spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe mig med at svare på. Når jeg i min metodegennemgang vil forsøge at give et svar på, om andre fag end de valgte (i dette tilfælde religion C og samfundsfag A) med fordel kunne anvendes i s... -
Kan du hjælpe mht. metoder i religion og samf?
ForumindlægHej alle, håber der er nogle derude der kan hjælpe! Jeg skal som så mange andre snart op i AT eksamen, men er begyndt at tvivle lidt på mit metode afsnit - og har derfor brug for hjælp. Jeg har valgt at skrive om Muhammedkrisen i religion (C) og samfundsfag (A). Religionsfaget: her laver jeg e... -
Krav for oprykning til 2.g
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 1.g og har lige fået mine årskaraktere hvor jeg havde et gennemsnit på 6,6 Jeg vil høre om det er det samlede gennemsnit af alle fagene hvor jeg jo som sagt har fået 6,6 i gennemsnit eller om det kun er årskarakterene for de fag jeg skal op i til årsprøver (mun... -
Sociologi bachelor
ForumindlægHej alle. Jeg overvejer at søge ind på sociologi studiet i Aalborg til næste år. Grunden til at jeg gerne vil læse sociologi, er netop fordi jeg synes det er sindsygt spændne at undersøge individet i forhold til diverse problemstillinger i samfundet. Jeg havde samfundsfag på A niveau på gym, og s... -
Kan man det?? Hjælp!
ForumindlægHejsa.. Jeg er lige startet i gymnasiet efter sommerferien. Det går egentlig helt fint, lige bortset fra at jeg har fortrudt min studieretning. I øjeblikket ser min studieretning sådan ud: Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B Jeg valgte den i sin tid, fordi jeg ikke anede hvad jeg ville ... -
Sparringspartnere til Selvstudie i HF enkeltfag
ForumindlægHej Jeg skal igang med selvstudie i HF enkeltfag. I den forbindelse mangler jeg sparringspartnere i samme situation og/eller en mentor, som har lyst til at give mig et lods i R og en hjælpenede hånd, når studiet er ved at tage live af mig. Måske privatlærer i matematik. Da jeg har en mel... -
PROBLEMER MED MATEMATIK! (Og.. fysik/kemi).
ForumindlægHalløj, Jeg skal op i 9. klasse her efter sommerferien, og jeg er meget opsat på at forbedre mine karakterer - markant. Jeg klarer mig utrolig godt, både i dansk, engelsk, samfundsfag, historie, osv. - Generelt de fleste samfundsfaglige & sproglige fag. Dog har jeg en del problemer med nat... -
Metode ???
ForumindlægHej jeg har brug for lidt hjælp til metode afsnittet Her er mit metode afsnit, 2. Metode Jeg har arbejdet i fagene samfundsfag og naturgeografi, som hører under fakulteterne samfundsvidenskab og naturvidenskab. Jeg har anvendt induktion på bl.a. statistikker fra energistyrelsen og naturgeograf... -
Skift af gymnasium
ForumindlægHej, Jeg har på det seneste overvejet at skifte gymnasium. Jeg går på nuværende tidspunkt på Københavns Åbne Gymnasium, på linjen Samf A, idræt B, mat B, men er efter grundforløbet blevet meget glad for biologi og knap så glad for samfundsfag (jeg ser ganske enkelt ikke nogen mening med, at s...
