Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 12361 til 12380 af 34041
-
Hvad er d/dx?
ForumindlægJeg kan se at f '(x)=dy/dx men hvad er d/dx så? Og hvad står d for? -
rettelse af oversættelse
Forumindlæghej jeg har oversat to tekster som jeg vil blive meget glad for at få rettet.. jeg sætter dem ind her...Her er en fra b-niveau: H.W.Richter: Die Stunde der falschen Triumphe 1)Historien foregår i en lille landsby i nazi-tidens Tyskland, og vi befinder os kort efter krigsudbruddet i 1939. Historie... -
Helt under middel!
ForumindlægHer for tiden er jeg såååå langt under middel i matematik og kan ikke brøker, ligninger eller andet en 7 klasse kan, hvad gør jeg for at indhente alt det faglige? -
Projektemne!!!
ForumindlægHej... Mangler et emne til vores projektuge overemnet er noget eller nogle der har gjort en forskel emnet må meget gerne indeholde noget matematik men helst ikke så meget biologi håber i kan hjælpe:) -
Hvad kræves der før en funktion er differentiabel?
ForumindlægJeg har dsv. rigtig svært ved matematik, og det er kinesisk oppe i mit hovede, og vil derfor spørge om hvad der konkret kræves før en funktion er differeentibel -
HJÆLP TIL FRANSK EKSAMEN!
ForumindlægHjælp til fransk eksamen (24-timers) den 20. maj. Jeg vil høre om der var et fransk geni blandt jer på studieportalen, som måske vil være så godhjertet at hjælpe mig i nød den 20 maj. Jeg trækker spørgsmålet den 20 maj (en tekst) og skal så forberede en fremlæggelse omkring den tekst. Det jeg ge... -
Su på kvuc ?
ForumindlægHej Alle Jeg har tilmeld mig supleringskursus på KVUC hvor jeg har matematik på b, og da jeg skal læse videre til septemper er jeg nødt til at bestå dette fag da jeg for et år tilbage dumpet matematik på b. Kan jeg så godt få su ? fordi jeg ikke har taget faget før på kvuc ? Tusind tak på for... -
studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle.. Jeg skal snart vælge hvilket emne jeg vil skrive om i studieretningsprojektopgaven. Fagene jeg skal skrive i er matematik og fysik med fysik som hovedfag.. Er der nogen som har nogle gode ideer til et emne inden for disse fag..? Der skal gerne kunne laves et forsøg i fysik som jeg s... -
Papyrus
ForumindlægHej .. Jeg er ved at skrive SRP om ægyptisk matematik, og i min problemformulering står der " Redegør for de vigtigste kilder til vores kendskab til overstående matematik og for de problemer de rejser" Så har jeg tænkt jeg jeg kunne fortælle om kilderne Papyrus Moskva og Papyrus Rhind, ... -
HASTER RIGTIG MEGET! I'm desperat.. HJÆLP til mat eksamen på fredag :-(
ForumindlægHeeeej venner.. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen her på fredag, det er på 10 klasses niveau.. Ville høre; har I nogle noter fra 10 klasse matematik? SÅ MÅ I MEGET gerne sende dem i en besked eller skrive privatbesked til mig og få min mail .. Ps: hvad SKAL man kunne til en 1... -
eksamenspørgsmål
ForumindlægKan det være rigtigt at man ikke kan finde nogle af de gamle skriftlige eksamensæt til niveau a i HTX matematik på gyminasie niveau? Findes de ikke i nogle bøger / nettet? MVH BR. -
Opgave 2
ForumindlægHej søde folk er der nogen dygtige matematiker herinde ,som kan hjælper mig med den opgave . venligst forklaer, hvorden kommer man hurtigt med at regner med såden opgave. på forhånd tak -
uddannelser 2010
Forumindlæghej jeg ville høre om der er nogen der kender nogle nice uddannelser på universitet hvor man ikke skal bruge matematik på A er lidt i tvivl om hvad jeg vil efter htx, men vil gerne allerede finde ud af det nu tusind tak på for hånd ! :D -
Matematikeksamen..
ForumindlægHey! Jeg sidder her og laver tonsvis af matematik noter, men blev pludselig i tvivl om jeg må bruge eksempler fra mine bøger, eller om jeg selv skal lave dem? - Elibeli -
TI-89 Titanium KØBES
ForumindlægJeg står og mangler en TI 89 Titanium til matematik B.. Så jeg vil meget gerne høre fra nogen som står med en god lommeregner. Evt. fra østjylland/Djursland -
Regneregler for differentialkvotienter
ForumindlægHej.. Jeg skal i matematik skrive en note om differential regning, hvor jeg nu er igang med at skrive om regnereglerne.. Er der nogen af jer, der ligger inde med et bevis for én af regnereglerne, så ville det være super! - På forhånd tak. -
Spansk oversættelse, lidt hjælp plus rettelse :)
ForumindlægJeg skal oversætte disse sætninger. Jeg har forsøgt, men dem der er overstreget med tykt, kan jeg ikke besvare. Håber nogle evt. vil hjælpe og guide mig i de sætninger jeg allerede har lavet. På forhånd tak :) Inmaculada og Concepción er veninder. - Inmaculada y Concepción son amig... -
Rette otte sætninger
ForumindlægHej er der nogle der vil rette følgende af mine sætninger? :-) Jeg er især i tvivl om brugen af pronominerne er korrekte. 1. Miguel er nødt til at underholde (=mantener) sin mor og sine søskende. Miguel tiene que mantener su madre y sus hermanos. 2. Det er nødvendigt at besøge den kloge kon... -
Er mine oversættelser ok? Engelsk A
ForumindlægOversæt nedstående sætninger til engelsk. Husk at præsens normalt ikke bruges om fremtidige begivenheder og tilstande. Kan jeg få en thumb up or down for mine oversættelser. På forhånd taaaak.. 1. He is going to a job interview next week. - han skal til jobsamtale i næste uge. 2. Shut up... -
Hvor arbejder du henne?
ForumindlægGodaften..Jeg ville bare høre om nogen af jer havde en fritidsjob? Hvor det er og hvorfor I arbejder der..eller i hvilken butik I kunne tænke jer ar arbejde.Jeg arbejder selv i kioskbien, fordi jeg vil tjene lidt mere.../Me
